Električni bicikli sa Bosch motorom imaju limit na brzinu od 25km/h shodno zakonima u EU za neregistrovano vozilo. To znači da kada bicikl dostigne tu brzinu, asistencija motora prestaje. Bosch je vrlo dobro zaštitio svoju elektroniku, tako da nije bilo moguće softverskim putem skinuti taj limit. Pametni ljudi ovog sveta su ipak uspeli nekako da doskoče Bosch-u, pa su počele da se na tržištu pojavljuju razne spravice koje povećavaju max. brzinu. Te spravice bih podelio u dve grupe.
U prvu grupu spadaju interni uređaju koji se postavljaju, tj. kače direktno na motor. A da bi se došlo do motora potrebno je uz pomoć radapcigera skinuti kurblu sa pedalom, a zatim i zaštitnu oplatu motora. Na kraju je potrebno naći neko malo slobodno mesto i tu uredno spakovati uređaj sa svim dodatnim kablovima. Najpoznatiji ovakvi uređaji su SpeedBox2, BlackPed, ASA eSpeed itd.
U drugu grupu spadaju externi moduli. Kod njih nije potrebno ništa skidati. Vrlo se lako instaliraju i to tako što se postave preko zadnjeg senzora i to je sve. To je više za one koji ne žele puno da petljaju oko bicikla. Najpoznatiji ovakvi uređaji su: badassBox, SpeedBox itd.
Prednosti i mane: Kao što sam rekao, prednost externog modula je extra lagana instalacija. Negativno je to što je za rad uređaja potrebna dodatna baterija (3V ili 9V u zavisnosti od uređaja) koja traje nekih 100 sati rada. Ono što je najveća mana ovih uređaja je to što je prikazana brzina na boardcomputer-u nekih 2 puta manja u odnosu na stvarnu brzinu. Automatski i pređena razdaljina nije dobro prikazana.
Prednost internog uređaja je što je na ekranu prikazana prava brzina, ne zahteva dodatnu bateriju, već koristi bateriju koja pokreće motor. Mana je samo ta što mora da se skidaju delovi kako bi se došlo do utičnica na motoru na koje se uređaj priključuje.
Ono što mora da se napomene je da će se baterija trošiti i do 40% više bez obzira na tip uređaja. Razlog je što motor mnogo više radi.
U oglasima ovde se pre nekih 10ak dana pojavio uređaj za skidanje limita. Uređaj spada u drugu grupu, tj. samo se postavlja preko senzora. Naravno da sam ga odmah poručio i isprobao. A ovo su moja iskustva.
Član Jusjak ga prodaje, a kada sam se video sa njim saznao sam da ih je upravo on i konstruisao i napravio. Uređaj, tj. modul na sebi ima otvor uz pomoć kojeg lepo leže na zadnji senzor. Zatim je potrebno da se plastičnim tračicama modul učvrsti za senzor. Ja sam želeo da se dodatno osiguran, pa sam ga jednom tračicom vezao za senzor, a sa još jednom sam ga vezao da zadnju vilu. Sve se to vidi na priloženim slikama. A da bi sve to radilo, potrebna je 9V baterija. Za početak sam se stavio odmah blizu modula, ali u narednom periodu hoću da je izmestim negde malo dalje, na neko manje uočljivo mesto.
Kao što se vidi na poslednjoj slici, 9V baterija je sada vrlo uočljiva. Žurio sam da testiram uređaj, pa za sada izgleda sve ovako. kada nađem neku kutijicu za bateriju sve će biti mnogo, mnogo lepše. Tada ću postaviti nove slike.
A što se tiče utisaka, mogu samo da kažem da nakon postavljanja ovog uređaja nećete prepoznati vaš stari bicikl, niti ćete ikada pomisliti da ga skinete sa bicikla. Prilikom kupovine dobio sa informaciju da baterija traje oko 100-120 sati aktivne vožnje. Po funkciji, uređaj koji možete da kupite kod gore pomenutog člana u oglasima je identičan sa uređajima koji se prodaju u zemljama EU, a skoro 2,5 puta je jeftiniji.
I OBAVEZNO nosite kacige.