budženje kasete
#21
Postavljeno 09 May 2017 - 07:24 AM
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#23
Postavljeno 09 May 2017 - 04:00 PM
Dobro rešena patrona pogona (sa engleskim navojem) se neće odvrtati ni bez lepka.
Dobro resena patrona pogona nema navoj, tacka.
Uvodjenjem "patrone", tj ne-kotrljanjem kuglica direktno po soljici koja se uvrce u ram levi navoj je izgubio smisao, samo ramovi nisu isli u korak sa komponentama. Stoga danas imamo i moderne ramove i moderne "patrone" sa "press" standardima u pogonima.
U inženjeringu, korištenje lepka da nešto drži je odraz lošeg projektovanja. Inherentno stabilan sklop je, po meni, uvek bolji od oslanjanja na lepak.
ne verujem da su sredstvo za osiguranje navoja iliti u narodu receno lepak za navoje izmislili zubari
vec mi je mnogo verovatnije da je neki inzenjer imao problem koji nije mogao da resi na neki drugi nacin
Sem sto lepi, tj. osigurava navoj od (samo)odvrtanja ovo sredstvo vrsi i zaptivanje navojne veze te stoga ima i (preventivno) antikorozivno dejstvo, a popunjavanjem zazora u navojnoj vezi pravilnije rasporedjuje sile koje se javljaju unutar navoja te je mnogo manja verovatnoca da dodje do ostecenja navoja (oblajznuo sraf -thread stripping) sto sa druge strane omogucava (inzenjersko) projektovanje navojne veze od slabijih (ujedno i laksih) materijala (kao sto je alu) ili istih materijala manjih dimenzija koje poseduje istu jacinu i sigurnost ali (kod nekih biciklista bitno) manju masu (tako smo sa sa jednog M7 vijka u lulici presli na M6 ili M5 ali sa lepkom). Ako se dobro secam navojnu vezu bez lepka drzi prvih 6 koraka navoja (80% sile) dok je upotrebom lepka ista sila pravilno rasporedjena na cak 10 (+67%) koraka navoja.
Postoje razne situacije gde je ovo sredstvo najjednostavnije, najzgodnije a istovremeno i najbolje resenje, npr, konkretno...vijci za 6-bolt rotore koji se uvrcu u (u poredjenju sa celikom ili titanijumom) mnogo meksi aluminijum koji ne trpi prevelike sile pritezanja. Ovi vijci treba izuzetno dobro i sigurno da drze, ne smeju da se odvrcu usled vibracija kojih naravno ima ali iste te vijke jednog dana treba i odvrnuti i pored toga sto se pod konstantnim uticajem promena teperature uveliko povecava mogucnost hladnog zavarivanja dva raznorodna materijala. Gomila problema resena sa 6 kapi lepka.
Naravno, svako sebi može da bira šta želi...
ovde se potpuno slazem
#24
Postavljeno 09 May 2017 - 04:09 PM
Postoje razne situacije gde je ovo sredstvo najjednostavnije, najzgodnije a istovremeno i najbolje resenje, npr, konkretno...vijci za 6-bolt rotore koji se uvrcu u (u poredjenju sa celikom ili titanijumom) mnogo meksi aluminijum koji ne trpi prevelike sile pritezanja. Ovi vijci treba izuzetno dobro i sigurno da drze, ne smeju da se odvrcu usled vibracija kojih naravno ima ali iste te vijke jednog dana treba i odvrnuti i pored toga sto se pod konstantnim uticajem promena teperature uveliko povecava mogucnost hladnog zavarivanja dva raznorodna materijala. Gomila problema resena sa 6 kapi lepka.
Upravo to i pričam. Loše rešenje je moralo biti kompenzovano lepkom.
Bolje rešenje je centerlock sistem, kojem nije potreban lepak.
Rotor se sam od sebe, pritezanjem centrira. Ne oslanja se na lepak za osiguravanje spoja, već prostu fiziku - sama tenzija ujedno osigurava i zabravljivanje.
#25
Postavljeno 09 May 2017 - 09:02 PM
Kad već offtopikujemo ja sam UN26 uvio francuskim ključem davne 2012. god. bez lepkova, nikad se ništa nije odvilo niti pucketalo. Patrona radi i dalje glatko i bez lufta. E sad pošto nije demontirana od onda niti stavljena bakarna mast, skidanje možda bude veselo
#29
Postavljeno 10 May 2017 - 07:23 AM
Znaci najjeftinije je kod 8 fazne grupe, zameniti siftere i kasetu? Da bih koristio tu kasetu sto spominje Grbic.
Ili ima neka druga solucija? Da bih koristio 36 zubaca. Moze li da ostane lanac od 8 fazne grupe?
Imam isto godina kao pokretac teme, i isti problem, kome se izvinjavam na upadu u temu.
Pozdrav svima.
#30
Postavljeno 10 May 2017 - 07:39 AM
Znaci najjeftinije je kod 8 fazne grupe, zameniti siftere i kasetu? Da bih koristio tu kasetu sto spominje Grbic.
Ili ima neka druga solucija? Da bih koristio 36 zubaca. Moze li da ostane lanac od 8 fazne grupe?
Imam isto godina kao pokretac teme, i isti problem, kome se izvinjavam na upadu u temu.
Pozdrav svima.
8faznih kaseta 11-34 ima koliko hoćeš. Ako baš fale ta dva zuba, ja bih pre uzeo neki "sporiji" pogon, da se može uvek uzeti kaseta na svakoj trafici, da se ne vija uvek sa 36 zuba. Pogon tipa 44-32-22 i slično. Ako je i 22-34 prebrzo, onda bolje sići i gurati - to je dovoljno sporo čak i za blatnjave uzbrdice sa natovarenim bajsom. Dva dodata zuba tu malo šta menjaju.
Zbog poređenja cena, nevezano za dostupnost:
Pogoni sa najmanjim lančanikom od 22 zuba su oko 20 evra kod sistema na četvrtku, za egzotičnije varijante su nešto skuplji.
#32
Postavljeno 10 May 2017 - 08:36 AM
#33
Postavljeno 10 May 2017 - 08:34 PM
U "kućnoj" varijanti ovo ne može kvalitetno da se odradi. Potrebna je radionička intervencija. Jedna varijanta je da se poslednji lančanik skrati za debljinu lančanika i distancera koji se dodaje.Naravno, ostaje nazubljena površina.Možda i da se "pecne" u više tačaka na predhodni lančanik (preporučujem argonsko varenje). Druga varijanta je da se odradi prsten odgovarajuće debljine i obavezno da se zavari u pomenutoj varijanti, pa na kraju nazubljenje alatkom za koju mislim da se zove radla. I ostaće kao najveći problem nabavka novog pojedinačnog velikog lančanika.
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika