Sad je 350,00din. ....Deci ulja za 250 dinara. 2500 dinara litra. Za trećinu te cene kupiš najskuplje ulje za kola koje možeš naći i verujem da isto radi posao.
Podmazivanje
#402
Postavljeno 29 June 2013 - 03:25 PM
Ja ni ne kupujem - uvek ostane na dnu kantice deci-pola deci, pri zamenama ulja - to bude dovoljno za sezonu. Može bilo koje motorno ulje - lično ne vidim razliku u odnosu na ta razna biciklistička.
#405
Postavljeno 29 June 2013 - 04:15 PM
Ima razlike, itekako...
Po gustini, i sastavu se dosta razlikuju...
Po gustini - biraš kakvo ulje hoćeš. Na litar - gušće, ređe.
Po sastavu - podmazuje, masno je. Čini mi se da sve podjednako radi posao.
Da uzmeš dva čista lanca, pa ih nauljiš tim specijalnim biciklističkim i običnim motornim uljem, onda ih voziš u istim uslovima pedeset kilometara, bi li primetio razliku? Verujem da ja ne bih, a i da je lancu sve jedno - samo da je mastan.
#406
Postavljeno 29 June 2013 - 04:40 PM
Ima razlike, itekako...
Po gustini, i sastavu se dosta razlikuju...
Po gustini - biraš kakvo ulje hoćeš. Na litar - gušće, ređe.
Po sastavu - podmazuje, masno je. Čini mi se da sve podjednako radi posao.
Da uzmeš dva čista lanca, pa ih nauljiš tim specijalnim biciklističkim i običnim motornim uljem, onda ih voziš u istim uslovima pedeset kilometara, bi li primetio razliku? Verujem da ja ne bih, a i da je lancu sve jedno - samo da je mastan.
na 50 km ne bi primetio, na 5 km jos manje a na 5 m nikako. Na 5000 km bi sigurno primetio.
Aditivi u motornom ulju koji mu daju temperaturnu otpornost (za biciklisticki lanac) nepotrebno zauzimaju mesto drugim supstancama koje poboljsavaju rad lanca.
#408
Postavljeno 29 June 2013 - 04:58 PM
na 50 km ne bi primetio, na 5 km jos manje a na 5 m nikako. Na 5000 km bi sigurno primetio.
Aditivi u motornom ulju koji mu daju temperaturnu otpornost (za biciklisticki lanac) nepotrebno zauzimaju mesto drugim supstancama koje poboljsavaju rad lanca.
To ima smisla što kažeš. Bez uporednog testa dva lanca pretpostavljam da nema tačnog odgovora.
Ipak meni se čini da su blato, prašina, pesak i ostalo tu od presudnog značaja. Sam kvalitet ulja nije toliko bitan koliko to da lanac ne bude previše prljav. To ređe motorno ulje dosta brzo i lako spadne s lanca - zajedno sa prljavštinom. Meni se pokazalo kao OK rešenje.
#409
Postavljeno 01 July 2013 - 09:17 AM
Uzeo sam neko ulje imalo je u kantici, i podmazao lanac i tockove...
e sad ono je malo gusce od ulja za bicikl koje je dosta retko...
Jel moze to ulje i ubuduce da podmazuje lanac, ili za sledece podmazivanje da kupim opet za bicikl ???
#410
Postavljeno 01 July 2013 - 11:15 AM
Pogledajte obrt novca u naftnoj industriji (i proizvodnji motornih ulja i aditiva) i obrt koji napravi najjaci proizvodjac ulja za lance bicikala...
Profit, samim tim i budzet za dalja istrazivanja i unapredjivanje karakteristika ulja, ne moze se meriti i zato je glupo porediti kvalitet motornog ulja i ulja za bicikle.
Motip je firma koja "by the way" pravi to ulje, dok motorna ulja proizvode firme koje su usko specijalizovane u toj oblasti. Motorna ulja imaju pregrst aditiva, a ulja za lance imaju... Sta tacno?
Aditiv za "nelepljivost" prasine?
Evo sajta na kome se mozete informisati:
http://motornaulja.blogspot.com/
Bacite pogled samo i videcete koliko je autor upucen u materiju.
Nadam se da se niko nije nasao prozvanim, uvredjenim i slicno. To mi nikako nije bila namera.
Samo kada neko poredi Motip i Total, i kaze kako ce Totalova sintetika u prevodu da naskodi lancu...
Ja radim isto sto i FalloutBoy. Ko nema auto neka pita komsiju ili neki servis da mu ostave ono malo ulja sa dna kantice i bice mu sasvim dovoljno za podmazivanje. Jos ako ubodete full sintetiku...
Lanac ce vam biti vrlo zahvalan.
Svako ulje podmazuje lanac, najbitnije je da je lanac cist.
#411
Postavljeno 28 July 2013 - 07:02 PM
Malo mi se smučio ovaj Weldtite TF2 sprej, na potpuno čist lanac dakle čvaren u petroleju tj benzinu šta je već, na off road vožnji ako izdrži 25-30 km da pevam i to ni malo ga ne štedim, ali nije ni da ga zalivam. U prevodu koliko god ga stavim sve jedno je, ako idem da se vozim 20km to je to. Biće cool. Realno nije mi zanimljivo da se vozim 20km off road i posle se smorim ko baba na praznoj p'jaci...
Koja je alternativa? Može li neko sa sigurnošću da kaže evo ovo sr*nje će biti odlično za off road i izdržaće bar 50km, koje kod agregatno stanje da je. Naravno sve to na prethodno čist lanac.
#412
Postavljeno 28 July 2013 - 09:19 PM
Za bajk, opet po preporuci, uzeh baš TF2. Prskam verovatno više nego što bi trebalo, mada ne fanatično. I nikako posle svake vožnje. Često vozim offroad. Prvi put čistio lanac pred početak prošle sezone, posle ~4500 km (stari HG73 lanac). Pre neki dan opet, ali više zato što sam već čistio kasetu, pa je lanac nekako uleteo usput. Prošle godine odvozih jednu turu sa tek malo asfalta, a offroad nešto preko 40 km. Posle toga samo isprao ceo bicikl vodom i malo obrisao krpom. Lanac nisam ni skidao, samo malo "oribao" starom četkicom za zube (par krugova), izvadio neke komade trave i poprskao TF2. K'o nov. Danas odvezao offroad nekoliko km, ali kroz pravu džunglu (Resnik - Ripanj). Stanje redovno.
Dakle, iz mog iskustva, TF2 je odlična stvar. Pogotovo u odnosu na taj Motip sprej koji je bio noćna mora. Zato mislim da nije svejedno čime se lanac podmazuje. Sad, da li TF2 slabije štiti lanac, u smislu da se više i brže haba, ne znam kako bih utvrdio. Ali, ako traje već ~6000 km, a pritom sam drugi vlasnik i TF2 koristim 2-3 godine...
@mOral Šta se desi posle tih 25-30 km?
#413
Postavljeno 28 July 2013 - 09:21 PM
Može mala pomoć...
Malo mi se smučio ovaj Weldtite TF2 sprej, na potpuno čist lanac dakle čvaren u petroleju tj benzinu šta je već, na off road vožnji ako izdrži 25-30 km da pevam i to ni malo ga ne štedim, ali nije ni da ga zalivam. U prevodu koliko god ga stavim sve jedno je, ako idem da se vozim 20km to je to. Biće cool. Realno nije mi zanimljivo da se vozim 20km off road i posle se smorim ko baba na praznoj p'jaci...
Koja je alternativa? Može li neko sa sigurnošću da kaže evo ovo sr*nje će biti odlično za off road i izdržaće bar 50km, koje kod agregatno stanje da je. Naravno sve to na prethodno čist lanac.
Najbolje da ugradiš scottoiler za bajs.
Stvarno je fenomenalna stvar.
U nedostatku toga, motorno ulje - koliko izdrži, izdrži.
http://www.freebikin...ScottOiler.html
http://www.scottoile... ... ution.html
http://www.scottoile... ... ystem.html
#414
Postavljeno 28 July 2013 - 11:01 PM
Da dodam samo, pošto vidim ovde svi preporučuju te ovo te ono, a realno 90% vozi asfalt i sad moram da pogađam u kakvim uslovima ljudi voze a preporučuju iste stvari plus masa ne navodi šta vozi. Nije isto... al da vozim samo asfalt pa stavio bih zejtin najjeftiniji i milina al zato ima da smrdim ko svinja pred gozbu. Probaću tamo kod tog lika u Njegoševoj, al pitanje da to postoji jer je pisano 2006. Al jes čudno... radnja koja prodaje audio opremu valjda i ulja i maziva. Prošetaću se pa javljam.
#415
Postavljeno 09 August 2013 - 12:21 AM
@moral
Ne znam na sta mislis kad kazes traje 20km, lanac krene da ti se cuje posle 20km ili sta? Generalno, sa teflon sprejom se uvek vise cuje nego sa uljem, obrni-okreni nije bitno koji teflon sprej koristis
Ako cemo po zvuku, mislim da mi malo duze traje od toga po offroadu, mada je meni offroad uglavnom prasina i zemlja, ne idem u blato. Ali generalno, gledam da ga podmazujem na nekih 150-200km u kombinaciji 80% asfalt 20% offroad, neki put ga podmazem i posle 250km, i nemam problema. Lanac je pc830 i za 3000km jos nije krenuo da se isteze. E sad, to nije previse relevantan podatak posto svi razlicito koristimo svoje lance, ali mi dosta vise traje ovaj nego prethodni kmc z72 kojeg sam podmazivao sa uljem, na odprilike slicnoj kilometrazi.
#416
Postavljeno 09 August 2013 - 12:53 AM
Ne idem ni ja u blato. Kad kažem 20 mislio sam da se tih prvih 20 km ok čuje, ili možda bolje reći za moje shvatanje podnošljivo, a posle kako se bližim 30km haba na sve strane kao karton prevoz, a kad se vratim gajbi (još do 40km) kao da ga nisam ni podmazivao, plus lanac sam uzeo nov i sad imam oko 300km, lanac je hg53 na isto Deore kasetu cs-hg50-9 i relativno novu xt šajbnu. Probao sam sada skoro i sa onim tečnim Weldtite tf2 plus Dry sranjem i rezultat je isti, bar za sada. Trenutno ne vozim tako da ne mogu da to sve ponovo isprobam jer sam praktično samo jednom šljakao sa ovim tečnim uljem. Na prvi utisak delovalo je kao da će biti malo bolje, tj da će biti nešto tiše po off roadu na neku istu kilometražu ali evo taj put sam prešao 37 km off road (bilo suvo prašnjavo, pre 5 dana) i gotovo da je bilo isto i počelo je da se čuje tako negde oko 20 i kusur km. Ali naravno lanac nije bio prljav, to nije sporno. Možda sam kojim slučajem malo stavio ali nije mi jasno na koju foru su onda neki likovi pre ovde u temi koristili taj TF2 Dry Plus i kao bolje je od spreja. Sada, posle prvog korišćenja meni to realno isto sranje. Ali ajde staviću više sledeći put pa ako bude bolje javiću.
A što se tiče asfalta tu nemam nikakvih problema jer sam našao apsolutnog pobednika a to je ulje za testere masno i zeleno ali zato 150km lagano. Nije skupo, ima ga brdo, 1L i ekstra.
Inače nisam baš skontao da li ti koristiš isto i za asfalt i za off road... meni to nekako ne ide tj ne znam kako bi uopšte. Ali ipak
Takođe, znam da lanac ima veliku ulogu u tome koliko će da se čuje bilo da je podmazan ili ne. Pošto inače nisam koristio KMC lance samo sam nešto čitao po netu za onaj gold za 9 brzina (ne onaj najskuplji) i ljudi su svi oduševljeni što se tiče zvuka, a takođe i što se tiče koliko se brzo isteže i u kombinaciji s Shimano kasetama i sl. Tako da možda probam to sledeći put.
#417
Postavljeno 09 August 2013 - 01:18 AM
Sad skoro sam kupio ovaj: http://www.motipdupl... ... 0ml_02.jpg
Do skoro je bio ovakav, samo su od skoro promenili ambalazu: http://t0.gstatic.co... ... Mn46DeyLYA
Inace je sam sprej bele, mozda blago zuckaste boje. Za tu cenu sam zadovoljan, lakse se nanosi nego ulje, mnogo se manje prlja lanac nego sa uljem... Za trajnost vec ne znam, jer nisam izmenjao dovoljno lanaca da bih mogao da uporedim kako traje sa jednim kako sa drugim, ali ne planiram zasad da ga menjam. Sto se zvuka tice, nema pravila, a i zavisi koliko nanesem spreja na lanac, ne opterecujem se previse time.
edit:
vidim po netu da moze da se nadje i za manje od 600din, onda je jos veci best buy Ja nisam zagledao mnogo sem po bici radnjama, da jesam vrv bih ga uzeo za 400+ din.
Nego da pitam, kakva je ova PTFE tj bela mast?
Ili da preformulisem, trenutno koristim obicnu litijumsku mast (fam ili tako nesto) za podmazivanje svega i svacega, pa i nabli... Uzeo bih nesto bolje jer je ovo dosta staro i pitaj boga kako radi, pa ako imate preporuku za nesto relativno jeftino a bolje od masti koju imam, recite. Ili ako mislite da nema potrebe za necim boljim kad vec imam ovoga dosta, recite i to
#418
Postavljeno 07 October 2013 - 03:05 PM
Tekst sa pocetka teme je sasvim dovoljan ovo na 20 i kusur strana nije bas pregledno morate se sloziti
mozda da se izvuku par korisnih postova i stave u sticky a ostala diskusija ostavi ovde
u sustini ako se redovno pere komplet pogonski deo i posle toga susi i podmazuje nece biti nikakvih problema sa zalepljenom prljavstinom, ali ne treba ni da budemo robovi nasim ljubimcima nije ta prasina tako opasna ako je malo i ostane
#419
Postavljeno 04 November 2013 - 04:03 PM
Unapred hvala...
#420
Postavljeno 04 November 2013 - 05:03 PM
...na kraju izgleda ispostavilo da je problem u zadnjem delu rama kod zadnjeg amortizera.Skinuli smo i podmazali oko lezajeva i spojki i to je prestalo da se cuje.Nakon prve voznje i prednjenih nekih 40km opet pocinje isti zvuk.Mozete li me posavetovati sta da uradim u mom slucaju i cime bi bilo najbolje podmazati te delove da to potraje nesto duze...
Nisi kazao cime ste podmazali da bi neko mogao da predlozi "trajnije" sredstvo. Generalno su to masti sa EP (ExtraPresure) aditivima koje se teze izstikuju pod vecim pritiscima koji se javljaju kod kliznih lezaja (koliko sam shvatio) koje imas. Skoro sve te masti imaju grafit kao aditiv, pa ih tako i zovu, a poneke imaju i MoS2 (MolibdenDiDulfat) ili jos bolje OMC (OrganoMolibdenskuSmesu) kao dodatke.
Ako ni sa time ne uspe onda neski sinteticki lepljivi podmazivac u spreju koji se preporucuje za navojna vretena,jer tu su dosta veliki pritisci u navoju.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika