Powermetri (merači snage) i trening uz pomoć njih
#61
Postavljeno 28 October 2020 - 07:51 AM
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
And now something completely different
#62
Postavljeno 28 October 2020 - 01:31 PM
nema od tog IQ2 bukvalno nista...
ja tu pricu pratim od celog pocetka, i tu oni vec 3 godine nemaju finalni proizvod a stalno nestu menjaju i samo sto nisu pustili u prodaju
Bukvalno zadnje tri godine oni nude samo preorder, a jedini uredjaj su valjda dobili ti sto su ga i testirali.
#63
Postavljeno 28 October 2020 - 01:57 PM
Ali, mnogi ljudi su dali pare unapred, a nisam baš siguran da će dobiti ono što očekuju.
#64
Postavljeno 02 December 2020 - 07:47 PM
https://www.motionysis.com/cda/
Za one koji imaju powermetar, i zanima ih da optimizuju poziciju sedenja i generalno aerodinamiku, ovo je jedna sjajna online aplikacija koja ima mogućnost odredjivanja CDA vrednosti.
Potrebno je da nakon vožnje fit file sa Garmina, ili nekog drugog ciklokompjutera, učitate u aplikaciju koja će Vam izbaciti procenjenu CDA vrednost.
Prednost ove aplikacije u odnosu na ostale tog tipa (koje uz to nisu ni besplatne) je što se u konačni proračun ubacuju i podaci o smeru i brzini vetra.
tako da je CDA vrednost bar približno tačna.
Takoće moguće je selektovati segmente iz voznje, na primer deonicu ravnog puta bez saobraćaja i bez naglih ubrzanja i kočenja, u kojoj smo na primer vozili u istoj poziciji, i dobiti još tačniji podatak za CDA vrednost.
Aplikacija je u ovom delu besplatna, zahteva samo registraciju.
Pored ovoga potrebno je podesiti težinu bicikliste zajedno sa biciklom, procenat gubitaka u prenosu (koji je od 2 do 5 %) i kojeficijent otpora kotrljanja guma CRR (koji je oko 0.005 za neke nisko bužetne drumske gume na asvaltu), kao i gustinu vazduha. (Ima dosta online kalkulatora za proračun ove vrednosti).
I na kraju što je vrednost CDA manja brže ćemo ići uz istu uloženu snagu. Posebno je korisno za trijatlonce ali i za sve druge koji bi da povećaju svoju prosečnu brzinu na biciklu.
#65
Postavljeno 02 December 2020 - 08:07 PM
Nisam stigao na vožnji onomad, a htedoh odavno da te pitam oko powermetara pošto si puno tehnički potkovan a i imaš mnogo ličnog iskustva sa raznim uređajima, šta bi preporučio za kupovinu, i pre svega gde? Pošto kod nas ne vidim da ima skoro ičega. Kojim kanalima bi preporučio da se juri, i šta konkretno? Pominjao si više puta da može povoljno da se nabave neki, mada ja ništa nisam video a kamo li povoljno. Najviše mi se dopadaju pedale, ali me odbija ta nepreciznost. Ostalo je skupo kao đavo a jednako nedostupno. Nedavno sam ponovo čitao celu ovu tvoju temu i iskustva, da se podsetim, pošto sam razmišljao da nabavljam za sledeću sezonu nešto.
Imam dura ace 9000 pogon bio je na berzi ranije jedan onaj stages, tj leva kurbla, cena valjda beše 450e. Razmišljao sam o tome ali posle vidim nije to baš u praksi dokazano, a kamo li hvaljeno. Nisam pametan. Vidim da će trebati jako mnogo čitanja i istraživanja za šta baš i nemam vremena, a tek posle onda dolazi problem nabavke.
#66
Postavljeno 02 December 2020 - 08:44 PM
Nisu ni sve pedale loše. Recimo Favero Assioma duo imaju dobar feedback. Tako da ne bi bežao od toga po svaku cenu.
Sa druge strane ostaje ti Stages ili 4iii.
E sad u tom slučaju menjaš samo levu kurblu i ne dobijaš puno na težini pogona, ali mana je što imaš merenje samo na levoj nozi i samim tim nije baš ni precizno ni konzistentno. Jer na različitim opsezima snage leva i desna noga ne doniraju isto i nikad nisi načisto. Takodje sam položaj sedenja i način vrtenja tj distribucija sile po osi rotacije utiče dosta koja noga će više proizvoditi snage u ukupnom omeru. Čak i položaj pločica na sprinterici utiče. Mogu da potkrepim ličnim primerima nego me mrzi sad da kopam.
Imaš i opciju da kupiš Power Tap nablu i da je upleteš u zadnji točak ili čak da kupiš ceo par točkova sa sve Power Tap-om. Tu dobijaš sabranu snagu od obe noge nakog svih gubitaka u transmisiji.
Ovo sve važi ako nećeš da menjaš po meni najlepši pogon koji je ikad napravljan Dura Ace 9000.
Ako odlučiš da se rešiš pogona onda su ti opcije puno otvorenije. Recimo ako prodaš tvoj Dura Ace za malu doplatu možeš uzeti kompletan malo korišćeni powermetar sa sve pogonom, tipa Infocrank, Power2Max ili Quark.
Ja sam sve kupovao preko EBAY-a, samo treba pratiti aukcije vrlo lako se nađe power metar po jako maloj ceni.
Ono što sam primetio da se ljudi masovno "lože" na powermetar pedale i da one na aukcijama dostižu najveće cene dok je mnogo manje intersovanje za powermetrima u pogonu. Jedino objašnjenje je da niko neće da se petlja sa zamenom pogona (koji ipak zahteva malo znanja) već im je najlakše da ušrafe pedale i nastave da voze.
#67
Postavljeno 02 December 2020 - 09:05 PM
#68
Postavljeno 02 December 2020 - 09:33 PM
Ako misliš na ovo: https://sensitivus.c...iy-power-meter/
Kod svih tih diy power metar rešenja problem je temparaturna kompenzacija i inicijalna kalibracija kao i mesto postavljanja strain gauge senzora.
Čak i ozbiljni proizvodjači poput Garmina, pa i Shimana na Dura ace FC-R9100-P pogonu nisu rešili temparaturnu komprenzaciju na zadovoljavajući način.
Na kraju kraju dosta proizvodjča zapravo se oslanja na auto kalibraciju gde je u toku vožnje potrebno da se pedale puste na dve do pet sekundi da bi se power metar sam rekalibrisao.
Na nekom penjaju uz brdo pustiti pedale na dve sekunde znači doslovno krenuti uazad.
#69
Postavljeno 04 December 2020 - 08:35 PM
Kada ima smisla bazirati treninge na snazi (tj. Power metru) u odnosu na količinu treninga? Da li je to 3, 5, 7, 10 sati nedeljno? Ili možda nisu sati/nedeljno nego neka druga mera? Recimo da je donekle akademsko pitanje, znači da zanemarimo šta drugo može da se uradi tim novcem...
Kada čitam o treniranju po zonama snage, nailazim na članke gde kažu da je za zonu 5 odgovarajuće vreme 3-8 minuta, a za zonu 3 je to 30 min do 8 sati. Da li ta vremena znače da svaki pojedinačni interval treba da bude toliko vremena ili ukupno vreme vožnje treba da sadrži toliko vremena u odgovarajućoj zoni?
Za zonu 5 mi je logično da bude jedan interval 3-8 minuta, pa da se to ponovi par puta tokom vožnje. Za zonu 3 mi baš nije jasno, treba da vozim intervale 5x2 sata? Ne znam da bi to bilo ko radio...
Hvala.
#70
Postavljeno 04 December 2020 - 09:49 PM
Vreme koje planiraš da odvojiš za trening baziraš pre svega na osnovu ličnih afiniteta za biciklizam i ciljeva koje želiš da postigneš. Da li će to biti 3, 5, 7, 10 ili više sati to moraš sam da odrediš. Naravno zavisi i od tvojih godina jer što si stariji teže se oporavljaš od napornih treninga i ako preteraš možeš postići samo to da ti padne imunitet i da se razboliš.
Svaki trening koji napraviš je baziran na nekoj snazi. Samo je pitanje kolika je ta snaga u odnosu na tvoje maksimalne mogućnosti tj, kojiko si procenata sebe dao na nekom treningu. Tu ti power metar pomaže odrediš tačno te procente, inače nije neophodan. Nekad su biciklisti trenirali i bez njega vrlo uspešno. Ali kao što rekoh ako hoćeš da ostvariš efikasan trening uz minimum uloženog vremena vrlo je koristan.
Pošto je metodologija treninga vrlo kompleksna i opširna materija pokušaću da se ograničim na tvoja druga dva pitanja.
Znači zona 5 je po Dr.Cogan-u VO2max zona, i smatra se da intervali u toj zoni treba da traju do 8 minuta. U toku jednog treninga koji na primer traje do 1 sat, možeš da odradiš nekoliko tih VO2max intervala. Sad koliko tačno zavisi od mnogo drugih faktora. Izmedju intervala su naravno obavezene recovery pauze gde ćeš da vrtiš u zoni 1 da bi se oporavio pred sledeći interval.
Ako na primer voziš u grupi rutom gde ima dosta strmih ali kratkih brda do 8 minuta penjanja i želiš da se dokažeš pred ekipom u toku trenažnog ciklusa došta pažnje ćeš posvetiti treninzima sa VO2max intervalima.
Medjutim ako želiš na primer da penješ ozbiljna dugačka brda od po 30, 40 i više minuta, i to više takvih brda u jednoj vožnji, onda bi tvoji treninzi trebali više da budu usmereni na zonu 3 jer prosto u toj zoni možeš mnogo duže da vrtiš nego u VO2max zoni.
Znači zamisli odes na Kopaonik i kreneš penjanje od Brezeća do vrha pa spust do Jošaničke banje i zatim ponovo penjanje na vrh Kopaonika. To bi ti bio primer težeg treninga u zoni 3 koji traje sigurno nekoliko sati sa dva teška intervala.
Ako si trijatlonac i planiraš da oboriš sopstveni rekord na 40 kilometara onda tvoji treninzi treba da budu uglavnom bazirani u Zoni 4, do 60 minuta maks, tj na tvom FTP-u ili blizu njega.
Naravno izmedju dana kad radiš intervalne treninge trebaju da budu dani odmora kad treniraš vrlo lagano u zoni 1 i 2 ili ne treniraš uopšte.
Nadam se da sam ti bar malo pomogao.
#72
Postavljeno 23 December 2020 - 09:41 PM
Zaboravih Nemanja da se zahvalim na informacijama. Znači ebay. To me je u suštini najviše i interesovalo, gde tražiti, jer kod nas vidim da nema skoro ničega pa ne znam otkud toliki izbor koji si pominjao ranije... A za edukaciju ću lako, natenane.
Da, ne bih voleo da menjam pogon, više zbog rasparivanja grupe nego težine i estetike. Možda sam se zeznuo što nisam kupio onu Stages kurblu kad je bilo kod nas na oglasima, beše valjda 400 ili 450 eur. To je vrlo jednostavno i praktično, jes da je lepše kad meri obe noge ali jbg. Nego sam potpuni laik, nisam se blagovremeno udubio i informisao da bih znao šta je dobar izbor, koje su realne cene, koje su mane kojeg sistema itd. A tada sam brzinski nešto video na netu da su kudili taj Stages i da je nedovoljno dokazan u praksi.
U suštini me više sve te boljke odbijaju nego cena, tj to što je nekako još nedozrela i komplikovana a skupa tehnologija. Pritom ne mislim na abnormalno skupi SRM koji i nije za smrtnike nego bilo koji pwm, svaki je po meni skup, i ja za tolike pare očekivao da je to plug &play i pouzdano a ono kad sam uzeo malo da čitam vidim koliko ima problema, nekonzistentnosti itd. Mislim šta će mi skupa igračka da eto pokazuje tamo nešto što ne znam da li je to to ili nema veze s životom. Mislim 50 wati tamo vamo to je ogromno. Mene recimo već užasno smara i stalno kalibrisanje barometra na Brytonu.
I tako, još se dvoumim da li da kupujem nešto. Pogon mi se ne menja, mada bi to bilo najbolje tj tačno a plus da meri obe noge. I smaranje mi je ta jurnjava, menjanje, upitna ispravnost, sve to nekako osetljivo kilavo, pa ko zna kakve šajbne koristi. Ni za ovaj dura ace ne mogu naći šajbnu.. neupotrebljiv pogon u Srbiji...
Ostaje Stages ili pedale, da je Garmin pouzdan i tačan to bi mi bilo najbolje. Ali mislim ako brljavi tj odstupa i u normalnim uslovima, šta onda tek na temperatuurnim razlikama, recimo penjanje Kopa, gore 10 stepeni, dole 25...
edit:
Zaboravih na Powertap, to je meni lično najgora opcija jer imam više pari točkova i menjam zavisno od potrebe.
#73
Postavljeno 23 December 2020 - 11:09 PM
Koje dužine kurbla? Ima jedna već neko vreme na oglasima:
https://www.2bike.rs...ge#.X-PM1WTTW8M
#74
Postavljeno 23 December 2020 - 11:19 PM
Evo rešenja https://planetbike.r...ssioma-duo.html ili https://planetbike.r...-srm-black.htmlZaboravih Nemanja da se zahvalim na informacijama. Znači ebay. To me je u suštini najviše i interesovalo, gde tražiti, jer kod nas vidim da nema skoro ničega pa ne znam otkud toliki izbor koji si pominjao ranije... A za edukaciju ću lako, natenane.
Da, ne bih voleo da menjam pogon, više zbog rasparivanja grupe nego težine i estetike. Možda sam se zeznuo što nisam kupio onu Stages kurblu kad je bilo kod nas na oglasima, beše valjda 400 ili 450 eur. To je vrlo jednostavno i praktično, jes da je lepše kad meri obe noge ali jbg. Nego sam potpuni laik, nisam se blagovremeno udubio i informisao da bih znao šta je dobar izbor, koje su realne cene, koje su mane kojeg sistema itd. A tada sam brzinski nešto video na netu da su kudili taj Stages i da je nedovoljno dokazan u praksi.
U suštini me više sve te boljke odbijaju nego cena, tj to što je nekako još nedozrela i komplikovana a skupa tehnologija. Pritom ne mislim na abnormalno skupi SRM koji i nije za smrtnike nego bilo koji pwm, svaki je po meni skup, i ja za tolike pare očekivao da je to plug &play i pouzdano a ono kad sam uzeo malo da čitam vidim koliko ima problema, nekonzistentnosti itd. Mislim šta će mi skupa igračka da eto pokazuje tamo nešto što ne znam da li je to to ili nema veze s životom. Mislim 50 wati tamo vamo to je ogromno. Mene recimo već užasno smara i stalno kalibrisanje barometra na Brytonu.
I tako, još se dvoumim da li da kupujem nešto. Pogon mi se ne menja, mada bi to bilo najbolje tj tačno a plus da meri obe noge. I smaranje mi je ta jurnjava, menjanje, upitna ispravnost, sve to nekako osetljivo kilavo, pa ko zna kakve šajbne koristi. Ni za ovaj dura ace ne mogu naći šajbnu.. neupotrebljiv pogon u Srbiji...
