Dragi moji, došlo je vreme da vam predstavim električni bicikl mog sina koji je u njegvom posedu od februara ove godine. U pitanju je Cube Raction, hardtail, sa Bosch motorom i 29" točkovima. Datira iz davne 2015 godine i do sada je prešao preko 2500km. Kupljen je na ovim stranicama, preko oglasa. Stigao je odlično i sigurno upakovan.
Kada se kupuje polovan bicikl naravno da je potrebno da se prvo ode kod servisera jer stručno oko mnogo bolje vidi. Za ovaj delikatan posao sam odabrao profesora doktora Grbić jer, kao što svi znamo, od njega nema boljeg. Utvrđeno je odmah da treba zameniti lanac, diskove i paknove. Prilikom reparacije kočnica zamenjeno je i ulje u kočnicama. S obzirom da bicikl vozi 14o godišnji momak, naravno da je vrlo važno kako bicikl koči. Uzeti su novi Shimano SLX SM RT-66 rotori i Shimano Ultegra CN-6701 lanac. Ljubaznošću kolege Grbića, a kako bi mi smanjio troškove, stavljeni su vrlo malo korišćeni paknovi koje je on imao kod sebe.
Sledeću sliku postavljam kao dokaz da profesor Grbić nije samo serviser za mehaniku, već i za preciznu elektroniku.
A priča je sledeća. Bicikl je, kao i većina MTB, fabrički došao bez prednjeg i zadnjeg osvetljenja. S obzirom da je bicikl bio vožen do kasno u noć kada je uveliko bio mrak, bilo je potrebno staviti osvetljenje. Iako je mnogo lakše bilo staviti prednji i zadnji treptač, išlo se na to da se iskoristi činjenica da je u pitanju električni bicikl koji ima bateriju, kao i sve potrebne priključke za originalno osvetljenje na samom motoru. A konačna odluka da se ugradi ovo osvetljenje je doneta kada sam u oglasima našao upravo ono što mi i treba. Prednje i zadnje osvetljenje, kao i odgovarajući kablovi. Grbić je bio na visini zadatka. Bez problema je sve rastavio, provukao žice i sastavio. Na kraju je priznao da mu je to bio prvi put da otvara motor električnog bicikla, iako to nije tako izgledalo kada je radio.
Naravno da je odmah stavljen i modul za skidanje limita asistencije motora od 25km/h. Modul je kupljen ovde od člana Jusjak. Domaćih je ruku delo i savršeno radi isto ono što može da se kupi u inostranstvu za mnogo veće pare.
Posle pređenih 200-300km počeo je da lanac preskače u 10oj, a ponekad i u 9oj brzini. U konsultaciji sa Grbićem uzeta je nova Shimano kaseta, a ujedno je zamenjem i stari shifter sa novim koji ima indikator brzine.
Na red su došli i točkovi. Na biciklu su bili farbrički Sunringle točkovi koji su bili odlični, ali im je freewheel bio previše bučan. Naravno da profesor doktor Grbić ponovo stupa na scenu i pomaže mi u izboru novih. Odluka je pala na DT Swiss MA 1.9 29er. Na nove točkove su stavljene nove gume Continental Race King 29x2.2. Trenutno bicikl igleda ovako:
Zamolio bih kolegu Grbića da me ispravi ili dopuni ako sam nešto zaboravio.