Jump to content


Photo

Prelaz na 1x11 /10-42T/ i linija lanca /chainline/ - cesanje !!!

SRAM 10-42 chainline

  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#21 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 27 October 2017 - 06:41 PM

msm da se SHIMANO SILENT CLUTCH mehanizam ne smatra *ratchet*om

jer prenos snage ne ostvaruje zabravljivanjem zuba, vec trenjem valjaka o glatku povrsinu.

 

Koliko znam, nije ih malo pokušalo napraviti bešumni mehanizam (sa momentalnim zabravljivanjem pri pedalanju, bez i jednog stepena praznog hoda) i niko se nije proslavio. Prostor koji ostaje za mehanizam onemogućava da se to napravi da bude dugotrajno, ili da dobro radi (često ni jedno ni drugo). U automobilskoj industriji, gde ni veći gabariti, ni veća masa, nisu toliki problem, takve stvari se redovno rade, ali nisu zaživele u biciklizmu.

 

Da li znaš za neko aktuelno "sretno" rešenje tog tipa, da traje godinama i ne proklizava?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#22 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Posted 27 October 2017 - 06:44 PM

Ne znam koji su srpski tehnički izrazi za to.  :)

 

 

msm da su i oni u hodu izmislili ime za ovaj STAR RING / STERNZAHNSHEIBE


  • 0

#23 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Posted 27 October 2017 - 06:52 PM

Koliko znam, nije ih malo pokušalo napraviti bešumni mehanizam (sa momentalnim zabravljivanjem pri pedalanju, bez i jednog stepena praznog hoda) i niko se nije proslavio. Prostor koji ostaje za mehanizam onemogućava da se to napravi da bude dugotrajno, ili da dobro radi (često ni jedno ni drugo). U automobilskoj industriji, gde ni veći gabariti, ni veća masa, nisu toliki problem, takve stvari se redovno rade, ali nisu zaživele u biciklizmu.

 

Da li znaš za neko aktuelno "sretno" rešenje tog tipa, da traje godinama i ne proklizava?

znam za pricu...za legendu...ali nista iz prve ruke jer

...kao prvo...ne vidim neke prednosti za sebe

a kao drugo...cenaaaaaa!...zovu se ONYX

 

http://www.vitalmtb....1/iceman2058,94


  • 0

#24 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 27 October 2017 - 07:17 PM

znam za pricu...za legendu...ali nista iz prve ruke jer

...kao prvo...ne vidim neke prednosti za sebe

a kao drugo...cenaaaaaa!...zovu se ONYX

 

http://www.vitalmtb....1/iceman2058,94

 

Pretpostavljam da su teže od "klasičnih", ali to na stranu, zanima me koliko traju (kakvo održavanje traže) i da li proklizavaju pod opterećenjem (tipa napred lančanik ispod 30 zuba, pozadi preko 30 zuba i strm uspon stojeći) kad nisu skroz nove. Kako se ponašaju u praksi. Ako stvarno rade posao, onda su pun pogodak za one kojima je bitno tako nešto (tehnički zahtevne staze - off road).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#25 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Posted 27 October 2017 - 07:32 PM

Pretpostavljam da su teže od "klasičnih", ali to na stranu, zanima me koliko traju (kakvo održavanje traže) i da li proklizavaju pod opterećenjem (tipa napred lančanik ispod 30 zuba, pozadi preko 30 zuba i strm uspon stojeći) kad nisu skroz nove. Kako se ponašaju u praksi. Ako stvarno rade posao, onda su pun pogodak za one kojima je bitno tako nešto (tehnički zahtevne staze - off road).

masivnije jesu ali koliko sam video ne koriste se cak ni u trajalu

gde bi *instant engagement* trebalo da bude najpozeljniji

msm da je to *boutique* roba za neke zaista *unique* bicikle


  • 1

#26 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Posted 03 November 2017 - 12:13 AM

I na kraju  n2:thumbsup

 


  • 0

#27 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Posted 03 November 2017 - 12:18 AM

Kupljena nova slx 11-42 kaseta. Linija lanca dovedana na minimalnih 50-51mm u ovom slucaju...

Razmak izmedju malog tockica menjaca i najveceg lancanika kasete oko 10-12mm /B sraf/ pri cemu je menjanje brzine ostalo efekno, brzo i tiho.

Situacija:

- ono sto je dobro, nema spadanja lanca pri okretanju unazad sa najveceg lancanika kasete !!! cesenje krljanje se nesto balze cuje i oseca pogotovo kada je kocnica - zatezac lanca na zadnjem menjacu otpustena, dodavanje iste samo pogorsava stvar, spadanja lanca ni bez kocnice nema zbog NW pog. lancanika ni pri ekstremnom spustu....

- ono sto ne valja jeste da je cesanje i krljanje i dalje tu, direktno je srazmerno sa opterecenjem na pedali, tj. kada se covek najvise muci  i kad mu je i bez toga svega dosta - cesanje se najglasnije cuje i oseca kao dodatno opterecenje...

Zakljucak:

Sa pogonskim lancanikom 34T oval  ne moze  se postici preporucena linija lanca od 49mm, zbog sirine zadnje viljuske. Ostaje mogucnost upotrebe 32T oval prednjeg lancanika, koji je nesto manji po precniku, ali to malo kvari racunicu i ocekivani krajnji rezultat.......

Potrebno je na kraju dodati da se sve opisano odnosi na Scott Spark 910  iz 2014g. 

Evo i par ilustracija koje objasnjavaju zapravo srz problema, pa ako sam nekom pomogao dobro je...