Ostaje Stages ili pedale, da je Garmin pouzdan i tačan to bi mi bilo najbolje. Ali mislim ako brljavi tj odstupa i u normalnim uslovima, šta onda tek na temperatuurnim razlikama, recimo penjanje Kopa, gore 10 stepeni, dole 25...
edit:
Zaboravih na Powertap, to je meni lično najgora opcija jer imam više pari točkova i menjam zavisno od potrebe.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#75
Postavljeno 24 December 2020 - 10:50 AM
Čitao sam review-e, te Favera su izgleda prilično dobre, najviše mi se sviđaju samo jaka je i cena, barem za novo. Videću još, tj još ne mogu da prelomim da dam 750 eura za pedale.. jer mislim da i nisam kalibar za to te da mi nije baš neophodno. Ali ako naletim na korišćene, osetno povoljnije, to je onda druga priča.
#76
Postavljeno 27 December 2020 - 11:39 PM
Može Stages da se nadje jako povoljno čak i za Dura Ace 9000 pogon, samo treba pratiti aukcije.
https://www.ebay.co....xMAAOSwwSpf5MMO
https://www.ebay.co....pcAAOSwhadf35DL
https://www.ebay.co....isAAOSwSpNf6Hoq
#77
Postavljeno 28 December 2020 - 06:47 PM
Dobra cena. Ako je sve ok, potpuno ispravno. Mada nemam iskustva s tim licitiranjem kako ide. Kod mene su 175 kurble.
Da li šalju uopšte za Srbiju?
Ja se naslušao priča od ljudi kako je za ovu aliexpres situaciju rešenje poručivanje s ebay-a gde i dalje navodno šalju free, a baš mi treba neki karbonski volan, pokušao jesenas ili krajem leta da poručim, platio sve ok skinulo pare kad mi onda lik javlja da ne može da mi pošalje i refundirao mi pare. Džabe što piše da šalju za Srbiju free ili za 5$ economy shipping.
Koja je fora sa cenama Favero pedala, pročitao sam dosta recenzija i pogledao dosta video materijala (vidim da su već par godina na sceni) iz 2018, 2019, 2020.. i negde pominju cene od 650$ a negde 700, 750 i do 800 eur?! Što je baš velika razlika. Kako je moguće da su pre bile toliko jeftinije ili o čemu se tu radi? Da ima negde za 650$ kupio bih sutra...
Sad kad sam malo proučio i udubio se, moram priznati da baš imaju pozitivan feedback, retki su problemi baš je teško naći negativna iskustva, što je retkost. Ali i cena prava sitnica. Do duše vidim sad i po stranim sajtovima slična je cena kao kod nas, nema neke veće razlike.
#79
Postavljeno 28 December 2020 - 10:22 PM
Ma nikako. Nego meni je nejasno kako je cena bila i gde, tih 620-650$. Sad ne znam više koje sam sve video klipove odgledao na youtube da ne tražim ponovo da li su iz ove, prošle ili pretprošle godine ali na više njih je pominjana ta cena u dolarima. Nema mi logike da su powermetri bili jeftiniji pre dve godine pa poskupeli.
#80
Postavljeno 28 December 2020 - 10:35 PM
Uvek je u Usa jeftinije i odprilike koliko je tamo u dolarima toliko je ovde i evrima, a obzirom da je dolar devalvirao sada je jedan evro oko 1,20 usd onda je i logično poskupljenje u dolarima.Ma nikako. Nego meni je nejasno kako je cena bila i gde, tih 620-650$. Sad ne znam više koje sam sve video klipove odgledao na youtube da ne tražim ponovo da li su iz ove, prošle ili pretprošle godine ali na više njih je pominjana ta cena u dolarima. Nema mi logike da su powermetri bili jeftiniji pre dve godine pa poskupeli.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika