Ja jesam uzeo onu kasetu ali za sekundarni bicikl, treking varijantu. Za drumaša zaista jeste 14 nedovoljno, treba bar 13 ili 12. Meni je 10faz 12-27 savršenstvo, jer se sa kompakt pogonom brzine ne preklapaju nego lepo dopunjuju plus imam 16t a ne skok sa 15 na 17 kao na većini kaseta. Sve druge varijante sam pažljivo razmatrao i ne odgovaraju mi, ovo mi je nekako najlepše poslagano. 11 mi je nepotreban.
Nov drumaš za 50 hiljada dinara (+/- 5 000)
#42
Posted 29 May 2017 - 08:57 PM
Ja jesam uzeo onu kasetu ali za sekundarni bicikl, treking varijantu. Za drumaša zaista jeste 14 nedovoljno, treba bar 13 ili 12. Meni je 10faz 12-27 savršenstvo, jer se sa kompakt pogonom brzine ne preklapaju nego lepo dopunjuju plus imam 16t a ne skok sa 15 na 17 kao na većini kaseta. Sve druge varijante sam pažljivo razmatrao i ne odgovaraju mi, ovo mi je nekako najlepše poslagano. 11 mi je nepotreban.
Svako bira sebi i za sebe. Vec 50-14 je preko 40 na sat brzina, ko to drzi na ravnom, taj je dobar.
Takođe, rasponi od samo jednog zuba uglavnom nisu neophodni za prenose preko 15 zuba - sasvim je dovoljno i po dva, čak i ako se u grupi prati tuđi tempo. Ljudski "motor" ima dosta velik raspon u "radnom" broju obrtaja u minutu da previše gust prenos ne bude neophodan. Tek od 15 zuba (14, 13, 12...), jer su tada brzine već takve da otpor vazduha pri manjem povećanju brzine predstavlja veći problem, je važno da "skokovi" ne budu veći od jednog zuba.
Poslato sa sokocala mobilnoga
#44
Posted 30 May 2017 - 04:01 AM
Ćuti, Gadjane, vidiš da ne znaš šta ti treba
Gađan ima puno iskustva i zna za sebe šta mu treba. Uz to, koliko shvatam pravi kilometraže veće od 90% biciklista.
Mada stvarno ne mogu zamisliti ni za njega gde vozi 50-12 kombinaciju, ako nije "dodavanje gasa" na nizbrdicama.
#45
Posted 30 May 2017 - 07:32 AM
To ti je broj zubaca na zupcaniku.
11-28 ti je oznaka da na zadnjim zupcanicima tj brzinama najteza ima 11 zubaca a najlaksa ima 28 zubaca. Sto je veci prednji zupcanik i manji ovaj najmanji pozadi to je veca brzina koju mozes da postignes
Besmisleno je u smislu sto bi pravio 50 napred 11 pozadi ako si rekreativac, jer mozes postici veoma velike brzine i povrediti se, verovatno je na to mislio
E bilo bi lepo da može tako lako da se dostigne ta brzina
Zaboravio si samo na snagu koju treba imati da bi uopšte moglo da se dodje do te brzine.
Inače ne bi se baš složio sa konstatacijom da je 11T lancanik suvišan. Za nekog ko ozbiljnije vozi i trenira itekako je neophodan. Na ozbiljnim treninzima i nizbrdo se zapinje jednakom snagom kao i uz brdo, sve do momenta kad kadenca postane prevelika, ali to su već brzine preko 70 km/h. Što bi rekli nema hladjenja. Takodje u grupnim vožnjama, gde ima više jakih vozaca, koji na smenama mogu da drže i preko 45 km/h ovaj 11T lančanik itekako ima smisla. Kažem opet zavisi sa kog ugla se posmatra. Nekom će možda i 14-28 biti previše, pošto bi retko vozio i na 14t lančaniku.
#46
Posted 30 May 2017 - 07:37 AM
Ne pravim uopšte nikave ogromne kilometaže, prošle godine nešto preko 6, pretprošle nešto preko 7 hiljada, pre toga još manje. Ubuduće će biti više zato što su u BG veće mogućnosti, više ljudi i ekipa sve je bliže i dostupnije i mnogo je više zanimljivih pravaca i destinacija. Ali naravno da je na drumskom biciklu nedovoljna juniorska kaseta sa 14t a i 40+ nije nikakva spektakularna brzina za drumaša to se navuče za par sekundi čak i po ravnom a naravno i nije svuda ravno ko tepsija. Takođe čim ima vetra u leđa to se drži bez problema, pogotovo u grupi. I tu se traži optimalna kadenca 90+ tako da su skokovi od dva zuba apsolutno neprihvatljivi te sedmofazi i osmofazi ne dolaze u obzir
#47
Posted 30 May 2017 - 07:46 AM
Ne pravim uopšte nikave ogromne kilometaže, prošle godine nešto preko 6, pretprošle nešto preko 7 hiljada, pre toga još manje. Ubuduće će biti više zato što su u BG veće mogućnosti, više ljudi i ekipa sve je bliže i dostupnije i mnogo je više zanimljivih pravaca i destinacija. Ali naravno da je na drumskom biciklu nedovoljna juniorska kaseta sa 14t a i 40+ nije nikakva spektakularna brzina za drumaša to se navuče za par sekundi čak i po ravnom a naravno i nije svuda ravno ko tepsija. Takođe čim ima vetra u leđa to se drži bez problema, pogotovo u grupi. I tu se traži optimalna kadenca 90+ tako da su skokovi od dva zuba apsolutno neprihvatljivi te sedmofazi i osmofazi ne dolaze u obzir
Meni su za grupne vožnje skokovi od dva zuba, posle 15. bili sasvim OK. A nisam neki posebno jak biciklista.
Da ima po pola zuba razlike, bilo bi ljudi koji kažu da im baš to treba. Nema rasprave oko tih ličnih ukusa.
Vožnja preko 40 na ravnom, pogotovo ako si sam traži dobru kondiciju. 99% ljudi koje znam ne voze tako.
Kada si poslednji put vozio 50-13 i da ti je bilo sporo, tj. kada si terao 50-12 po ravnom? Svaka čast ako to redovno "cepaš"!
50-13 je oko 45 km/h na drumašu i traži oko 550 vati snage po ravnom, bez vetra. Pola te snage je sasvim pristojno za rekreativca. Koliko znam profesionalci ne mogu da drže preko 500 vati, osim na kraćim deonicama. Neka me ispravi neko ako grešim.
#48
Posted 30 May 2017 - 07:47 AM
E bilo bi lepo da može tako lako da se dostigne ta brzina
Zaboravio si samo na snagu koju treba imati da bi uopšte moglo da se dodje do te brzine.
Inače ne bi se baš složio sa konstatacijom da je 11T lancanik suvišan. Za nekog ko ozbiljnije vozi i trenira itekako je neophodan. Na ozbiljnim treninzima i nizbrdo se zapinje jednakom snagom kao i uz brdo, sve do momenta kad kadenca postane prevelika, ali to su već brzine preko 70 km/h. Što bi rekli nema hladjenja. Takodje u grupnim vožnjama, gde ima više jakih vozaca, koji na smenama mogu da drže i preko 45 km/h ovaj 11T lančanik itekako ima smisla. Kažem opet zavisi sa kog ugla se posmatra. Nekom će možda i 14-28 biti previše, pošto bi retko vozio i na 14t lančaniku.
Za one koji treniraju to je super stvar. Samo je šteta što nema kaseta i za "obične" korisnike, već to što prave i prodaju za trkače, kupuju i oni koji to nisu, hteli-ne hteli.
#49
Posted 30 May 2017 - 08:31 AM
Evo na primer Tom Domoulin je sad na Giru na penjanju uz Stelvio drzao u proseku konstantno preko 400W! I to posle preko 4 sata vožnje! Inače Cancelara, koji je važio za najjačeg, je na olimpijskom hronometru u Riu držao preko 460W na 1 sat i 12 minuta. (Osvojio zlato naravno). Preko 500w mogu da drze jači pro tour vozači, sprinteri, ali ne preko 8 minuta.
#51
Posted 30 May 2017 - 09:08 AM
@fallout, za 45km/h, ne treba 550W snage. Uostalom imaš bikecalculator.com pa vidi sam. Govorimo o drumašima.
Evo na primer Tom Domoulin je sad na Giru na penjanju uz Stelvio drzao u proseku konstantno preko 400W! I to posle preko 4 sata vožnje! Inače Cancelara, koji je važio za najjačeg, je na olimpijskom hronometru u Riu držao preko 460W na 1 sat i 12 minuta. (Osvojio zlato naravno). Preko 500w mogu da drze jači pro tour vozači, sprinteri, ali ne preko 8 minuta.
Proveri, na tom sajtu, koliko vati treba. Meni je na tom i par drugih izasla slicna kalkulacija. Jesam nesto pogresno uneo?
Poslato sa sokocala mobilnoga
#52
Posted 30 May 2017 - 09:10 AM
Mnogo mi je zabavno što "za 'obične' korisnike" realno znači "za mene"
Mala anketa: kome od prisutnih smeta da ima prenos koji ne koristi redovno, ali je s vremena na vreme koristan?
Pitanje je takvo da odgovor mora biti potvrdan.
Sa sruge strane: 11 i 12 zuba, ili dve dodatne brzine tamo gde se (redovno) koriste je pravo pitanje.
Poslato sa sokocala mobilnoga
#54
Posted 30 May 2017 - 10:32 AM
Pitanje je takvo da odgovor mora biti potvrdan.
Sa sruge strane: 11 i 12 zuba, ili dve dodatne brzine tamo gde se (redovno) koriste je pravo pitanje.
Dobro pitanje.
Mala anketa broj dva: kome od prisutnih više nedostaju neki veći zupčanici nego što im znače ovi od 11 i/ili 12 zuba?
#57
Posted 30 May 2017 - 12:22 PM
#58
Posted 30 May 2017 - 12:48 PM
Batalite ta kalkulatore i ostale gluposti nego sedite pa probajte i vidite sta vam i koliko treba.
Bas zbog ove price sam danas isao na voznju koja "trazi" na nekim delovima (i duzim od 2 km) 53/12. Blaga nizbrdica, jeste da je vetar bio nezgodan ali bez problema sa 53/12 ides 40-45 km/h sa normalnom kadencom, da ne vrtis kao mikser. Kad navrtis ide naravno i mnogo vise. Ali mi se danas nije vrtelo.
Ali neko rece sto da vrtis (i nisam) kada mozes da uzivas . Tako sam i vozio pa mi je za jos vece uzivanje falilo 53/11 da dodam po malo. A izjave, da je "dosta" 14 zuba ne bih komentarisao. Kao ni one da je sestofaz dovoljan i to sa frikcionim salterima .
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users