Дилема око ланца
#141
Postavljeno 22 August 2017 - 03:23 PM
Meri se presek kruznice i duzi jednog kruga, do preseka takvog drugog kruga. Bilo s levih, ili desnih strana od centara.
Poslato sa sokocala mobilnoga
#142
Postavljeno 22 August 2017 - 03:27 PM
Zaboravljate da na lancaniku te "vertikalne linije" su u stvari radijalne i nisu paralelne. Kada se rolnica pohaba smanji joj se precnik i lanac da bi lepo legao celom rolnicom na dno lancanika zeli da se spusti dok istovremeno duzina karike ostaje nepromenjena i ne dozvoljava da se lanac spusti celom rolnicom na lancanik i tu pocinju razni cik-cak nezeljeni polozaji karika lanca po lancaniku u zavisnosti koji zub lancanika hvata u koje vreme...
#145
Postavljeno 22 August 2017 - 03:36 PM
Ljudi koji su projektovali merac istegnutosti lanca kakav se najcesce vidja po nasim servisima su bili u istoj zabludi (ili su samo lukavo smislili kako uzeti vise para za nov lanac). I sam sam bio u istoj zabludi dugo. Covek se uci dok je ziv.
Poslato sa sokocala mobilnoga
#146
Postavljeno 22 August 2017 - 04:13 PM
Ako kažeš da se promenom spoljnog prečnika rolnice ne menja korak,onda ja ne bih dalje učestvovao u raspravi.
Ti druskane ocito ne znas znacenje koraka lanca. Imas ovde na forumu nacrtano i recima objasnjeno na vise mesta zasto je potrosenost rolnica nebitna za korak, kao i upravo objasnjeno od Gremlina sa pokusajem da ti slikovito pomogne. Realno i ne bi trebao da ucestvujes u raspravi.
#147
Postavljeno 22 August 2017 - 04:23 PM
Ajmo od ovog prvog sto si napiso,ako smo se razumeli dobro.Povuci lenjirom jednu duz. Nacrtaj tacku na svakih 3 cm. E sad nastaje problem, sestarom oko svake tacke opisi jednom krug 0d 8 mm precnika (otprilike precnik ispravne rolnic) , a na drugoj liniji gde si tacke isto stavio na po 3 cm, opcrtaj krug sestarom od 6mm ( npr pojedena rolnica). Hoce li biti isto rastojanje od rolnice do rolnice? Nece. Lanac se krece po rolnicama, jel tako?
Razmak između samih rolnica je nebitan. Bitan je razmak između desne strane jedne rolnice, do desne strane susedne rolnice (ili od leve do leve, sve jedno). Pošto lanac povlači lančanik sa jedne strane. Ovaj razmak će ostati isti u primeru koji si naveo.
Ne znam koliko se dobro vidi sa slike:
#149
Postavljeno 22 August 2017 - 04:29 PM
Sta pricate kakve rolnice, zad se ne trosi samo pin ????
Ne.
Troše se i rolnice. Kod nekih lanaca više, kod nekih manje, ali troše se i one. Upravo zato merač potrošenosti koji je dole na slici iznad nije precizan i daje "lažnu uzbunu" pre nego što je lanac stvarno potrošen. Kod lanaca sa mekšim rolnicama puno ranije, kod onih drugih ne toliko ranije.
#151
Postavljeno 22 August 2017 - 05:03 PM
Uzmi ovako nacrtaj pa izmeri kako se smanjuje potrebna duzina karike kako rolnica upada sve nize u lancanik, a kako ne moze da se promeni duzina karike eto belaja.
Karike su povezane. Dok god se ne menja korak, razmak između karika ostaje isti. Da bi jedna otišla više ka gore, mora se izdužiti razmak između njih.
#152
Postavljeno 22 August 2017 - 05:20 PM
#154
Postavljeno 22 August 2017 - 06:30 PM
Stvar je u tome sto se "menja" korak jer se smanjuje precnik rolnica pa pinovi sve vise upadaju prema centru lancanika sto ima isti efekat kao da se karike izduzuju. Kako se smanjuje visina/poluprecnik po kome se pinovi krecu od centra lancanika bilo bi potrebno smanjivati i duzinu karike a posto se ona ne moze smanjiti imas za rezultat "izduzenu" kariku iako je u stvarnosti njena duzina nepromenjena. Da bi napravio kompenzaciju zbog "vece" duzine karike pin mora negde da se pomeri po visini.
Sila koja vuče pin deluje ka zubu, ka bočnoj strani. Ne deluje ka sredini. Tako da nema šta da ga vuče ka dnu.Svaka karika vuče susednu ka sebi, najkraćim putem.
Da sila vuče lanac direktno ka sredini, onda ni istegnut ne bi mogao preskakati. Pošto to nije slučaj, dubina upadanja, kod opterećenog lanca, određena je isključivo korakom lanca, ne prečnikom rolnica.
#157
Postavljeno 23 August 2017 - 05:29 PM
#158
Postavljeno 23 August 2017 - 06:07 PM
Reguju tako što mu je pogon kao cirkular znači uništen. To mogu da potpišem jer sam isto tako prvi fabrički lanac terao dugo dugo pošto nisam ni znao da se to meri i menja pa sam na kraju morao da menjam sve komplet. Ali to je bio neki krš pogon, 7faz račna i najjeftiniji shimano ili kmc lanac.
Ali pogledaj koliko košta nov drumski pogon, čak i sora a da ne pričam ultegra. Čak i koliko košta samo velika šajbna i to ako imaš ludu sreću da može da se nabavi. A kasete su preko 5 hiljada. I na kraju da li uopšte želiš da toliku kilometražu voziš sa razvaljenom pogonskom grupom koja jednostavno ne može da radi dobro ili isto kao i nepotrošena.
I na kraju, to što promeniš lanac i kasetu na vreme ne isključuje mogućnost da nekad kasnije vratiš to (ne moraš baciti) i voziš do panja dok ne urnišeš šajbne. Ja sam menjao posle 11 hiljada, mogao bih da pređem još bar dva puta toliko ali ne želim da vozim takav bicikl. Jedan lanac po sezoni ili na dve sezone i kaseta na dve-tri je smešan trošak.
#159
Postavljeno 23 August 2017 - 07:29 PM
#160
Postavljeno 23 August 2017 - 08:37 PM
зар и код скупљих погона нема то смисла јер су и ланци скупљи па често мењање ланаца кошта више него код јефтинијих варијанти.
Pa naprotiv, lanc jeftini - skupii prilicno slicno kostaju, razlika je mala svega par stotina dinara izmdju nekog jeftinog i odlicnog lanca dok cene pogona i kaseta mogu biti razlike x50 ili cak x100 izmedju jeftinih i odlicnih.
Та твоја километража ланца преко десет иљада је супер али већина људи колико сам прочитао помиње цифре од две, три иљаде, неки чак и мање.
Onda si primetio i ko prelazi?
Prelaze ti sa "jeftinjim" lancima
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika