Ja rekoh da necu vise da pisem, ali ovde neke stvari jednostavno nisu tacne. Sad ce svi da skoce na mene, ali navikao sam. Sta ce 2 x da produzi vek lanca? Ili sto Gremlin kaze 5 X. Znaci ako predje 30 000 km, sa tim ce 150 000 km? Hoce kad bi se zezali.
Najvise mi je krivi sto ne mogu da nadjem labaratorijska istrazivanja Srama, od pre desetak godina kada sam to citao, ali nisam znao da sacuvam taj link.
Bilo je ovako. Stavili su na masine dva indenticna lanca i ovaj test su ponovili vise puta da bi bili sigurni. Ta dva lanca su opteretili sa nekim tegovim na drugom kraju, kocnicama da bi ubrzali proces istezanja lanca. Jedan su redovno podmazivali a drugi je ceo vek do istezanja radio kako je i namesten prvi put, sa ono malo fabrickog premaza. Rezultat je bio da je razlika izmedju podmazanog i nepodmazanog bila zanemarujuca, tipa ono da nije vredeno pomena.
Njihov zakljucak je kao i ja sto sve vreme pisem samo kvalitet lanca. Ovo sa apsolutno podudara sto su rekli i ljudi iz Shella koji rade na razvoju najboljih ulja na svetu, da vek trajanja lanca nema veze sa uljem, nego samo sa kvalitetom istog.
Sad ce neko da mi pocne o trenju i sl. Trenje naravno da postoji, ali ce to trenje najvise uticati ako je sve suvo da se pojedu lancanici a ne lanac.
drugo prljavstina jeste vazna ali ne koliko se misli. Prljavstina ce opet zbog sitnog peska koji je abrozivan da pojede lancanike, ali rolnice se nikada ne pojedu po precniku od toga. U lancu propadnu pinovi ali i tu malo igra ulogu podmazivanje, nego se pinovi jednostano od sile natezanja "nastafkaju". Cak i kod pedantnog pranja tesko je izbaciti iz rolnice te najsitnija zrnca prasine.