 

I na kraju  n2:thumbsup

sa zamenom prednjeg lancanika sa 34T na 32T oval, uspeo sam dobiti preporucenu  liniju lanca od 49-48mm umesto 51-50mm.   Scott Spark 910 /2014/ radi perfektno !!! 

Nema preskakanja, nema cesanja, nema spadanja lanca ni pri okretenju unazad, sve radi apsolutno tiho i precizno.

Na osnovu ovog iskustva da bi 34T oval prednji lancanik koji je 36 -32T  radio kako treba, potrebno je da zadnja glava bude boost tj.sirine 148mm umesto 142mm I pojacana boost linija lanca od 52mm !


  • 0

#28 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 03 November 2017 - 07:13 AM

Hm jesi li siguran da je to do tih milimetar - dva, pomerene linije lanca?

Mozda je taj lancanik 34T bio los a mozda je samo lanac kratak za kombinaciju sa njim pa je sa tim novim 32T onako kako treba?

 

Ja trenutno vozim 32T sa standardnih 6mm offseta umesto 28T sa 3mm offseta sto ce reci da sam liniju lanca narusio za 3mm, na unutra. Pozadi je shimano XT kaseta 11-40, umesto SRAM 10-42 i znas sta? Radi perfektno :D Stavise bolje menja brzine i tise radi. 

 

E sad, ako stavim sram kasetu koja mi je na originalnim tockovima 27.5x3.0 tada dolazi do izrazaja tih 3mm koliko je priblizena linija lanca ka "unutra" jer je lanac u poslednje dve, tri brzine prosto preblizu gumi. Iole kakvo blato na zadnjem tocku krece da pravi problem jer kaci lanac, ako se vozi na najlaksem prenosu naravno. Zbog svega toga, za sada sam primoran da u blatnjavim uslovima sa velikim usponima vozim tanje gume a na tamo cu verovatno da porucim odnekud 32T sa originalnih 3mm offseta.

 

Sve u svemu drago mi je da si uspeo da namestis sve i da si zadovoljan kako radi. Baci neku sliku tog sparka da vidimo kako sve to izgleda :)


  • 0

#29 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 03 November 2017 - 07:34 AM

Hm jesi li siguran da je to do tih milimetar - dva, pomerene linije lanca?

Mozda je taj lancanik 34T bio los a mozda je samo lanac kratak za kombinaciju sa njim pa je sa tim novim 32T onako kako treba?

 

Što se tiče linije lanca, 1x sistemi su svakako na granici i kad je sve namešteno najbolje što može. Nije mi neverovatno da je taj 1 mm bio baš onaj 1 mm preko krajnje granice na kojoj može  da radi kako treba. Naravno, moguće da je (i) do lošeg lančanika.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#30 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Posted 04 November 2017 - 10:35 PM

Hm jesi li siguran da je to do tih milimetar - dva, pomerene linije lanca?

Mozda je taj lancanik 34T bio los a mozda je samo lanac kratak za kombinaciju sa njim pa je sa tim novim 32T onako kako treba?

 

Kao sto mozes videti na prikacenoj slici zupcanik AB 32T oval lancanik ima fabricki odradjen distanc od 2 mm. Da su tih 2mm nebitna ne bi proizvodjac komplikovao proces proizvodnje sa distancom...

oval_elliptical_104bcd_chainring_96.jpg

 

Sto se tice AB 34T oval lancanika on nema taj fabricki distanc jel da je postavljen zbog svog veceg precnika  ne bi stao izmedju spidera i zadnje viljuske...

oval_elliptical_104bcd_chainring_97.jpg

 

Duzina lanca je u oba slucaja bio posebno podesavan na osnovu tutoriala sa sajta proizvodjaca lancanika absolutBLACK...

 

 

 


  • 0

#31 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Posted 04 November 2017 - 11:05 PM

Sajlonac       Ja trenutno vozim 32T sa standardnih 6mm offseta umesto 28T sa 3mm offseta sto ce reci da sam liniju lanca narusio za 3mm, na unutra. Pozadi je shimano XT kaseta 11-40, umesto SRAM 10-42 i znas sta? Radi perfektno :D Stavise bolje menja brzine i tise radi.

Imam neki osecaj da pomerenje linije lanca preme unutra - tacnije blize liniji nejveceg lancanika kasete nije toliki problem, nago kad je suprotno...

Kako god treba se drzati onog sto je proizvodjac - u tvom slucaju SRAM - predvideo vidi gumu,blato, i sram kasetu...

Negde sam citao da je i sam SRAM napravio svoj oval lancanik u okviru svoje Igle serije... jeste skupo al je SRAM... 

Ako se odlucis za neku od jeftinijih varijanti onda ti svakako preporucujem AB oval za SRAM > https://absoluteblac...mtb-chainrings/

Ima jos nesto a to je da proizvodjaci sve vise prilagodjavaju svoje zadnje viljuske upravo 1x sistemima a zbog linije lanca... Evo kako to izgleda na novim modelima sa SRAM Igle grupom:

rsz_screenshot_33.jpg

rsz_screenshot_34.jpg

 

A ovako to izgleda kad optimizacija za ovaj sistem nije uradjena  /ovo je slicno mom slucaju... :? /

rsz_screenshot_35.png


  • 0

#32 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Posted 04 November 2017 - 11:48 PM

 

Baci neku sliku tog sparka da vidimo kako sve to izgleda :)

IMG_20171105_002046.jpg

IMG_20171105_002133.jpg

Mozda ce ipak sledeca sajbna biti crna...  #-o

Inace ovako je Spark oko 11.50 kg sa pedalom i pumpom ... :smile:


  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users