Ja svaki put skine i vratim lancanike bez alata, dole se zabravi taj deo....
Preskace mi pedala prilikom veceg opterecenja pomoc
#24
Postavljeno 20 October 2017 - 08:22 AM
Ključ za zavrtnje lančanika?
Zavrtanj u navrtku...
Unior ih zove ovako (može se naći & naručiti) i kod naših predstavnika Uniora:
http://www.uniortool...0266&prod=80548
#25
Postavljeno 24 October 2017 - 10:07 AM
https://www.olx.ba/r/27237590/268892. A da ne mjenjam patronu i osovinu tj da ostane ova stara?
#26
Postavljeno 24 October 2017 - 10:25 AM
Au odakle je to iskrslo to je pogon s`kraja 20. veka ali bar na slikama u vise nego odlicnom stanju. Ako je osovina 110.5-113mm treba da odgovara uz napomenu da je linija lanca za 110.5 - 47.5, a za 113 - 50. Ili prostije skini svoj pogon i levu kurblu pa izmeri duzinu osovine.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#27
Postavljeno 24 October 2017 - 11:26 AM
#29
Postavljeno 02 December 2018 - 09:37 PM
Zdravo svima...
Da ne otvaram novu temu, postavio bih pitanje ovdje, jer imam slican problem kao kolega....
Trenutno vozim MTB Giant (2006.god). Shimano Alivio zadnji menjač 8 brzina, prednji Shimano C50, shifteri EZ Fire, kaseta SRAM PG830 11-32....
Kad sam preuzeo bike, menjanje brzina nije bilo bas najbolje, neke brzine se nisu ni mijenjale (prva, druga...).
Čitajući po forumu i gledajući na youtube, uspio sam da sredim da se sad sve brzine mijenjaju.
Problem koji ne mogu rijesiti, je taj, sto kad mijenjam od manje ka vecoj brzini, preskoci mi pedala izmedju mijenjanja brzina, a narocito je izrazeno iz prve u drugu brzinu taj luft. Izmedju trece - cetvrte, cetvrte - pete, to je takodje prisutno, ali nije toliko osjetno. dok prebacivanje u 6. .7. 8. ide bez problema.
Takodje mijenjanje iz vecih u manje brzine ide bez problema.
Moze li biti da nesto nije dobro nastelovano, zategnutost sajle ili sl..ili je mozda problem u pohabanosti lanca ?!
Pozdrav, Naki
#30
Postavljeno 03 December 2018 - 05:54 AM
Da li menjač otpušta, ili zateže sajlu kada se menja sa manjeg na veći zadnji lančanik?
Za lanac i kasetu - probaj u svakoj brzini da kreneš iz sve snage, stojeći pedalati, dok bicikl ne ide dovoljno brzo za tu brzinu. Ako tada pedala "propadne", tj. lanac preskoči preko zuba pozadi, na makar jednom lančaniku - znači da su lanac i kaseta za zamenu.
#31
Postavljeno 03 December 2018 - 11:27 AM
Da li menjač otpušta, ili zateže sajlu kada se menja sa manjeg na veći zadnji lančanik?
Za lanac i kasetu - probaj u svakoj brzini da kreneš iz sve snage, stojeći pedalati, dok bicikl ne ide dovoljno brzo za tu brzinu. Ako tada pedala "propadne", tj. lanac preskoči preko zuba pozadi, na makar jednom lančaniku - znači da su lanac i kaseta za zamenu.
Kada mijenja sa manjeg na veći lančanik (iz veće u manju brzinu), sajla se zateže...
A ovo za lanac i kasetu, nisam primjetio da mi preskace prilikom vožnje....
Probat ću danas, ako vrijeme dozvoli.... Samo malo objašnjenje vezano za ovo zadnje, znaci ubacim u prvu i vozim, u toku maksimalne brzine, prebacim u drugu, pa kasnije u treću.... Ili da stanem pa prebacim u drugu, pa okrećem maximalno...
Sent from my BLA-L29 using Tapatalk
#32
Postavljeno 03 December 2018 - 01:12 PM
U svakoj brzini kreneš ubrzavati tako da stojeći, svom silom upinješ - što znači da ideš puno sporije nego što je optimalno za tu brzinu. Kao da simuliraš vožnju uzbrdo u svakoj brzini. Ne znam koliko sam dobro objasnio. Suština je da pri jačoj sili na pedali obično preskoči, ako ikada. Računaj da ćeš možda gubiti ravnotežu - u zavisnosti od toga koliko preskoči, tj. koliko pedala propadne, tako da je ovo najbolje na nekom delu bez saobraćaja testirati.
Obično se prvo potroše lančanici koji se najviše koriste, tako da očekuj preskakanje na 1/3 kasete, najverovatnije ne na najvećim lančanicima, nego na srednjim, ili najmanjim.
#33
Postavljeno 03 December 2018 - 03:11 PM
Prilikom menjanja brzina ne prestaj da vrtis pedale ali pritiskaj pedalu kao sivonja. Doziraj pritisak, vrti tako da se pogon okrece da lanac nasedne na lancanik.Kada mijenja sa manjeg na veći lančanik (iz veće u manju brzinu), sajla se zateže...
A ovo za lanac i kasetu, nisam primjetio da mi preskace prilikom vožnje....
Probat ću danas, ako vrijeme dozvoli.... Samo malo objašnjenje vezano za ovo zadnje, znaci ubacim u prvu i vozim, u toku maksimalne brzine, prebacim u drugu, pa kasnije u treću.... Ili da stanem pa prebacim u drugu, pa okrećem maximalno...
Sent from my BLA-L29 using Tapatalk
Onog trenutka kad si siguran da je sve leglo i da nema vise krljanja lanca onda opet mozes da stiskas i da vrtis kao sivonja.
Znaci sve vreme dok traje promena brzine vrtis ali sa blagim pritiskom na pedale, a pre i posle mozez kako hoces.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#35
Postavljeno 03 December 2018 - 03:57 PM
Da u prvoj recenici fali rečca "ne" pa treba da stoji "ne pritiskaj pedalu kao sivonja".Prilikom menjanja brzina ne prestaj da vrtis pedale ali pritiskaj pedalu kao sivonja. Doziraj pritisak, vrti tako da se pogon okrece da lanac nasedne na lancanik.
Onog trenutka kad si siguran da je sve leglo i da nema vise krljanja lanca onda opet mozes da stiskas i da vrtis kao sivonja.
Znaci sve vreme dok traje promena brzine vrtis ali sa blagim pritiskom na pedale, a pre i posle mozez kako hoces.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#36
Postavljeno 03 December 2018 - 03:58 PM
Da tako 'e fali ne, a zapravo iz njegovog posta sam zakljucio da njemu ne preskace lanac i ne propada noga kada je lanac na lancanicima, vec da se propadanje desava pri promeni brzine.Ovo što je vidak napisao je objašnjenje za menjanje brzina inače, ne za testiranje preskače li lanac. I u prvoj rečenici fali "ne" (pritiskaj pedalu kao sivonja) - što se da zaključiti iz ostatka posta.
To je normalno da malo prokliza a pogotovo je izrazeno ako je pogon pod opterecenjem pa je cela mudrost rasteretiti pritisak, vrteti pedale ali sa blagim opterecenjem.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#37
Postavljeno 03 December 2018 - 06:52 PM
Prilikom menjanja brzina ne prestaj da vrtis pedale ali pritiskaj pedalu kao sivonja. Doziraj pritisak, vrti tako da se pogon okrece da lanac nasedne na lancanik.
Onog trenutka kad si siguran da je sve leglo i da nema vise krljanja lanca onda opet mozes da stiskas i da vrtis kao sivonja.
Znaci sve vreme dok traje promena brzine vrtis ali sa blagim pritiskom na pedale, a pre i posle mozez kako hoces.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Pa ja tako menjambrzine cak i agresivnije a menjac mi je Simano-tourney najslabijeg kvaliteta,mislio sam da Shimano deore, Shimano alivio i Shimano Xt da sa tim menjacima mozes menjati brzine i na uzbrdicama,bez "sinhronizovanja" Znaci i kod Simana Alivio moraju da se"sinhronizuju " brzine, znam da kod HT menjaca kako god da menjas brzine ne mozes da omanes,ali mislio sam da je tako i kod alivia i deore
Meni uvek preskace lanac vec kod prve zamene novog lanca na 6 i7 brzini koje se najvise koriste,a zadnja racna je shimanova kvalitetnija . primetrio sam da ovi kvalitetniji menjaci vise zatezu lanac jer moj sin ima KTM Avenzu na njemu je HT zadnji menjac i kada opipam zategnutost lanca dosta je veca nego kod Shimana torney, Acera ili Altus. Znate sta sam uradio-dodao jedan feder(i namestio tako da mogu da regulisem povlacenje) i njega stavim cim prvi put zamenim lanac,i to funkcionise.
E sada ja pitam nekog ,da li zna da li ce vremenom lanac da nasedne, i onda bih mogao da skinem feder ili kada odmah preskace da li ce preskakati celo vreme?
#38
Postavljeno 03 December 2018 - 06:59 PM
Ako se lanac redovno menja, na 0,5% izduženosti, onda kaseta izgura 2-4 zamene lanca bez preskakanja.
Ako se menja kad je više izdužen, onda će preskakati (ili ako je kaseta već "izgurala" više lanaca, naravno).
Što je manje pohabana kaseta, to je veća verovatnoća da nov lanac relativno brzo prestane preskakati, praveći sebi nove "žljebove" na zubima. Ako je prethodni lanac bio preko 1% izdužen i tako vožen, onda će novi lanac dugo preskakati i dodatno se nešto brže sam habati, tako da je tad verovatno bolje zameniti i kasetu.
Sad, ne znam koliko sam dobro objasnio. Opširnije na tu temu:
https://www.bikegrem...-lanca-bicikla/
#39
Postavljeno 03 December 2018 - 07:01 PM
'Ajde polako jedno po jedno.Pa ja tako menjambrzine cak i agresivnije a menjac mi je Simano-tourney najslabijeg kvaliteta,mislio sam da Shimano deore, Shimano alivio i Shimano Xt da sa tim menjacima mozes menjati brzine i na uzbrdicama,bez "sinhronizovanja" Znaci i kod Simana Alivio moraju da se"sinhronizuju " brzine, znam da kod HT menjaca kako god da menjas brzine ne mozes da omanes,ali mislio sam da je tako i kod alivia i deore
Meni uvek preskace lanac vec kod prve zamene novog lanca na 6 i7 brzini koje se najvise koriste,a zadnja racna je shimanova kvalitetnija . primetrio sam da ovi kvalitetniji menjaci vise zatezu lanac jer moj sin ima KTM Avenzu na njemu je HT zadnji menjac i kada opipam zategnutost lanca dosta je veca nego kod Shimana torney, Acera ili Altus. Znate sta sam uradio-dodao jedan feder(i namestio tako da mogu da regulisem povlacenje) i njega stavim cim prvi put zamenim lanac,i to funkcionise.
E sada ja pitam nekog ,da li zna da li ce vremenom lanac da nasedne, i onda bih mogao da skinem feder ili kada odmah preskace da li ce preskakati celo vreme?
U jednom delu posta pitas i odgovaras sam sebi, plus si citirao moj post, pa da vidimo šta te konkretno muči?
Koja su tačno pitanja na koja ti trebaju odgovori?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#40
Postavljeno 03 December 2018 - 07:27 PM
... kada opipam zategnutost lanca dosta je veca nego kod Shimana torney, Acera ili Altus. Znate sta sam uradio-dodao jedan feder(i namestio tako da mogu da regulisem povlacenje) i njega stavim cim prvi put zamenim lanac,i to funkcionise.
ovo bih voleo da vidim
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika