Cane legendo vidim da cemo uskoro piti neko pice
Gopro Hero5 Session je kamera.
Mislio sam uopstene preporuke koje bi mi skratile put, vise mi znaci preneseno iskustvo nego stampana(snimana) teorija.
Сешн камере нисам пробао. Знам да је четворка имала неизмењиву камеру, па тиме и врло ограничену примену, бар за моје потребе (целодневна вожња). Не знам да ли су код петице то изменили. Беше има и бежичну везу, па можеш да подешаваш и преко телефона? Симпатично.
И опет морам да питам - препоруке за шта тачно? Препорука је да је довољно напуњена или да имаш довољно батерија кад крећеш на снимање. Да имаш довољно велику меморијску картицу. Ја углавном чујем пиштање кад се картица попуни, јер возим углавном ван највеће гужве и отприлике знам када би могла да се попуни картица. Ако снимаш у гужви, нпр ски центар, гомила људи, музика трешти, може бити проблем ако ти картица траје мање од батерија. Такође, имај у виду да све батерије краће трају на хладном времену, можда чак и 50 %.
Што се монтаже камере тиче, зависи шта се теби свиђа и шта желиш. По мени су нпр глава и груди само за кратке снимке, јер се у оба положаја камера пуно помера. Такође, на глави је високо, па се много више види, али су и изобличења далеко израженија (широкоугаона сочива). На корману се преноси више вибрација (мада мени то доприноси реалности), али глава у стври пуно мрда, јер се стално осврћеш и гледаш негде (да не кажем "бленеш" ). Опет, ако хоћеш ефектне кратке снимке, налик на спотове, боље је да камера мрда или чак да снима и тебе, бар делом. У суштини, замисли да неко прави салто бициклом. Стандардно ћеш видети снимак камером са стране. А замисли како буде ефектно ако је маера на бициклу или возачу? Е, а сад замисли да то није само кратак скок, него вожња од пар сати? И замисли да се камера стално нешто врти? Најефектнији снимци, наравно, комбинују све опције - по неколико камера на бициклу и возачима, па онда на хеликоптеру, па фиксиране на стази/полигону, можда на дрвећу, испод дела који прескачу, а скоро је обавезно и да се камера креће по некој жици кроз дрвеће и, у последње време, да се снима и дроном. Наводим да бих илустровао и због чега је немогуће одговорити на "купио сам камеру, сад ми дајте савете".
Ипак, и са само једном камером можеш да постигнеш пуно тога, само је потребно далеко више времена, планирања и труда. Рецимо, у мојим филмовима ћеш често видети и фотографије, а објављујем и фото албуме, али деси се да гледаш слике, а да вожња није прекидана. То је могуће (као да није очигледно ) само ако неко слика док ти возиш или ако неке делове руте прођеш бар двапут. Па једном снимаш, једном сликаш.
Савет је и да, по мени, ове камере које немају посебна кућишта скоро да су неупотребљиве за снимање звука на ветру, а одвојено снимање би мени било сувише компликовано, тим пре што ми није потребан никакав спектакуларан квалитет. А некад ми је и драже да се не чује баш све.
@Цикло По мени, 30 и 60 за снимке са бицикла (поговото ван асфалта) - небо и земља. Или земља и небо. Осим тога, филмови на ЈуТјубу су рекомпресовани и додатно губе на квалитету. У сваком случају, по мени "акциона" камера нема употребу испод 60 фрејмова, с тим да нисам пробао ону Сони која има 4к у 30, али са оптичком стабилизацијом. Ипак, мање слика је мање сика. Погледај поређења по нету, дефинитивно је велика разлика, а ја сам је приметио и на неким својим монтажама, поготово док ЈТ није увео 60 фпс.