Pa iskreno i šiftere podmažem teflon sprejem gde god mogu da zavučem cevčicu.
Nisam doduše nešto odvrtao i rasklapao, ne diram dok radi, ali podmazivao jesam i mislim da to
sve ima smisla i doprinosi da ti pokretni delovi ostanu u formi.
Posted 16 February 2015 - 10:37 AM
Pa iskreno i šiftere podmažem teflon sprejem gde god mogu da zavučem cevčicu.
Nisam doduše nešto odvrtao i rasklapao, ne diram dok radi, ali podmazivao jesam i mislim da to
sve ima smisla i doprinosi da ti pokretni delovi ostanu u formi.
Ne otvaraj dok radi kako treba, teflon jednom mesecno i miran si ko bubica
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Posted 16 February 2015 - 10:38 AM
Posted 16 February 2015 - 12:54 PM
Rucice menjaca i menjace ne bi trebalo podmazivati sa uljima i mastima koja imaju osobinu da se nagomilavaju da se tako izrazim (teflonski za lanac) cak je bolje upotrebiti WD40 u slucaju nuzde. Unutra su sitni mehanizmi pa nagomilavanje ulja i masti zbog lepljivosti dovodi do otezanog i nepreciznog rada a za podmazivanje vise odgovaraju fina kapilarna ulja koja mogu dopreti do osovinica i pokretnih delova skrivenih unutar kucista. U nemogucnosti otvaranja rucice menjaca pravilan postupak bi bio OBILATO ispiranje isparivim odmascivacem npr. _http://www.artscycle...ge-1121890.html (obilato da bi mlaz izbacio staru mast iz mehanizma) a potom obavezno podmazivanje finim uljima koja se ne stvrdnjavaju tokom vremena npr. http://www.artscycle...age-100013.html
Posted 16 February 2015 - 03:26 PM
Posted 16 February 2015 - 03:55 PM
WD40 je odličan da se očisti menjač: dobro naprskati, isprati njime. On ostavlja tanak sloj lubrikanta (mislim da je na bazi silikona, ali ne mogu da potpišem). Ako posle toga menjač ne radi kako treba, ništa ne pomaže. Ako posle toga menjač normalno radi (čak i ako je pre toga pravio probleme), onda vredi preći na podmazivanje. Ako ne radi, ne verujem da će išta pomoći.
Samo podmazivanje: NEMAM POJMA koje mazivo je najbolje. Nikad mi nisu menjači pravili problema, iako vozim i zimi kad je ledeno, po kiši redovno, po prašnjavim putevima. Samo mi je jedna šamaraljka crkla, ali nije bilo do lošeg podmazivanja.
Koliko se razumem u lubrikante i mehaniku, računam da je zimsko (SAE 0w30 recimo) full sintetičko motorno ulje najbolja stvar.
Posted 16 February 2015 - 04:03 PM
Posted 16 February 2015 - 05:15 PM
Svako sredstvo za podmazivanje ostavlja sloj na materijalu koji se podmazuje to mu je i namena, ali ne treba podmazivati sa mazivom za lance jer je ono pravljeno da se bas "zalepi" za metal da ga trenje prilikom okretanja ne bi uklonilo sa materijala koji stiti. Tokom vremena sitne cestice iz vazduha pocnu da se "lepe" za "lepljivo" mazivo pa dobijes onu crnu lepljivu smolu na lancu. Takvoj smoli nije mesto unutar rucice menjaca. Mozda se nisam jasno izrazio kad sam napisao "Teflonski za lanac", nije toliko da toga da li je teflon ili silikon dodat mazivu vec da rastvarac ispari a da samo mazivo bude fino i veoma viskozno da moze da prodre kroz sitne zazore posto verovatno necete rastavljati rucicu menjaca vec cete samo uspricati kroz neki otvor koji vam je dostupan.
http://www.lovackaop...l-silikon-sprej
_https://www.youtube....h?v=512kfZfx6mM
Posted 16 February 2015 - 07:05 PM
Ovo što priča Dušan je sve logično i tako sam i ja znao teoriju sa neta i video klipova zato sam i izduvao mehanizam sa wd40. Nema tu mesta nikakvim uljima, čak ni finim mašinskim. Viđao sam strašno zagušene i zapekle šiftere tom gustom smolom kako je Dušan opisao, i takvim šifterima je spas ispiranje razređivačem ili bolje wd40 jer on i izduvava pritiskom. Bužire takođe znam da nije loše izduvati wd-om ako su u dobrom stanju pa se pri promeni sajli ne menjaju.
Ali kod mene se desilo nešto neobjašnjivo, šifteri su pre wd-a radili bez tog zaglavljivanja i krckanja koje je koliko vidim posledica upravo suviše glatkog i podmazanog mehanizma . To me izluđuje već mesecima ali nisam otvarao temu jer sam ubeđen da niko ne bi imao rešenje, čak i da niko nije imao takav slučaj. Takve stvari se samo meni dešavaju .
Menjao sajle i poklopci šiftera su bili skinuti, wd40 je bio tu izduvao sam bužire i reko daj da malo posle tri godine špricnem i u šiftere kad su već otvoreni... Ne vredi da opisujem, kad budem imao upotrebljiv fotoaparat pri ruci snimiću klip ako se bude lepo videlo ili makar makro fotke.
Nakon promene kažiprstom na manji lančanik, ono rotirajuće nazubljeno se suviše glatko i brzo vraća te ono perce ne legne do kraja u ležište. Znači efektivno kao da je opruga menjača suviše jaka (na šta se ne može uticati, osim da zaprljaš bužire...). I onda svaki put kad hoćeš palcem na veći, čim dotakneš polugicu znači kad malčice olabaviš tenziju sajle prvo se čuje odvratni krc kad ono zvekne na svoje mesto pa zatim takođe dosta glasan i ružan acerin krc kod promene . Vidim sad da ne kažu ljudi džabe, ništa bez XT-a...
Posted 17 February 2015 - 09:55 PM
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Posted 17 February 2015 - 10:14 PM
Prijatelj mi se pozalio kako se rucice menjaca sporo vracaju. Ja mu kazem da skine poklopce siftera i naprska sprejem WD-40. Posle toga sifteri su radili kao novi. Mast u njima je bila kako da kazem uzegla.
Posted 13 July 2015 - 11:33 AM
Да ли је неко користио Балистол за ланац и сличне ствари?Иначе Балистол је нешто јефтинији од тефлона,исто је у спреју,код нас се користи претежно за оружје,али је то вишенаменско уље.На бочици пише да је за ланац и амортизере рс и фокс,слабо стојим са немачким,то је колико сам успео да разумем,имао сам негде и декларацију са преводом,али сам је бацио.
Posted 13 July 2015 - 03:10 PM
Motorno ulje 20w60 i miran si 60ak godina. Ovde sam elaborirao iskustvo:
http://www.bikegreml...-lanca-bicikla/
0 members, 2 guests, 0 anonymous users