Jump to content


Photo

Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon


  • Please log in to reply
664 replies to this topic

#61 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 21 November 2017 - 09:19 PM

nekako mi vise lici na titanijumski neko celicni (pa cak ni prohromski) ram (zavar)?!?!


Taj na slici jeste titanijumski.

@Bole
Karbonski ram je lagan. Kod drumskih moze i bolje da upija vibracije od aluminijuma, a i mnogih celika. Ne u meri u kojoj to rade bolje i sire gume, ni priblizno, ali moze biti bolji.

Kome cena karbon rama ne pravi neku razliku u zivotu, dobar karbon ram je fenomenalna stvar. Ovo kazem iz pozicije hard core skeptika i “retrogroucha”.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#62 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 21 November 2017 - 10:29 PM

Bole, kad kudiš karbon, uključuje li to i karbonske vile?
  • 1

#63 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Posted 21 November 2017 - 10:54 PM

Za početak pogledaj OVO. i OVO.

 

Kao što rekoše ljudi pre mene problem kod karbona je njegovo svojstvo - catastrophic failure. Drugi problem je laboratorija vs real life. Postoje mnogi klipovi koji pokazuju superiornu snagu karbona ali oni su, bar oni koje sam ja pogledao, besmisleni jer se karbonski ram tako ne opterećuje u eksploataciji. Ja sam inače čovek kome je pukao karbonski ram ali sam dobro prošao. 

 

Statistika kaže (imao uvid u statistike jedne od najvećih kompanija) da sa nakon trke na 3 od 10 ramova javljaju pukotine i ti ramovi/viljuške se odmah odbacuju. Govorimo o vrhunskim ramovima i vrhunskim vozačima naravno.

 

Ukratko, ne postoji ni jedan jedini razlog (osim šminke, pozeraja i kompleksa) da rekreativci voze karbon. Ko kupuje karbn ne kupuje ga zbog dugotrajnosti nego zbog visokih performansi (u teoriji) a visoke performanse dolaze sa kratkim vekom trajanja kao i kod mnogih drugih stvari.

 

Kupovina karbonaca na našim oglasima je veoma rizično jer je žeđ velika a odgovornost nikakva (čast izuzecima). Golim okom može da se na slikama vide čude nalepnice gde ih originalno nema, poremećeno tkanje, pukotine. Nije vredno rizika posebno što na karbonu viđam više medveda nego pristojnih atleta tako da ušteda na masi bicikla nema smisla.

 

Hvala Bole za dva odlična linka.

 

Čitam ove tri strane besmisla i loženja i sam sebi ne verujem koliko je moćna mašina i koliko mozgova žudi za ispiranjem.

 

Pa jel bi kupio neko svom detetu karbonsko... bilo šta? Nešto što mož' da prsne kad god mu se ćefne?

 

Da vidimo kako bi to bilo da se vozi cela takmičarska sezona na jednom bajsu.

 

Ili da pravimo karboske kalašnjikove...???

 

Ne razlikuju sunce od sijalice.

 

Tri praseta...


  • 0

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#64 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 21 November 2017 - 11:07 PM

odlican primer alx. kad god razmatram kvalitet resenja, uvek promislim da li bih dete pustio da to koristi.

u biciklizmu, cak i kod celicnih ramova (jos vise kod drumskih celicnih viljuski) ima nerazumno nebezbednih resenja.

na primer pedale koje SVI vrtimo, bez konusnog upusta na spoju sa kurblom (pod uglom od 45 stepeni), su dokazano sklone pucanju usled zamora materijsla, bez najave.

cemu to vodi kad pedalas recimo stojeci na usponu, auto te pretice, a pukne leva pedala...

ovako losa resenja nisu ekskluzivna i deljiva po materijalu, to je po meni pogresan pristup, kojim se zatvaraju oci pred sustinom.

dobar, jak i bezbedan ram se moze napraviti i od karbona, isto kao sto i celicni ram moze biti nebezbedan - i obrnuto, naravno.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#65 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Posted 22 November 2017 - 12:20 AM

Karbonski ramovi za vrhunske takmičare, posebno jake sprintere, nisu isti kao standardni takvi ramovi koji mogu da se kupe u prodavnici. Definitivno su ojačani. Bar važi za pro timove. Imao sam Specialized SL4, model iz 2013-te, od Michael-a Rogers-a, iz Tinkof-Saxo. Taj ram je bio teži od standardnog SL4 rama.

U svakom slučaju kad govorimo o prosečnom rekreativcu svaki kršteni karbonski ram će podjednako dobro služiti kao i aluminijumski ili čelični.


  • 0

#66 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 22 November 2017 - 07:32 AM

alx, šta misliš, koliko bicikala s karbonskim delovima je danas u redovnoj upotrebi u svetu?
  • 0

#67 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 22 November 2017 - 09:00 AM

Kettler?

Msm da sam ih uglavnom vidjao sa onom SHIMANO 600ax - aero garniturom sa onim sasavim kurblama/pedalama i zeznutim malim *centralnim* celjustima?

 

Da Kettler Strato Aero, ovaj ima nove celjusti, nema paknica za stare.

Inace od aero opreme ima samo ruckice menjaca, ovo je neka starija verzija bicikla.

 

Interesantno da je tezi od celicnog rama, iako je alu. Reklamiran je kao bicikl otporan na vodu, ali daleko je od toga, vise ga je voda nagrizla nego celik.


  • 0

#68 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 22 November 2017 - 09:25 AM

Pa dal vi mislite da nasi takmicari koji voze drumske trke imaju para da svake godine menjaju ramove? Voze po neoliko godina jedan isti karbonski ram bez ikakvih problema. Pa sad svaki malo bolji ram ima bar karbonsku viljusku, koliko njh licno znate da je pukla a voze se na hiljade.Vec sam napisao moj prijatelj  koji ima 95 kg i koji se izivljava najstrasnije na bicikli  i koji je promenio brdo tockova od voznj i po kamenju i skakanju, kome sam napakovao scott cr 1 pre 10 godina vozi se ko prvog dana. Prosle god je udario u auto ja gledao bicikl leteo 10 m u vis i nista. pukao menjac i nesto tako al ramu nista. Ja vozim vec petu godinu carbonski mtb ram koji spada u bas lake sa svojih 1170 gr za xl velicinu. Svake godine oko 10000 km i to po zimi i u svm vremenskim uslovima i nista. A kod mene je presao oko 50000 km. Ne znam koliko sam sapakovao kako kome razlicitih karbonskih ramova i svi ih voze bez problema. A sa druge strane ja se secam posto sam malo stariji kada su se kod nas pojavili prvi al mtb ramovi. To je pucalo it mnogo. I nije imalo pravilo gge. Npr. zadnja viljuska se rascveta kao krosnja od drveta milion pukotina i jos gomla mesta gde su pucali. Kasnije su pravili sve bolje i bolje ramove pa je to bilo sve redje. Mada je meni pukao ram koji sam tada kupio nov giant xtc team, tada jedan od najboljih ramova. Ne kazem sve moze da pukne ali se ovde preteruje. Jedine karbonske ramove koje sam ovde video da su pukli i to par modela stsa drumski sta mtb su neki cube. I svima uglavnom napukne zad viljuska, po meni je to greska u dizajniranju rama od strane inzinjera. Karbon ima mozda jednu manu a to je cena i siguran sam da 90 posto vas sto ste protiv karbona, da biste ga kupili i da cete ga kupiti kad tad.


  • 3

#69 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Posted 22 November 2017 - 10:29 AM


Ukralljtko, ne postoji ni jedan jedini razlog (osim šminke, pozeraja i kompleksa) da rekreativci voze karbon.

 

Ovo se može reći i za 80% ostalih delova više i visoke klase... Retko ko izvlači i 50% iz opreme koju ima, al' ne d'o ti bog da nisi sav u XT-u.

I to nije samo kod nas, već svuda, i to se u industriji koristi. Evo, na linkovima koje si postavio piše negde "menjajte karbonske delove svaki čas za svaki slučaj"? To se sigurno odražava u nekom procentu na veću prodaju.


  • 0

#70 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Posted 22 November 2017 - 12:11 PM

alx, šta misliš, koliko bicikala s karbonskim delovima je danas u redovnoj upotrebi u svetu?

 

Iskreno, predstavu nemam, a pretpostavljam da je cifra ogromna, tj da procenti rastu stalno jer je to industrijski i marketinški trend.

Meni je činjenica da karbon kao materijal ima tu  "catastrophic failure" osobinu jednostavno neprebrodiva. Jasno mi je da postoje osobine (karbona) koje ga čine vrhunskim materijalom u nekim segmentima, i takođe mi je jasno da on ima svoju namenu i primenu u određenim situacijama, ali preko iznenanadnog krahiranja, bez najave, lično ne mogu da pređem, tako da ga se klonim jer realno za njim nemam ni potrebe.

Mislim da nemam apsolutno ništa karbonsko, ni na bajsu ni na kolima ni u kući... :)


  • 0

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#71 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 22 November 2017 - 12:26 PM

E sad, sa tom ogromnom cifrom, ako je taj karbon tako krhak i rizičan, pretpostavilo bi se da ljudi svaki čas doživljavaju ozbiljne havarije, je l' tako?


  • 0

#72 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1448 posts
  • LocationBeograd

Posted 22 November 2017 - 12:33 PM

Ja i na poslu a i inace pisem iskljucivo karbonskom olovkom, 0.5mm HB, a i klincu sam u poslednjih par nedelja pazario jedno dvaes komada karbonske olovke sa gumicom na vrhu, jer ih gubi neverovatnom brzinom. Da ne pricam o krhkosti - klinja samo malo pritisne i karbon kaze puk.

Ono sto je dobro je sto svi ti ramovi kada puknu, posebno sa svom tom smolom unutra, sigurno dobro gore, bolje od bilo kog neobradjenog uglja. Ja da u pec ubacim svoj bajs, ne bih se bas ogrejao.

 

Ok, necu vise.


  • 0

#73 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 22 November 2017 - 12:33 PM

Pecarosima je jos gore sa karbonom, malo, malo pa nekoga spici struja kroz stap... :)

 

Kod skijanja je slicno karbonski stap, ima ih kolko hoces puknutih na Alpima.

Stari Alu stap iz doba Juge je mogao da se ispravi, novi alu kad se ispravlja samo pukne...


  • 0

#74 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1530 posts
  • LocationVrsac

Posted 22 November 2017 - 12:40 PM

Hvala Bole za dva odlična linka.
 
Čitam ove tri strane besmisla i loženja i sam sebi ne verujem koliko je moćna mašina i koliko mozgova žudi za ispiranjem.
 
Pa jel bi kupio neko svom detetu karbonsko... bilo šta? Nešto što mož' da prsne kad god mu se ćefne?
 
Da vidimo kako bi to bilo da se vozi cela takmičarska sezona na jednom bajsu.
 
Ili da pravimo karboske kalašnjikove...???
 
Ne razlikuju sunce od sijalice.
 
Tri praseta...

Odavno je karbon kod naoruzanja u upotrebi. Pored standardne spoljasnosti, rukohvat, obloga itd pocele su da se prave karbonske cevi za ap.
  • 0

#75 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 22 November 2017 - 01:23 PM

Svi koji kazu da karbon ne bi vozili iz ne znam kojih sve razloga, neka mi odgovore na ovo. Zamislite da se desi nesto nemoguce ali zamislite, dodje neko i da vam da da kupite za 30 e top drumski bicikl koji se vozi na pro tur trkama koji kosta 15000e. Znaci koliko bi vas reklo, ne hvala, to nije bezbedno ne treba itd? Kad to budete sebi odgovorili iskkreno ovo, tema ce moci da bude zatvorena.


  • 2

#76 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Posted 22 November 2017 - 01:24 PM

Samo polako. Uvaliće nam i karbon i 1x12 za sve pare xD


  • 0

#77 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 22 November 2017 - 01:41 PM

Video, ne baš o samom materijalu rama kao takvom, ali zanimljivo poređenje... a i osmofazni bajs je u priči, kako odoleti?  :)

 


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#78 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5518 posts

Posted 22 November 2017 - 04:57 PM

Svi koji kazu da karbon ne bi vozili iz ne znam kojih sve razloga, neka mi odgovore na ovo. Zamislite da se desi nesto nemoguce ali zamislite, dodje neko i da vam da da kupite za 30 e top drumski bicikl koji se vozi na pro tur trkama koji kosta 15000e. Znaci koliko bi vas reklo, ne hvala, to nije bezbedno ne treba itd? Kad to budete sebi odgovorili iskkreno ovo, tema ce moci da bude zatvorena.

Kako i koliko ja vozim to bi meni bilo superbezbedno. Iako bi mi bilo potpuno nepotrebno ja bih ga kupio, vozikao i osecao bih se odlicno. Ne mogu iskrenije...

 

...ali, molim vas, ne zatvarajte temu :)


  • 2

#79 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 22 November 2017 - 05:02 PM

Odlican je ovaj video gore, pogotovu prvi deo gde se penju na uspon od samo 2 km. I jedan i drugi su sa karbonskom biciklom dobili za 1 min. bolje vreme. Mozda nekom to zvuci malo, ali to je mnogo. Trke od 20 dana nekad neko dobije u samo par sekundi razlike. Ovde minut na 2 km, sad ako je brdo od 20 km, koja je to razlka ili ako na etapi ima takvih 20 brda... Razlika je ogromna.


  • 2

#80 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 22 November 2017 - 05:30 PM

Kako i koliko ja vozim to bi meni bilo superbezbedno. Iako bi mi bilo potpuno nepotrebno ja bih ga kupio, vozikao i osecao bih se odlicno. Ne mogu iskrenije...

...ali, molim vas, ne zatvarajte temu :)


Haha Igore svaka ti dala :D
Najbolji komentar na temi..
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users