Jump to content


Fotografije

Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
664 odgovora na ovu temu

#101 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 November 2017 - 10:56 PM

Zato što dobar bicikl kad nagaziš pedalu on ide uzbrdo samo tako, prosto jede metre sa svakim okretom. Imam caprilo kobru koja je jednostavno mučenje za vožnju pogotovo uzbrdo. I često vozim iste kratke uspone u lokalu sa oba bicikla tako da nije placebo nego je razlika jeziva. Sa kobrom je i malom šajbnom mučenje i vučeš se, a drumašem sa težim prenosom 34/27, 25, 23... penjanje je lakše, to je jednostavno uživanje kojom lakoćom i brzinom ide uzbrdo kad ga očepiš. Ko god želi može da dođe do mene i proba oba bicikla na istoj uzbrdici. Po ravnom držanje velike brzine i nagla ubrzanja bolje da ne pominjem. Džabe mtb-u gume od 25mm... i ja sam se nekad tešio teorijom da je matematički 90% gubitaka otpor vazduha i da su svi bicikli jednako povozni ali je to daleeeko od istine. I nije to sve zbog tih 5-6 kg razlike nego zbog krutosti rama, kurbli, točkova, težine točkova i guma, geometrije... otkud znam nije mi ni bitno više odavno.

Između ona dva drumaša naravno nije toliki jaz kao u ovom mom slučaju, ali 1 minut razlike na samo 2 km uspona je zastrašujuće. Nekom to možda izgleda malo, ali to se vidi u praksi koliko je taj minut ogroman kad nekog čekaš ili te čekaju na svakom brdašcetu. Kad staneš onda vidiš koliko je taj minut dugačak i koliko onaj iza zaostaje dužinski. A jako je demorališuće kad te neko ostavlja samo i samo zbog bicikla. A tek što neko reče ako je brdo jako dugačko, ajoj. Nije to minut do posla i nazad pa da je nebitan. Nego se radi o uživanju u sportu koji voliš, performansama, konkurentnosti na vožnji bilo to rekreativno, amaterska trka a za profesionalne trke svakako sigurno niko ne vozi praistorijske bicikle kad se gleda svaka sekunda :)

 

E da, po meni ubedljivo najteža ulica/uspon u BG, Vitezova Karađorđeve zvezde, ko želi pozvan je da se oproba. Tek tu je šou uporediti hi-ten bicikl koji se sav uvija i rasipa energiju i drumaša. Cele godine sam se penjao do Olimpa na basket. Mtb teže ide malom šajbnom i tanjirača kasetom nego drumaš sa 34/27

 

edit: preteče me Belgarath sa skraćenom verzijom

 

Inače, vozim ja i drumaša sa tih 5kg u rancu po 100+ km u cugu, tako da je hendikep u težini anuliran, pa on opet leti po banatskim ravnicama a i na uzbrdicama i dalje mnogo bolje ide.


  • 1

#102 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 24 November 2017 - 12:13 AM

Negde 1976 godine izasao je Koga Miyata Gents Racer, model koji je radjen kao najlosiji trkacki bicik iz te linije.
Imao je Hi Teen celik, dakle najlosija klasa celika, i Shimano 600 opremu, prve generacije.

On je tezio 10,9kg, bio je uzasno tezak spram Kogine perjanice iz te genearacije 8.6kg.

To je bilo pre 40 godina, e sad ovaj Raleigh iz uporednog testa ima 12kg i od aluminijuma je, eto kolika je kanta (12 kg nema ni celik star 70 godina)....


Gents Racer je tezio 9.8kg. nosio je shimano 600. Perjanica model Pro-Luxe je bila teska 8.4kg u Dura Ace. Pro Racer 9.85kg na Dura Ace. Dok je Road Racer iz iste godine bio 10kg na shimano 600. Najtezi model je bio Touring sa 12.9kg.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#103 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4469 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 November 2017 - 04:33 AM

 
E da, po meni ubedljivo najteža ulica/uspon u BG, Vitezova Karađorđeve zvezde, ko želi pozvan je da se oproba. Tek tu je šou uporediti hi-ten bicikl koji se sav uvija i rasipa energiju i drumaša.



Ja tuda svako jutro.. sta da kazem osim da autobus stenje dok ide izbrdo. Nagib uspona je neverovatan.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#104 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 24 November 2017 - 06:44 AM

Jel postoji strava segment te ulice? Baš me zanima kakva je to ulica :)
Jeste da su brojke jedno a uživo sasvim drugo ali barem koliko toliko da uporedim..
  • 0

#105 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 902 posts

Postavljeno 24 November 2017 - 07:13 AM

https://www.strava.c...gments/11861406
  • 0

#106 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 24 November 2017 - 07:16 AM

Zasto i karbonac iste tezine bio u prednosti ? Jos da je ista (slicna geometrija ili jos bolje, ista ?) Znatizelja ?

U tome i jeste štos, a ne u težini.

karbon je krut a istovremeno odlično absorbuje vibracije.
To je odličan materijal za izradu ramova.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#107 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4469 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 November 2017 - 07:29 AM

Jel postoji strava segment te ulice? Baš me zanima kakva je to ulica :)
Jeste da su brojke jedno a uživo sasvim drugo ali barem koliko toliko da uporedim..



Pozamasan uspon.. srecom kratak.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#108 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 24 November 2017 - 07:30 AM

Zahvaljujem!

Mada iskreno, nije ovo bas toliko strasno, 8% na manje od 1km. Ok to je segment, sama ulica tj uspon je verovatno dosta duzi.

 

@Bakara nema te na listi za ovaj segment? Idi izdominiraj to covece.. :)

 

@chamade Da, dobar uspon ali vozio sam i teze, barem na papiru :)


  • 0

#109 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 24 November 2017 - 07:57 AM

Iskreno ne znam gde je to...
Ne izgleda strašno, ima takvih strmih ulica koliko hoćeš naročito u tom kraju.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#110 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 24 November 2017 - 08:32 AM

Gents Racer je tezio 9.8kg. nosio je shimano 600. Perjanica model Pro-Luxe je bila teska 8.4kg u Dura Ace. Pro Racer 9.85kg na Dura Ace. Dok je Road Racer iz iste godine bio 10kg na shimano 600. Najtezi model je bio Touring sa 12.9kg.

 

Moji podaci su iz zvanicne brosure, imam taj bajs 1977g mogu da ga premerim, sigurno ima oko 11kg, jedan je od tezih..

 

Uvek volim da postavim sliku statistike trke Milan/ San Remo, kroz 100 godina.

 

Lepo se vidi naredak bicikala i medicine...

 

vremena.png


  • 0

#111 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 24 November 2017 - 08:41 AM

Ko bi pre izasao uzbrdo? Svi koji su rekli da je glavna stvar krutost rama su sto posto u pravu. Zato sam i postavio pitanje. Ali. Pisao sam iskustva ljudi koji su nekada mogli sebi da priuste dva odlcna bicikla. Jedan za trening sa obicnim columbus cevima i jedan sa columbus sl cevima. Primetili su da su uzbrdo pravili bolje vreme sa obicnim znaci tezim i debljim cevima nego sa ovim biciklom sto je imao super lake cevi. Zasto, pa taj super lak se dosta uvijao na uzbrdicama. Naravno to se nije toliko osecalo kod bas lakih vozaca.Tu je onda dolazila dilema koliko termicki obradjivati ramove, koja je granica krutosti a da ne dodje do loma rama. Ja sam ljubitelj karbona i sam ga dugo vozim ali bas nisam siguran za to ko bi bio bolji uzbrdo. Ima 2 slucaja. Prvi: imamo dva bicikla svaki po npr 7 kg, jedan karbon drugi al. Znaci bez ikakvog dodavanja tegova. Tu bu sigurno bio bolji karbonski zbog vece krutoti i napravio bi bolje vreme. 2 slucaj. Karbonski 7 kg i na njega dodato 5 kg tereta da bi bio tezak ko al od 12. E tu mislim da bi taj al mozda cak bio u prednosti jer je napravljen od debelih cevi i vrlo se malo uvija. Karbonski ramovi koliko god da su dobri pogotovo ti bas laki se uvijaju. Opet u celoj ovoj matematici sve pada u vodu ako vozac npr ima 60 ili 90 kg.


  • 0

#112 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 24 November 2017 - 08:46 AM

Moji podaci su iz zvanicne brosure, imam taj bajs 1977g mogu da ga premerim, sigurno ima oko 11kg, jedan je od tezih..

 

Uvek volim da postavim sliku statistike trke Milan/ San Remo, kroz 100 godina.

 

Lepo se vidi naredak bicikala i medicine...

 

 

 

Takodje iz zvanicnog kataloga za `76 


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#113 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 24 November 2017 - 09:13 AM

Nebitno, ovaj moj je tezi iz naredne godine tako i katalozi kazu, mozda sto nema tabulare, ocigledno se razlikuju modeli za 76 i 77 iako su vizuelno isti...

Mada stos je da je ja mislim moj i napravljen 76, ali je bio u katalogu za 77.

 

Poenta je da je alu ram sa testa kramp sa 12kg.


  • 0

#114 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 24 November 2017 - 09:36 AM

sustina testa i jeste da se porede ekstremi. rekli su i sami da bi iole kvalitetniji bajs bio puno blize tom karbonskom, po dosta nizoj ceni.
ne znam je li neko pravio takvo poredjenje. tipa taj supersonicni i neki alu srednjeg cenovnog ranga.
ili karbon sa 2x11 vs karbon sa 2x8. to bi me zanimalo videti.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#115 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 902 posts

Postavljeno 24 November 2017 - 09:51 AM

Moze ovaj beli od 100 evra da bude i jednak po performansama sa ovim karboncem od 4k evra, ali znam sigurno da mi se ne bi mililo ni da ga gledam, a kamoli da ga vozim. Sa druge strane ovog kanjona bi jahao po ceo dan.


  • 0

#116 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 24 November 2017 - 10:07 AM

Nebitno, ovaj moj je tezi iz naredne godine tako i katalozi kazu, mozda sto nema tabulare, ocigledno se razlikuju modeli za 76 i 77 iako su vizuelno isti...

Mada stos je da je ja mislim moj i napravljen 76, ali je bio u katalogu za 77.

 

Poenta je da je alu ram sa testa kramp sa 12kg.

 

`77 su im svi bajsevi "otezali" 

ako ti trebaju katalozi daj mi mail na PP


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#117 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 24 November 2017 - 10:16 AM

Hvala ti puno na ponudi, vec sam ih skinuo svojevremeno sa neta :)

Inace sjajana kompanija, japanski  Miyata ramvi su bili odlicne izrade, life time garancija za celik, kasnije su presli na 10 godina garanciju. 

 moj K/M konjici.

Gents Racer

Exerciser

Adventure

Full Pro


  • 0

#118 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 24 November 2017 - 10:43 AM

Hvala ti puno na ponudi, vec sam ih skinuo svojevremeno sa neta :)

Inace sjajana kompanija, japanski  Miyata ramvi su bili odlicne izrade, life time garancija za celik, kasnije su presli na 10 godina garanciju. 

 moj K/M konjici.

Gents Racer

Exerciser

Adventure

Full Pro

 

Meni fali 2005 da kompletiram kataloge za kogu, da nemas slucajno?


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#119 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 24 November 2017 - 10:56 AM

Samo ovo sto ima na njihovom sajtu.

https://www.koga.com...s/2010-2001.htm


  • 1

#120 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 24 November 2017 - 10:59 AM

Samo ovo sto ima na njihovom sajtu.

https://www.koga.com...s/2010-2001.htm

 

To sad sam kompletan za kogu. Hvala


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.





3 članova čita ovu temu

0 članova, 3 gosta, 0 anonimnih korisnika