Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon
#484
Postavljeno 02 June 2021 - 07:44 AM
Ako si gledao do kraja, nije pukao ni nakon svih 120t pritiska, na 60t pukne ako se stavi u kontra smeru vlakna od pritiska.Puce karbon "odjedared" a?
U svakom slučaju ni jedan drugi materijal nije to izdržao, može da pokvari presu
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
#488
Postavljeno 02 June 2021 - 03:53 PM
Do yaya. Znači karbon u teoriji izdrži težinu pritiska od 60 do 120 tona a u praksi karbonski ram polomi čovek od 100 kg.
Istina je tamo negde.
Ne izdrzi 120 tona u teoriji nego u praksi. I u praksi ne vozis ram od punog karbona koji izdrzava 120 tona.
#491
Postavljeno 02 June 2021 - 10:09 PM
Do yaya. Znači karbon u teoriji izdrži težinu pritiska od 60 do 120 tona a u praksi karbonski ram polomi čovek od 100 kg.
Istina je tamo negde.
To je kocka karbona gde vlakna nisu unakrsna, lepo je prikazano da je otpornost duplo veca kada se vlakna okrenu, unakrsno nije ni testirao jer nije imao takav karbon.
Ali se setih ovog wilier rama na kome lepo pise da garantuju za 46 tona:
https://www.bikerada...lier-cento-uno/
Wilier claims that the carbon used for the frame is able to withstand forces equal to 46 tons per square millimetre
A evo i ovaj za koji tvrde da moze da podnese 60 tona:
https://road.cc/cont...unch-2013-range
#496
Postavljeno 03 June 2021 - 07:01 AM
∆ Znači, pazi da ga ne udariš i nadaj se da ti nije zapao faličan primerak. ( :
Test s kockama materijala nije baš realističan za bicikle.
Dodajmo i tome činjenicu da ne smeš da ga jako ogrebeš jer ultravioletna sunčeva zračenja mogu da nepovoljno utiču na strukturu karbon ugljeničnih vlakana, i dobijemo zapravo bicikl koji se pravi od materijala koji u teoretskoj praksi izdrži pritisak od 120 tona a prilikom upotrebe na samom biciklu nije baš sve tako idealno i svakako može da pukne kao i bilo koji drugi materijal od kojeg je napravljen ram bicikla.
Tako da po meni, ta testiranja karbonskih kocki nemaju baš mnogo dodirnih tačaka sa realnošću kod biciklističkih ramova.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#500
Postavljeno 03 June 2021 - 11:49 AM
Pokažem oba bajsa drugaru koji je laik, ne razume se. Kažem mu da je jedan od karbona a drugi alu. On treba da provali koji je koji. Gleda on bajseve, gleda po podigne jedan, pa spusti pa podigne drugi. Obilazi, zagleda i na kraju kaže da je Caad10 karbonski. Ja mu kažem da se zajebo a on ne veruje, kaže Caad je lakši. Uzesmo i vagu da proverimo kad ono međutim. Caad10 7,8 kila a Supersix 8. Nosio sam se, doduše jako kratko, mišlju da ipak zadržim karbonski a prodam alu jer je karbon tobože udobniji u teoriji. U praksi moj Caad10 ima kvalitetnije gume i točkove koji anuliraju tu udobnost karbona na lošijim gumama od 23mm pa mu dođe na isto. Plus ono što je presudilo jeste to što Caad10 ima pozadi između viljuški i seat tuba daleko više mesta za montažu širih guma. 28mm bez ikakvih problema, možda i 30 mada na to ne bih išao. Kod Supersixa ako stanu 25mm treba da častim.
Eto ja imam opciju da vozim karbonski ali znam da njime skoro ništa ne dobijam. Preći ću na karbonski čim mi dotraje ovaj aluminijumski jer pročitah ovde da alu ramovi pucaju ko šibice. Nikako to na svom primeru da vidim, Bogu hvala.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika