Podmazivanje
#21
Posted 07 October 2010 - 11:11 AM
Hvala za info...nestrpljivo ocekujem odgovor
#22
Posted 08 October 2010 - 08:40 AM
da li treba podmazivati kasetu ili ne?
Bit podmazivanja lanca, nije u tome da se podmaze izvana, tj, onaj dio koji je u kontaktu sa kasetom, vec "Iznutra". Dakle vozni dio lanca , tj, dio koji ima rotaciju, a on se ne vidi iz vana.....vec je to dio ili sklop koji cini vanjska povrsina pina i unutrasnja povrsina onog prstena koji se vidi iz vana, jer je i tu najvece trenje i opterecenje, jer se radi o najmanjoj povrsini lanca koja prenosi opterecenje
Sto se tice dodira lanca i kasete, bolje bi bilo da je suho, jer tu nema pokretnih dijelova, samo kontaktno trenje izmedju prstena lanca i zuba kasete, a ako je npr tu neko ulje koje prikuplja prasinu ( a prikuplja ga svako, neko vise neko manje ), dolazi do stvaranja abrazivne paste (prasina i ulje) koja ostecuje prije svega kasetu !
Dakle poslije podmazivanja lanca, provrtis malo pedale ( bolje malo vise ) i onda obrises lanac suhom krpom !
#23
Posted 09 October 2010 - 08:52 AM
Ja sam uzeo Wurth saBesto cistac kocnica. Da li smem sa njim da odmastim lanac i zupcanike? Takodje u firmi imam teflonsko ulje Wurth saBesto HHS 5000 sinteticko ulje za podmazivanje sa teflonom. Da li smem da probam to na lancu? Takodje me interesuje posto nema ni 2 meseca koliko imam dobar i kvalitetan bajk a slabo se razumem (jos uvek se informisem na forumu o svemu) da li treba podmazivati kasetu ili ne? ili jednostavno ostaviti da lanac odradi nanosenjem tankog sloja?
Hvala za info...nestrpljivo ocekujem odgovor
Malo je van teme ali i mene interesuje da li mogu da se koriste u tu svrhu odmascivaci tipa WD40?
Znam da serviseri kazu da se pomenuti nikako ne koristi na bajku,da li u smislu da posle odmacivanja wd-om ne moze da se kvalitetno podmaze?
#24
Posted 09 November 2010 - 07:23 PM
http://www.cikloberz...hp?img=7746&t=n
http://www.cikloberz...hp?img=7745&t=n
Mogu li se koristiti za podmazivanje lanca??
Znam da sam dao veoma malo podataka o ovim mastima, ali to je sve sto znam. U sustini, koliko ja razumem tekst na pocetku teme i ostale postove prvo mislim da bi bilo okej, jedino me ovaj grafit buni.o.O Takodje mislim da bi drugi radio posao, cak i slika na ambalazi prikazuje lanac i pogon. Gresim li negde?
#30
Posted 09 November 2010 - 10:20 PM
Evo ja sam baš za viken isprobao teflon koji sam nabavio uz pomoć Vorde pošto nemam stalak za bajs, okretao sam pedale naopačke a sprej sam prskao na donji deo donjeg točkića na menjačuOkej! A kako ide nanosenje spreja sa teflonom?? On ne ide direktno na lanac nego na kasetu??
više na lanac ali ne da pršti na sve strane nego što manje da "spreja" (lupio sam izraz) ali zato više krugova da napravi lanac... Idealno bi bilo da je bajs na stalku pa da neko lepo menja brzine dok prskaš teflon i naravno obavezan karton ili nešto slično da staviš između točka i menjača tu gde prskaš da ne bi umazo točak i isprskao rotor.
#32
Posted 11 November 2010 - 03:26 PM
Najbolje je posle voznje odmah naprskati jer se do sledece voznje potpuno osusi i ne skuplja prasinu.
#34
Posted 11 February 2011 - 03:54 PM
#35
Posted 11 February 2011 - 05:00 PM
Kupio sam po savetima alat za rastavljanje lanca, sram powerlink i to planiram da ugradim. Kupio sam i teflon sprej dry, sad me zanima kako i koliko da stavljam sprej? Procitao sam ovde u jednom postu da se lanac okrece i kontinuirano prska, jos neki savet? Hvala
Ja sam skoro stavio sram powerlink,i to bez ikakvog alata za rastavljanje lanca(jednostavno sam taj pin (G spot) i susedni obican pin izbio cekicem i tackasem,i ubacio sram kariku..),i mogu reci da je vrlo korisna stvarcica...
Sto se tice podmazivanja,samo krenem da prskam od te karike vrteci lanac,dok ne obice pun krug,posle samo izmenjam brzine da se sprej rasporedi i po ostatku kasete i to je sve,nema tu neke velike mudrosti..
#37
Posted 12 February 2011 - 03:40 PM
Vrlo je jednostavno...A kako si izbio pin dok je lanac na biciklu? I sta je tackas?
Dakle,prvo polegnes bajs na bok(postavis ga da lezi),to je bitno da bi ti lanac bio sto blize zemlji,tj ta karika,gde je taj pin bez udubljenja na sebi,siri je od ostalih na lancu i jedini je takav.Skines lanac sa sajbni,i sa zadnjih zupcanika(kasete),tako da bude skroz opusten da mozes sto lakse da manevrises njim.
E sad uzmes neki tvrd predmet(mozes da naredjas 2-3 malo jace cigle) i to stavis ispod lanca.Na te cigle stavis 1 malu maticu,i onda na nju stavis lanac tj kariku kojoj trebas pin da izbijes.Bitno je da ti tacno pin bude na sredini te matice da kada udaris on moze slobodno da izleti dole.Bila bi ti od pomoci jos jedna ossoba,da ti pridrzava lanac da ti karika ne sleti sa matice kad udaris.posto ti je karika na matici,stavis tackas na pin i udaris ga kratko ali jako cekicem(mozda ti ne izleti iz prve pa pokusaj opet),kad izleti samo ga izvuces klestima posto ce ti ostati verovatno zaglavljen sa donje strane karike,rastavis lanac,tako izbijes i susedni pin,tu kariku bacis,stavis na to mesto sram power link,prikopcas i vozis..
Ako sam bio malo konfuzan izvini,pitaj opet ako nisam negde bio jasan.
A da ovo je tackas(koristi se u masinstvu za obelezavanje),vidis ja imam dva,a za ovu priliku sam koristio ovaj manji,zato sto se bolje manevrise sa njim,laksi je i bolji za taj posao.
#39
Posted 12 February 2011 - 04:43 PM
ja sam ovo opisao samo kao alternativu u slucaju da nemas taj alat za rastavljanje lanca,posto se secam da je tako cale skracivao lanac na ponici kada se istegli pa skine desetak karika..Kupio sam po savetima alat za rastavljanje lanca
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users