Jump to content


Fotografije

Podmazivanje


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
774 odgovora na ovu temu

#421 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Postavljeno 04 November 2013 - 06:19 PM

...na kraju izgleda ispostavilo da je problem u zadnjem delu rama kod zadnjeg amortizera.Skinuli smo i podmazali oko lezajeva i spojki i to je prestalo da se cuje.Nakon prve voznje i prednjenih nekih 40km opet pocinje isti zvuk.Mozete li me posavetovati sta da uradim u mom slucaju i cime bi bilo najbolje podmazati te delove da to potraje nesto duze...


Nisi kazao cime ste podmazali da bi neko mogao da predlozi "trajnije" sredstvo. Generalno su to masti sa EP (ExtraPresure) aditivima koje se teze izstikuju pod vecim pritiscima koji se javljaju kod kliznih lezaja (koliko sam shvatio) koje imas. Skoro sve te masti imaju grafit kao aditiv, pa ih tako i zovu, a poneke imaju i MoS2 (MolibdenDiDulfat) ili jos bolje OMC (OrganoMolibdenskuSmesu) kao dodatke.

Ako ni sa time ne uspe onda neski sinteticki lepljivi podmazivac u spreju koji se preporucuje za navojna vretena,jer tu su dosta veliki pritisci u navoju.


Mislim da je drugar podmazao sa tipa Tovatnom mascu ili tako nesto i to je na kratko stopiralo taj problem.I odmah na prvoj voznji isti slucaj.Danas sam obisao par radnji kod mene u gradu i nasao sam neki Suvi sprej-mast za suvo podmazivanje i Neku belu mast u spreju pa ne znam ni sam da li je to dobro za ovo sto meni treba?
I puno bi mi znacila pomoc jer me to toliko iritira da nemam volju a ni zelju da vozim na ovaj nacin..
  • 0

#422 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 04 November 2013 - 06:31 PM

Mislim da je drugar podmazao sa tipa Tovatnom mascu ili tako nesto i to je na kratko stopiralo taj problem.I odmah na prvoj voznji isti slucaj.Danas sam obisao par radnji kod mene u gradu i nasao sam neki Suvi sprej-mast za suvo podmazivanje i Neku belu mast u spreju pa ne znam ni sam da li je to dobro za ovo sto meni treba?
I puno bi mi znacila pomoc jer me to toliko iritira da nemam volju a ni zelju da vozim na ovaj nacin..


tovatnom (ne znam poreklo reci) narod uglavnom zove "obicne", jednostavne i jeftine masti bilo da je u pitanju litijumska ili kalcijumska saponifikacija kao osnova.
Bele masti u spreju sam sretao uhglavnom litijumske sa dodatkom PTFEa iliti "teflona", sto je (po mom misljenju u tvom slucaju) bolje od obicnih litijumskih masti. Ne budi lenj potrazi nesto sa navedenim aditivima, najbolje u nekoj radionici, samo da prsnes, pa kad probas 2-3 vrste videces koja daje najbolje rezultate. Masti u spreju su zgodne jer zbog pritiska u bocama prodiru gde treba i bez rastavljanja sklopova i tu, za jedno duze vreme, ostavljaju svoj "depozit" dok rastvarac koji ih drzi u stanju aerosola ispari nakon nekog vremena.
  • 0

#423 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Postavljeno 04 November 2013 - 06:43 PM

Mislim da je drugar podmazao sa tipa Tovatnom mascu ili tako nesto i to je na kratko stopiralo taj problem.I odmah na prvoj voznji isti slucaj.Danas sam obisao par radnji kod mene u gradu i nasao sam neki Suvi sprej-mast za suvo podmazivanje i Neku belu mast u spreju pa ne znam ni sam da li je to dobro za ovo sto meni treba?
I puno bi mi znacila pomoc jer me to toliko iritira da nemam volju a ni zelju da vozim na ovaj nacin..


tovatnom (ne znam poreklo reci) narod uglavnom zove "obicne", jednostavne i jeftine masti bilo da je u pitanju litijumska ili kalcijumska saponifikacija kao osnova.
Bele masti u spreju sam sretao uhglavnom litijumske sa dodatkom PTFEa iliti "teflona", sto je (po mom misljenju u tvom slucaju) bolje od obicnih litijumskih masti. Ne budi lenj potrazi nesto sa navedenim aditivima, najbolje u nekoj radionici, samo da prsnes, pa kad probas 2-3 vrste videces koja daje najbolje rezultate. Masti u spreju su zgodne jer zbog pritiska u bocama prodiru gde treba i bez rastavljanja sklopova i tu, za jedno duze vreme, ostavljaju svoj "depozit" dok rastvarac koji ih drzi u stanju aerosola ispari nakon nekog vremena.


Da to je mislim Litijumska ili ti domaca jeftina mast...
Prvi put sam pokusao sa uljem za lanac i nista nije pomoglo,ova mast izgleda jeste ali na kratko.
Obisao sam nekoliko radnji i samo u 2 radnje ili da kazem Gvozdjare imaju ta maziva.Najiskrenije u mom slucaju ja bih kupio nesto sto bi mi resilo probleme na neki razuman vremenski period.Ako je to neka mast onda ok.Rastavio bih sve komponente skinuo amort,podmazao i vratio.Prosto mi je neverovatno da za kratak period mast izcili ili se skupi prljavstina i napravi taj problem...
  • 0

#424 vivicav

vivicav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 567 posts
  • LocationПанчево

Postavljeno 05 November 2013 - 06:32 PM

Gde kupujete tu belu mast u spreju? I ako može slika ambalaže, molio bih...
  • 0

#425 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 05 November 2013 - 08:36 PM

Gde kupujete tu belu mast u spreju? I ako može slika ambalaže, molio bih...

http://wurth.rs/PDF2/M%20494.pdf
u kom si gradu?
  • 0

#426 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 05 November 2013 - 09:04 PM

Ja najcesce od poznatijih marki vidjam MOTIP belu mast u spreju, ali se ne secam cene.
  • 0

#427 vivicav

vivicav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 567 posts
  • LocationПанчево

Postavljeno 05 November 2013 - 10:11 PM

Gde kupujete tu belu mast u spreju? I ako može slika ambalaže, molio bih...

http://wurth.rs/PDF2/M%20494.pdf
u kom si gradu?


U Pančevu, piše u lokaciji :D Ako je Motip u pitanju, njihovih proizvoda ima u lokalnom "Uradi sam". Kako se tačno zove ili izgleda Motip-ov proizvod? Mislim da ga nisam video u Pančevu u pomenutoj prodavnici...
Ovaj wurth-ov sprej nisam primetio, poći ću redom po autodelovima, sada bar znam šta da tražim. Hvala.
  • 0

#428 pufta

pufta
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts

Postavljeno 07 November 2013 - 09:54 PM

@vivicav- javni ovde gde si nasao, ako nadjes...

pozdrav
  • 0

#429 vivicav

vivicav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 567 posts
  • LocationПанчево

Postavljeno 08 November 2013 - 11:42 PM

Za sada nema niko u Pančevu. Zvao sam i Wurth, rekli mi da je iz Pančeva od njih pomenutu mast kupovao Grmeč i Auto grana. Pozvao Grmeč, oni mi rekli da su je nabavljali za sopstvene potrebe, za njihovu mehanizaciju, ne za prodaju :( Pozvao i Auto Granu, oni nemaju, valjda rasprodali.Čovek iz Wurth-a me je onda uputio na njihovu maloprodaju na Zrenjaninskom putu u Beogradu, tako da čekam prvi odlazak za BG pa ću svratiti. U "Uradi sam" nema Motipove masti u spreju....
  • 0

#430 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Postavljeno 09 November 2013 - 08:55 PM

Zanima me Vase misljenje WURTH mast-sprej za suvo podmazivanje kliznih spojeva moze li da se koristi za podmazivanje spojeva na ramu i lezajeva na istim mestima?
To je jedino sto sam pronasao a da je mozda adekvatno mom problemu...
  • 0

#431 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 10 November 2013 - 05:14 AM

Zanima me Vase misljenje WURTH mast-sprej za suvo podmazivanje kliznih spojeva moze li da se koristi za podmazivanje spojeva na ramu i lezajeva na istim mestima?
To je jedino sto sam pronasao a da je mozda adekvatno mom problemu...


nisam skontao pitanje, aj jos jednom, pliz
al sa vise detalja, jope pliz :)

koja mast i konkretno koji lezaj? "Zglobovi" na zadnoj vili sa suspenzijom?
  • 0

#432 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Postavljeno 10 November 2013 - 07:15 AM

Drage kolege zamolio bih Vas za savet i pomoc oko podmazivanja na mom bajku.Naime javio mi se od skoro problem na bajku prilikom voznje da se nesto cuje da krcka ili slicno.Skidali pogon i svasta nesto i na kraju izgleda ispostavilo da je problem u zadnjem delu rama kod zadnjeg amortizera.Skinuli smo i podmazali oko lezajeva i spojki i to je prestalo da se cuje.Nakon prve voznje i prednjenih nekih 40km opet pocinje isti zvuk.Mozete li me posavetovati sta da uradim u mom slucaju i cime bi bilo najbolje podmazati te delove da to potraje nesto duze.Jer ako bih nakon svake voznje rastavljao pola bicikle i podmazivao bilo bi malo problematicno.
Unapred hvala...


U pitanju je model Corratec X-Force problem je kod zadnje suspenzije i rama...

Attached Thumbnails

  • corratec.jpg

  • 0

#433 Flying_man

Flying_man
  • Members
  • PipPipPip
  • 81 posts

Postavljeno 10 November 2013 - 08:26 AM

Meni se desava posle pranja bajka da uzasno krcka i sto je veci pritisak na pogon to se jace cuje. Isto sam sve zivo podmazivao i nista se nije popravilo. Kada sam na jednom usponu ustao sa sedista krckanje je prestalo pa sam skontao da je problem samo kada sam u sedistu. Podmazao sam sticnu i problem je nestao. Samo pazi da ne preteras kao ja pa da ti posle sediste propada.
  • 0

#434 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 10 November 2013 - 12:12 PM

Jel koristite nesto protiv vode/soli u zimskom periodu? Uzeo bih neki sprej ili tako nesto sto bi odbijalo sto je moguce vise vode od delova koji je ne vole, osovine, a-head set i slicno...
Znam da je teflon sprej koji koristim za lanac dobar, prosle godine sam ga koristio na lancu dok sam ga vozio po snegu, posle toga ga nisam ocistio i lanac nije mnogo zardjao (i dalje koristim isti). Sad ne znam da li moze da se koristi i za ostalo, i koliko bi to bilo pametno, ne bih bas da zamastim ceo bajs :)
Vec sam u nekoj temi o pranju bajsa pisao o onim sprejevima na bazi nano cestica koji odbijaju sve zivo, ali reko mozda ima i jeftinije alternative :)
  • 0

#435 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Postavljeno 10 November 2013 - 04:38 PM

Meni se desava posle pranja bajka da uzasno krcka i sto je veci pritisak na pogon to se jace cuje. Isto sam sve zivo podmazivao i nista se nije popravilo. Kada sam na jednom usponu ustao sa sedista krckanje je prestalo pa sam skontao da je problem samo kada sam u sedistu. Podmazao sam sticnu i problem je nestao. Samo pazi da ne preteras kao ja pa da ti posle sediste propada.

Ako mi verujes da sam prestao da perem bajk sa crevom,samo polako iz flase.Bas zbog slicnih problema.
Svasta smo podmazivali i opet isti slucaj.Ne cuje se neko vreme i samo najedanput pocne i pojacava do mere da te dovede do ludila(makar mene).A sto je najgore znam da nije kvar(mislim pretpostavljam) i osecam da je neka sitnica ali zna da pomera zivce.
A za sticnu thanks :D :D :D :D
  • 0

#436 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 November 2013 - 05:44 PM

Jel koristite nesto protiv vode/soli u zimskom periodu? Uzeo bih neki sprej ili tako nesto sto bi odbijalo sto je moguce vise vode od delova koji je ne vole, osovine, a-head set i slicno...
Znam da je teflon sprej koji koristim za lanac dobar, prosle godine sam ga koristio na lancu dok sam ga vozio po snegu, posle toga ga nisam ocistio i lanac nije mnogo zardjao (i dalje koristim isti). Sad ne znam da li moze da se koristi i za ostalo, i koliko bi to bilo pametno, ne bih bas da zamastim ceo bajs :)
Vec sam u nekoj temi o pranju bajsa pisao o onim sprejevima na bazi nano cestica koji odbijaju sve zivo, ali reko mozda ima i jeftinije alternative :)


Postoje nable koje imaju na sebi gumeni dihtung - za MTB. Uglavnom dobro rade posao.

Ostale komponente - kvalitetna litijumska mast bi trebalo da je otporna na spiranje vodom. Dobro zamastiti, pa obrisati višak kad bude istisnut.

Za osovine gde se (zadnji) amortizeri spajaju sa ramom: mast na bazi molibden disulfida.

Naravno, bicikl prati samo crevom s malim pritiskom, ako se već mora prati.


Mast koja bi trebalo da zadovolji sve, možda čak i za te spojeve amortizera (mada je za to najbolje s molibden disulfidom mast iskopati):

http://www.e-mass.rs... ... 44u5f4l9ty
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#437 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Postavljeno 10 November 2013 - 06:00 PM

Za osovine gde se (zadnji) amortizeri spajaju sa ramom: mast na bazi molibden disulfida.

Naravno, bicikl prati samo crevom s malim pritiskom, ako se već mora prati.


Mast koja bi trebalo da zadovolji sve, možda čak i za te spojeve amortizera (mada je za to najbolje s molibden disulfidom mast iskopati):

http://www.e-mass.rs... ... 44u5f4l9ty[/quote]

Neko preporucuje Teflonske masti Neko litijumske.
Gledajuci moj slucaj vrlo mi je bitno da ta mast bude otporna na vodu i ako je ikako moguce da sto manje skuplja prasinu i ostalo.Amort i spojevi su na mestu gde su bas podlozni uticaju vode i skupljanja prasine.
  • 0

#438 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 10 November 2013 - 08:15 PM

Za osovine gde se (zadnji) amortizeri spajaju sa ramom: mast na bazi molibden disulfida.

Naravno, bicikl prati samo crevom s malim pritiskom, ako se već mora prati.


Mast koja bi trebalo da zadovolji sve, možda čak i za te spojeve amortizera (mada je za to najbolje s molibden disulfidom mast iskopati):

http://www.e-mass.rs... ... 44u5f4l9ty

Neko preporucuje Teflonske masti Neko litijumske.
Gledajuci moj slucaj vrlo mi je bitno da ta mast bude otporna na vodu i ako je ikako moguce da sto manje skuplja prasinu i ostalo.Amort i spojevi su na mestu gde su bas podlozni uticaju vode i skupljanja prasine.


kad imam dilemu krenem detaljno da razlozim situaciju i pronadjem pojedinacna resenja
i onda pogledam sta se najcesce ponavlja kao resenje i to prihvatim kao kompromis
u sitacijama gde je to moguce. Negde ipak nema kompromisa :)

podmazivanje kliznog lezaja= mast (ulje nikako)
dugotrajno= mast sa u spreju koja prodire duboko sa aditivima cvrstih podmazivaca
izdrzava pritisak= aditivi EP, MoS2
otporna na ispiranje= gusta mineralna ili neka sinteticka mast
otporna na ispiranje slanom vodom=obavezno sinteticka mast
temperaturna otpornost = za zimu vazne temperature u minusu
otpornost na prasinu = aditiv PTFE tj. teflon

Koliko vidim tebi treba sinteticka mast u spreju sa dodatkom PTFE :)
http://wurth.rs/PDF2/M%20502.pdf
ovo bi trebalo da zadovolji sve potrebe
  • 0

#439 pufta

pufta
  • Members
  • PipPip
  • 35 posts

Postavljeno 10 November 2013 - 08:20 PM

korisito sam sprej sa teflonom...
nestade mi ga pre mesec ipo dana...prezadovoljan sam bio sa njim....
  • 0

#440 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Postavljeno 10 November 2013 - 11:02 PM

Za osovine gde se (zadnji) amortizeri spajaju sa ramom: mast na bazi molibden disulfida.

Naravno, bicikl prati samo crevom s malim pritiskom, ako se već mora prati.


Mast koja bi trebalo da zadovolji sve, možda čak i za te spojeve amortizera (mada je za to najbolje s molibden disulfidom mast iskopati):

http://www.e-mass.rs... ... 44u5f4l9ty

Neko preporucuje Teflonske masti Neko litijumske.
Gledajuci moj slucaj vrlo mi je bitno da ta mast bude otporna na vodu i ako je ikako moguce da sto manje skuplja prasinu i ostalo.Amort i spojevi su na mestu gde su bas podlozni uticaju vode i skupljanja prasine.


Hvala puno na pomci i iscrpnom objasnjenju.Pokusacu da pronadjem taj sprej i da ce to biti resenje za moj problem...

kad imam dilemu krenem detaljno da razlozim situaciju i pronadjem pojedinacna resenja
i onda pogledam sta se najcesce ponavlja kao resenje i to prihvatim kao kompromis
u sitacijama gde je to moguce. Negde ipak nema kompromisa :)

podmazivanje kliznog lezaja= mast (ulje nikako)
dugotrajno= mast sa u spreju koja prodire duboko sa aditivima cvrstih podmazivaca
izdrzava pritisak= aditivi EP, MoS2
otporna na ispiranje= gusta mineralna ili neka sinteticka mast
otporna na ispiranje slanom vodom=obavezno sinteticka mast
temperaturna otpornost = za zimu vazne temperature u minusu
otpornost na prasinu = aditiv PTFE tj. teflon

Koliko vidim tebi treba sinteticka mast u spreju sa dodatkom PTFE :)
http://wurth.rs/PDF2/M%20502.pdf
ovo bi trebalo da zadovolji sve potrebe


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika