Aaa, kol'ko torbica
Hahahah,ovo sam i ja pomislio majke mi! Mada ubeđen sam da može tu da stane još koja ako se Mića-Torbica dovoljno potrudi.
Posted 05 May 2022 - 06:46 AM
Posted 24 May 2022 - 02:11 AM
Posted 24 May 2022 - 01:13 PM
Posted 24 May 2022 - 11:22 PM
Posted 25 May 2022 - 05:39 AM
Posted 25 May 2022 - 08:04 AM
Ja sam bio u Barsi par dana ali nažalost nisam imao priliku da vozim. I jeste fenomenalno projektovano sve za bicikle/trotinete i baš htedoh da napišem kako sam fasciniran koliko Španci voze bicikle, na stranu Holanđani, Danci, Nemci koji su kao poslovično efikasni. S tim da se ne bih složio da je grad projektovan 100 godina unapred, mislim on jeste dobro projektovan, ali ne bih rekao da je projektovan sa idejom bicikala u vidu. Oni su prosto zaključili da daju prvenstvo tom vidu prevoza u odnosu na automobilski saobraćaj. I to je potpuno suprotna logika u odnosu na Beograd - kod nas se biciklističke staze rade na uštrb pešačkih, a kod njih se rade na uštrb kolovoza, destimulišeš ljude da dolaze kolima u grad, već treba da koriste javni prevoz ili (javne) bicikle, trotinete i sl.
Video sam prezentaciju za javne bicikle u Beogradu, sa sve 150 stanica do kraja godine i sve to na papiru deluje lepo. Problem je samo kuda će da se voze ti bicikli po centru grada i kako ćeš to koristiti za prevoz? Kod nas je najveći deo biciklističkih staza urađen sa idejom rekreacije, ne transporta.
Posted 25 May 2022 - 08:14 AM
S tim da se ne bih složio da je grad projektovan 100 godina unapred, mislim on jeste dobro projektovan, ali ne bih rekao da je projektovan sa idejom bicikala u vidu.
Posted 25 May 2022 - 09:10 AM
Ne bih rekao da je izgubljen slučaj, mnogi evropski gradovi imaju i solidno manja jezgra od Beograda, pa čak i u Barseloni koja je onako pravougaono široko projektovana vidiš da je ogroman broj ulica jednosmeran, kod nas bi bilo tu po tri trake Poenta je samo da li mi hoćemo da se odreknemo automobila kao pretežnog načina prevoza po gradu i da se zamene javnim prevozom i alternativama kao što su bicikli. Ja bih rekao da trenutno to nije ni na kraju pameti donosiocima odluka. Kad pogledaš slike Amsterdama iz 70ih ti vidiš gomilu saobraćajne gužve, ali su ljudi shvatili da im to ne odgovara i preorijentisali se, to ne može da se desi za godinu-dve.
Ali to mora da ide sve zajedno - prvo poboljšanja javnog prevoza, poskupljenje posedovanja automobila i korišćenja istog za put do posla (parking, ulazak u centar grada i slično), zatim menjanje saobraćajnih površina i sve će to dovesti do ogromnog povećanja korišćenja bicikala. Jer onog momenta kad ti kolima bude trebalo sat ipo do posla a prevozom 45 minuta a biciklom 30 to je ozbiljna razlika. Nije da imam nešto protiv kola, ali je to prosto na duži rok neodrživo u gradu kao što je Beograd.
Posted 25 May 2022 - 09:21 AM
Jer onog momenta kad ti kolima bude trebalo sat ipo do posla a prevozom 45 minuta a biciklom 30 to je ozbiljna razlika.
Posted 28 May 2022 - 05:27 PM
Ja sam ovih dana ponovo vozio po Barsi... Nije to samo druga dimenzija za bicikliste pa imaju 'autoputeve' za bajseve, 'tramvajske baštice' za bajseve, semafore za bajseve i javni bike sharing, nego je ceo grad projektovan tako što su razmišljali sto godina unapred. Nije fer porediti sa razmišljanjem unazad 'kako je sve bilo bolje nekad...'
Bice da je nesto vise od 100 godina : ) Nisam stigao da vozim bajs ali videh delove grada sa biciklistickim stazama za pozeleti : )
Inace Barselona ima interesantnu pricu vezano za projektovanje jezgra grada koja datira jos iz 1855. godine. Mozda glavni arhitekta nije predvideo zasebne trake za automobile i bicikliste ali je svakako zahtevao da bulevari budu siroki sa blokovima zgrada uredjenim tako da pruzaju dooljno svetlosi, zelenih povrsina, cistog vazduha.
Naravno nije sve ispalo kako je i zamisljeno, ali jednim delom i jeste.
Koga detaljnije interesuje: link
Posted 31 May 2022 - 04:20 PM
Posted 04 June 2022 - 07:44 PM
0 members, 0 guests, 0 anonymous users