Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon
#281
Posted 24 December 2019 - 01:14 PM
Sent from my HUAWEI Y625-U21 using Tapatalk
#282
Posted 24 December 2019 - 04:03 PM
Gledao sam momke na vrlo lepim FS MTB-ovima kako reaguju sa "Jebote, opet spust". Gledao sam Peru Sarmu i Franca slovenca sa Čikera kako ljuto piče na krševima od MTB-a koji su nekad bili mašine a sad ne mogu da odu za 50 evra. Povremeno uđem u ovu temu i vidim kako se ložite kao da ste u pro turu. Ja iz 2008. sa FS MTB-om od 22 kg bih na usponu ubio sebe danas sa namunjenim HT bajkom lakšim 8+ kila samo zato što tad nisam silazio a sad se penjem jednom u 100 godina.
Ali ajde, pada grozna kiša, neka bude da je mnogo bitno kakav je bajs.
#284
Posted 24 December 2019 - 06:14 PM
Ja sam danas metnuo blatobrane na mtb i više nije lep, zapravo, mnogo je grdan ... Al' zato manje manje šljipa blato vrz grbinu ...
Nego mixi, kol'ko ima taj tvoj HT ? ~ 14kg ako sam dobro ispratio, pa to skoro isto k'o i ovaj moj muzejski eksponat ... Nije li to malo previše ?
#285
Posted 24 December 2019 - 09:49 PM
koje je onda objasnjenje za to sto je Eddy Merckx 1967 imao veci prosek nego danasnji biciklisti?
Po toj logici taj bicikl od pre 52 godine je bolji od danasnjih a ne od tih od pre 25 godina o kojima ti pricas
Izgleda da su bicikli kao vino, sto stariji to bolji
Nema tu nikakve tajne. Nekada su biciklisti bili jaci nego ovi sada digitalni koji samo gledaju wate, puls, kadencu i ostala sr...
Popricajte malo sa pravim biciklistima od pre 40-50 godina pa se zapanjite koliko su vozili i trenirali. Kakve prenose na kakvim brdima vozili i koliko brzina stvarno koristili (od celih 10 koliko su ih imali).
#286
Posted 24 December 2019 - 10:52 PM
Nema tu nikakve tajne. Nekada su biciklisti bili jaci nego ovi sada digitalni koji samo gledaju wate, puls, kadencu i ostala sr...
Popricajte malo sa pravim biciklistima od pre 40-50 godina pa se zapanjite koliko su vozili i trenirali. Kakve prenose na kakvim brdima vozili i koliko brzina stvarno koristili (od celih 10 koliko su ih imali).
A spric?
#287
Posted 25 December 2019 - 07:45 AM
Ali ako ne govorimo o materijalima nego o evolutivnim skokovima, sitniji prenosi i kompaktni pogoni na drumasima su svakako jedan od njih. Ako ne za profesionalce, onda bar za nas sto rekreativno motamo po lokalnim brdima.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#288
Posted 25 December 2019 - 08:40 AM
Ja sam danas metnuo blatobrane na mtb i više nije lep, zapravo, mnogo je grdan ... Al' zato manje manje šljipa blato vrz grbinu ...
Nego mixi, kol'ko ima taj tvoj HT ? ~ 14kg ako sam dobro ispratio, pa to skoro isto k'o i ovaj moj muzejski eksponat ... Nije li to malo previše ?
Bio je 12 u najstegnutije doba, ali onda je stigla malo kabastija vila, obimom bogate gume i... najveća sa'rana, TOČKOVI OD OLOVA. Mislim, dobri su to točkovi, samo što su enduro, a ne XC. Doduše, moje kile i stil vožnje valja trpeti. Uostalom, eto uvek motivacije da držim -2 kg na škembetu, pa da izađe na isto.
#290
Posted 25 December 2019 - 10:46 AM
Pitanje za iskusnije; zašto i dalje ljudi ne treniraju bez pomoći tehnologije, ako je to proizvodilo 'jače' sportiste? Zar im ne bi to dalo prednost u odnosu na 'naučnike' koji samo gledaju kalorije, vate i kadence? Da ne bude skroz off, zar ne bi bilo bolje voziti čelični retro bicikl bez senzora i gedžeta, a onda sesti na karbonsku zver i pokidati konkurenciju na trci?
#291
Posted 25 December 2019 - 11:00 AM
Dobro pitanje. Ja na njega ne mogu da dam odgovor za koji sam siguran da je tacan ali ima jedna anegdota na tu temu.Hm, ispada da su biciklisti pre više decenija više trenirali i bili sposobniji jer nisu imali 'pomoć' tehnologije kao današnje zvezde. Kapiram da, osim što je kompletan sport postao haj tek (i mnogo komercijalizovaniji), ljudi jednostavno teže za boljim rezultatima. To ih tera u inovacije, tehnologija je upletena i u treniranje i u ishranu i u opremu, a usput smo mi rekreativci postali dobar izvor prihoda jer se palimo na sve što profesionalci imaju i rade.
Pitanje za iskusnije; zašto i dalje ljudi ne treniraju bez pomoći tehnologije, ako je to proizvodilo 'jače' sportiste? Zar im ne bi to dalo prednost u odnosu na 'naučnike' koji samo gledaju kalorije, vate i kadence? Da ne bude skroz off, zar ne bi bilo bolje voziti čelični retro bicikl bez senzora i gedžeta, a onda sesti na karbonsku zver i pokidati konkurenciju na trci?
Pre nekog vremena sam gledao jedan klip GCN-a gde pre neke trke (ne secam se tacno koje) intervjuisu vozace iz pro pelotona i pitaju ih koje pedale koriste, koje kormane, siceve itd. I pricaju tako sa nekim malo vremesnijim pro vozacem (opet ne secam se tacno koji) tipa 35 plus godina i on prica o tome kako je recimo pre 15 godina bike fit radio timski mehanicar, a danas postoje timovi strucnjaka iz pro pelotonu koji to rade. I upravo ti strucnjaci prema proporciji tvog tela odredjuju koja tacno pozicija na bajsu je savrsena za tebe. I bas kaze lik, njemu su tacno preporucili neki kompakt korman koji mu nije legao, i kaze zalio se da mu taj korman nije najudobniji i da bi se radije vratio na tradicionalni, a oni mu kazu da ako mu taj korman ne odgovara onda mozda treba da razmisli o povlacenju i da je mozda dosta za njega.
Poenta je da se sportska nauka pracena jakim marketingom koja sve te elektronske naprave i pomagala preko profesionalnog sporta plasira amaterima koji se pale na to jer zele da izgledaju profi, toliko umesala u svaku nit profesionalnog biciklizma, da vise nije bitno sta bi vozaci vozili i koristili i kako. Moraju da uzmu sve ono sto im sponzor servira i kaze da je najbolje za njih.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#292
Posted 25 December 2019 - 01:38 PM
Jasno, biznis diktira norme. Mislio sam baš na samo treniranje, a paralelu povlačim iz sveta muzike. Sva velika imena su pod ugovorima sa velikim kompanijama i moraju da se slikaju i da promovišu određene instrumente ili opremu, ali ih ništa ne sprečava da u studiju koriste stvari iz prošlog veka koje su našli na tavanu ili su ih sami napravili... Cilj opravdava sredstvo.Poenta je da se sportska nauka pracena jakim marketingom koja sve te elektronske naprave i pomagala preko profesionalnog sporta plasira amaterima koji se pale na to jer zele da izgledaju profi, toliko umesala u svaku nit profesionalnog biciklizma, da vise nije bitno sta bi vozaci vozili i koristili i kako. Moraju da uzmu sve ono sto im sponzor servira i kaze da je najbolje za njih.
Samo razmišljam kako nove tehnologije ipak samo marginalno doprinose (čest termin u razbijanju biciklističkih mitova) jer čovek svakako mora da okreće pedale i koristi snagu svog tela. Na lošijem/starijem biciklu može da to radi kraće, neudobnije ili manje efikasno, ali to ne znači da na modernom biciklu ne mora da se ozbiljno pomuči za ozbiljan rezultat, samo dobija više za uložen trud... i novac 🤓
#293
Posted 25 December 2019 - 04:09 PM
https://www.bikerada...tour-de-france/
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
#294
Posted 25 December 2019 - 04:28 PM
E pa to je zbog marketinga
Poenta je da se sportska nauka pracena jakim marketingom koja sve te elektronske naprave i pomagala preko profesionalnog sporta plasira amaterima koji se pale na to jer zele da izgledaju profi, toliko umesala u svaku nit profesionalnog biciklizma, da vise nije bitno sta bi vozaci vozili i koristili i kako.
Ja nemam pojma o cemu ti pises, koju to opremu koriste amateri iz profesionalnog sporta?
jel mozes konkretnije koja je to profesionalna oprema koja treba biti rezervisana samo za profesionale?
#295
Posted 25 December 2019 - 06:05 PM
Pise ti sve u temi. Samo se potrudi da bolje procitas.
Elem,sustina bicikla kao masine je ostala ista, i to jeste lepota biciklistickog sporta. Da bi se vozio, bicikl mora da pokrece ljudski motor. No sva ta pomenuta elektronska pomagala koja su danas standard u profi biciklizmu ne cine vozaca nimalo brzim, ali mu svakako pomazu da pomno prati svaki i najmanji aspekt individualnog napretka. Kompjuteri ipak jesu precizniji od subjektivnog ljudskog osecaja napretka i poboljsanja, pogotovo tamo gde odlucuju nijanse.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#296
Posted 26 December 2019 - 10:30 AM
Pa od pocetka sam u ovoj temi ucesnik,
i lepo sam pitao da mi kazes konkretno koja to oprema treba profesionalcima a da je nedostupna rekreativcima da ne kazem amaterima?
Covek je isti od pocetka, samo se bicikl menjao i dalje tvrdis da to nema uticaja na performanse?
#297
Posted 26 December 2019 - 11:39 AM
Drugo, nigde nisam izricito tvrdio da to sto se bicikli danas proizvode od kompozitnih materijala i sto su u odredjenin aspektima napredovali i menjali se, nema nikakvog uticaja na performanse. Ne znam odakle ti to?
Ako hoces da ucestvujemo u bilo kakvoj vrsti konstruktivne polemike o materijalima od kojih se proizvode ramovi bicikala, onda pazljivije procitaj post pa pazljivije postavi pitanja na koje bi davanje odgovora imalo ikakvog smisla da se nekom trecem licu koje ovo cita, mozda moglo da pomogne u dilemi koji su materijali dobri a koji losi za odredjene primene.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#298
Posted 26 December 2019 - 12:44 PM
Interesantna rasprava, bicikli ali i ostala oprema, pre svega mislim na odeću, obuću i kacige, su napredovali mnogo, u smislu aerodinamike.
Današnja moderna biciklistička odeća pravi manji otpor strujanju vazduha nego stara, ramovi su takoće aero, sve sajle su skrivene u ramu, o točkovima, gumama, lezajevima da i ne govorim.
Sve u svemu današnji moderni bicikl su brži i lakši nego oni pre 10 godina, a u odnosu na one od pre 30, 40 godina posebno.
Što se tiče čoveka tu stvari stoje znatno drugačije.
Uzmimo na primer Eddy Merks-a i njegov rekord na 1 sat, koji je postavio 1972 godine u Meksiku.
Pošto tad nije postojao power metar, na osnovu drugih parametara naučnici su procenili da je on tokom celog sata držao fantastičnih 485W da bi išao prosečnom brzinom od 49,432 km/h.
2015 godine je Bradley Wiggins isao brzinom od 54.526 km/h sa "svega" 440W, ali na modernom aerodinamicnom biciklu, posebno pripremljenom i optimizovanom za ovaj izazov.
I konacno sad u aprilu 2019-te je postavljen najnoviji rekord od strane Victor Campenaerts koji je isao fantasticnih 55.089 km/h prosecno. Podaci o snazi nisu objavljeni, ali procena eminentnih trenera je da je bilo oko 425W, dakle čak i manje nego Wiggins.
Postavlja se pitanje kad bi Eddy Merks-a stavili na današnji moderan bicikl i obukli ga u najmoderniju i najaerodinamičniju odeću kojom brzinom bi išao sa svojih 485W? Sigurno mnogo brže nego ovih 55 km/h.
Svi rekordi su postavljeni sa biciklima koji su bili po UCI standardima u trenutku postavljanja rekorda. Treba reci i da su se ti standardi tokom godina menjali, kao i da su neki biciklisti koji su vozili bicikle koji nisu po UCI-ju, isli i brze.
Dakle u ovom konkretnom slučaju zaključak je da je sav napredak ostvaren zbog samog bicikla i ostale opreme a da se ljudski effort smanjio.
Ovom prilikom necu ulaziti u temu dopinga, iskreno smatram da su navedeni podaci u watima nemoguci bez bar nekog blagog dopinga, to svako ko iole ozbiljno trenira biciklizam zna. Treba istaći i to da je Merks je definitivno bio genetski frik koji se radja jednom u 100 godina.
#299
Posted 26 December 2019 - 01:31 PM
Nešto imam utisak da su, kao i cela priča o minimalnim dobicima svake komponente koji se sabiraju (par grama uštede ovde-onde, bolja odeća, udobniji ram, bolji položaj itd.), trening i ishrana jednako doprineli baš zato što se detaljno mere fiziološke performanse i podiže efikasnost treninga. Sportisti postižu sve bolje rezultate čak i tamo gde oprema ne može da utiče na ishod, zar ne?
Na kraju krajeva, sama činjenica da toliko amatera vozi ture koje su ranije bile nezamislive govori da je tehnologija (što opreme i ramova, što pomoćnih sokoćala, vatmetara, ciklokompjutera i kućnih trenažera) ipak podigla sport na viši nivo. Rekreativci samo plaćaju mogućnost da se malo približe profesionalcima, a to doprinosi industriji.
U foto finišu izbegavam off Da li neko od vas koji malo ozbiljnije trenira može da napravi direktno poređenje npr. ista vožnja na karboncu vs čeličana ili vs alu? Neki uspon ili sličan napor koji može da se izmeri? Koliko je šta udobnije/brže/teže? Kolike su razlike, ako su ostali parametri približno isti (da nije u rasponu od pet godina i sl)?
#300
Posted 26 December 2019 - 03:32 PM
1. 1995: 36:40 Marco Pantani 22.58 km/h
2. 1997: 36:53 Marco Pantani 22.45 km/h
3. 1994: 37:15 Marco Pantani 22.23 km/h
4. 2004: 37:36 Lance Armstrong 22.02 km/h
5. 1997: 37:40 Jan Ullrich 21.98 km/h
6. 2001: 38:03 Lance Armstrong 21.76 km/h
7. 1995: 38:04 Miguel Indurain 21.75 km/h
8. 1995: 38:04 Alex Zulle 21.75 km/h
9. 1995: 38:06 Bjarne Riis 21.73 km/h
10. 1997: 38:20 Richard Virenque 21.60 km/h
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users