Podmazivanje
#201
Posted 03 December 2012 - 04:06 PM
#202
Posted 03 December 2012 - 04:17 PM
Zeleo bi da ocistim i podmazem amort iznutra opruge i sve to ali nigde nema nikakav sraf koji bi mogao da odsrafi da bi mogao da izvadim sve to iz nutra radi se o jeftinom amortu pokusavao sam nesto ali nikako da nadjem nacin da ga rastavim pa da pitam vas iskusnije?
Ako je amort tipa zoom -logan verovatno su srafovi ispod plasticnih cepova na kruni skroz unutra u nogama....Tako da ces morati da navaris imbus na metalnu sipku.
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#203
Posted 03 December 2012 - 04:35 PM
#204
Posted 03 December 2012 - 04:45 PM
Au znao sam da je nesto komplikovano a nije mi jasno kako da stignem do tog srafa iz nutra jel mogu nekako ti cepovi da se podignu?Amort je neki noname ima ga u slikama mog bajka - viewtopic.php?f=35&t=6060
Jeste to je taj sistem...Msm da za male pare mozes kupiti isti amort...Inace ti poklopci, ili se odvijaju ili se skidaju srafcigerom...Ono sto je problem je sto ne znam koji je imbus u pitanju.
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#205
Posted 03 December 2012 - 04:55 PM
#206
Posted 03 December 2012 - 09:22 PM
amater sam i za sad mi deluje da je sve ok, ali ne bi kao sa starim bajsom sve da zapustim pa mu odjednom sve fali..
#207
Posted 04 December 2012 - 05:30 AM
kako da znam kad je vreme za ovo koje ulje (relativno dostupno, je l moze wlt tf2 ili je samo za lanac) da koristim i je l to sve od DIY odrzavanja amortizera da duze traje..
amater sam i za sad mi deluje da je sve ok, ali ne bi kao sa starim bajsom sve da zapustim pa mu odjednom sve fali..
Ne znam ni gde je taj deo na mom biciklu.
Svakako, kad to radiš, ja bih izbegavao šrafciger. Ako čelik sklizne i zareže štapove, neće biti dobro. Drveni, ili plastični štapić. Napravljeni od stare četkice za zube, ili nekog lepog, čvrstog drveta.
Ja bih to radio svakog proleća i jeseni, a u međuvremenu - kako se nakupi prašine, blata, kad osetiš da hod postaje "lepljiviji"... isto kao i seks.
#208
Posted 04 December 2012 - 08:17 AM
kako da znam kad je vreme za ovo koje ulje (relativno dostupno, je l moze wlt tf2 ili je samo za lanac) da koristim i je l to sve od DIY odrzavanja amortizera da duze traje..
amater sam i za sad mi deluje da je sve ok, ali ne bi kao sa starim bajsom sve da zapustim pa mu odjednom sve fali..
Koji je amort u pitanju? WLT TF2 ne preporucujem NIKAKO u amortizer!
Inace mi je ceo postupak sumnjiv, ako sundjeri u FOXu ne podmazuju,
onda se on pre voznje okrene naglavacke, da ulje scuri dole, u sundjere,
ako ni tada ne podmazuju, e onda nema ulja, a to je onda druga prica!
Fox preporucuje svoje FOX ulje u amort,
u zavinsnosti od modela i godista ima nekoliko tipova/gradacija ulja
plus naravno njihov "fluid".
#209
Posted 04 December 2012 - 02:22 PM
Ne znam ni gde je taj deo na mom biciklu.
reba sl je u pitanju... jbg ne seti se da kazem koja je
moram da proguglam malo mehaniku da vidim kako to radi ako ima manual ili slicno pa ce mi biti jasnije to oko okretanja naopacke i kako se "sama" podmaze..
#210
Posted 04 December 2012 - 09:40 PM
reba sl je u pitanju... jbg ne seti se da kazem koja je
moram da proguglam malo mehaniku da vidim kako to radi ako ima manual ili slicno pa ce mi biti jasnije to oko okretanja naopacke i kako se "sama" podmaze..
pa..nije FOX ali...dooobaar!
Logika oko s"amopodmazivanja" prilikom okretanja je jednostavna:
FOX ima "kanalčiće" u kliznim lezajima (bushing) tako ulja iz plovaka (lower legs)
lako dospe do sundjera (foam rings) bez "dizanja" "prasinara" (dust wipers).
Ako ima ulja u vili podmazivanje obavlja gravitacija bez dizanja prasinara.
Reba (koliko se secam) nema te kanalčiće na kliznim lezajima
pa je pristup ulja sundjerima u naopakom polozaju otezan u odnosu na FOX
pa tako i efikasnost "samopodmazivanja". Druga stvar koju primecujem je da FOX prasinari
kao da imaju mesta na obodu u koja se postavlja vrh alata radi vadjenja i podizanja
sto Rebini nemaju, a i sami prasinari drugacije "sede" u plovcima, tj Rebini sede "dublje"
i nije tako lako postaviti alat da se prasinari podignu.
Sto se tice pristupacnosti maziva ja bih prvo proverio sa uvoznikom, firmom Capriolo
da li imaju potrebna ulja i masti za DIY a spisak potrepstina za servis mozes naci u manualu.
#212
Posted 14 January 2013 - 10:49 PM
I šta mislite o ovom spreju? Da li je OK za podmazivanje i zaštitu ovih delova, i čega sve još?
Imam ovaj sprej, pa ako može da posluži...
http://www.wurth.co....ct/siliconfluid
http://www.wurth.co....ents/070165.pdf
#213
Posted 14 January 2013 - 10:56 PM
Koje sredstvo koristite za pranje lanca i prenosa, zupčanika, pre podmazivanja; benzin, nafta?
Za pranje kasete, pogona i menjača koristim K2 Akra (280 dinara, ima ga na NIS Petrol pumpama) za pranje motora, odmasti sve za 2 minuta, a nije agresivno prema farbi i gumenim/plastičnim delovima. Lanac perem tako što u flašu od pola litra sipam ~100 ml uljanog razređivača, skinem lanac (imam spojnicu za brzo skidanje), ubacim ga unutra, izmućkam i bude kao nov. Ako nemaš spojnicu, K2 i stara četkica za zube završavaju posao odlično.
#215
Posted 14 January 2013 - 11:24 PM
...I šta mislite o ovom spreju? Da li je OK za podmazivanje i zaštitu ovih delova, i čega sve još?
Imam ovaj sprej, pa ako može da posluži...
http://www.wurth.co....ct/siliconfluid
http://www.wurth.co....ents/070165.pdf
stara poslovica kaze: bolje i popisati nego da radi na suvo.
U ovom slucaju, a i u svakom drugom slucaju kad na podmazivacu vidim NSF oznaku odmah mi u glavi zasvetli jedna lampica: CENA! Proizvodi sa NSF sertifikatom za upotrebu u procesima proizvodnje, obrade i skladistenja hrane su neskodljivi ako se konzumiranju (u malim kolicinama) i kao takvi su znatno skuplji od standardnih podmazivaca.
Iako o ovom spreju mislim sva najbolje za namenu za koju je napravljen i cinjenicu da ima povecanu otpornost na povisenu temperaturu (do 250*C) koja se uglavnom ostvaruje dodavanjem odredjene kombinacije cestica cvrstih podmazivaca, ovaj podmazivac, ciju osnovu cine prociscena silikonska ulja, ima neka odlicna svojstva, koja tebi za odrzavanje tvog lanca (ako sam dobro razumeo) uopšte ne trebaju.
Ako ovo nabavljas (skoro) dzabe ili ne mozes da nabavis nesto drugo,
onda u skladu sa prvom recenicom OK,
u suprotnom...ja ga za tu namenu nikad ne bih pazario!
#217
Posted 15 January 2013 - 09:07 AM
Ma ovaj sprej imam od ranije, ne koristim ga, pa zato pitam.
Šta koristiti za podmazivanje, a da može lako da se nađe (na benzinskoj stanici - recimo) i da nije skupo?
Za čišćenje mi je kolega već rekao - K2 Akra.
viewtopic.php?f=3&t=193&st=0&sk=t&sd=a&start=75
#219
Posted 15 January 2013 - 07:27 PM
Posto sam pre mesec dana izasao na sneg i posle voznje od 30km je lanac sutradan bio braon/zut (zardjao na par mesta). Koristio sam motip teflon sprej sa kojim sam veoma zadovoljan bio do tad, i lanac je bio sveze podmazan. Cak sam uvek posle ciscenja lanca dizelom koristio vodu pod pritiskom da sperem prljavstinu i nikad se nije pojavila rdja jer sam uvek odmah stavljao teflon sprej, ali mu izgleda so ne odgovara
#220
Posted 15 January 2013 - 07:34 PM
Ja cu sad postaviti vrv glupo pitanje, ali... Sta najbolje stiti lanac po bljuzgavici/soli?
Posto sam pre mesec dana izasao na sneg i posle voznje od 30km je lanac sutradan bio braon/zut (zardjao na par mesta). Koristio sam motip teflon sprej sa kojim sam veoma zadovoljan bio do tad, i lanac je bio sveze podmazan. Cak sam uvek posle ciscenja lanca dizelom koristio vodu pod pritiskom da sperem prljavstinu i nikad se nije pojavila rdja jer sam uvek odmah stavljao teflon sprej, ali mu izgleda so ne odgovara
Po mokrom najbolje neko gusto ulje, najbolje za menjač auta. Po jedna kap u svaki valjčić i nemaš brige. Cele prošle zime sam vozio tako podmazan lanac i ama baš ništa mu nije falilo, a vozio sam i po vodi kad se topio sneg.
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users