Jump to content


Photo

Gravel bike


  • Please log in to reply
368 replies to this topic

#61 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5518 posts

Posted 20 February 2017 - 04:40 PM

 

...Moglo bi se čak reći da su gravel bicikli vraćanje vrlo specijalizovanih CX bicikala nazad na nešto univerzalniju upotrebu...

 

mene je totalno sludela ideja letnjih ciklokros trka

koje se vec duzi niz godina odrzavaju u SAD...

cesto po pustinjama, po pesku.

 

Msm, kod nas nikad nisam ni cuo

a kamoli video takav tip...takmicenja/okupljanja,

samo onaj klasicni sezonski zimski ciklokros

a ucinilo mi se da je to bas popularno kod njih

tako da mi se cini da gore navedeno nije nemoguce.


  • 0

#62 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14996 posts

Posted 20 February 2017 - 04:49 PM

@carobnica   Stavi ovakvu viljusku (link), taman ces da podignes ugao vrata viljuske na "gravelskih" 70 i kusur i spustis visinu BB ne nesto slicnije obicnim biciklima.


  • 1

#63 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14996 posts

Posted 20 February 2017 - 05:13 PM

@Smasher Ne, ne govorim o sili kocenja losih u odnosu na dobre kocnice, vec da u prvom slucaju kada kocis sa dva prsta samo usporavas i prilagodjavas brzinu a u drugom slucaju u dropovima kocis svim prstima kad bas moras dobrano da zakocis. Prelazak iz prve pozicije u drugu je gubljenje vremena reakcije prilikom kocenja.

Govorim o potrebi dropova kod gravel bicikala koji se voze po prirodi, makadamu i sumi a ne o voznji asfaltom 1000km.

U vezi sa laktovima pokusao sam da objasnim zasto su MTB volani "ravni". Govorio sam o masivnim udarima o prepreku kada moras da dosta povijes laktove a pri tome volan drzis i ne dozvoljavas mu da se okrene u stranu.

Kad govorim o dropovima govorim samo o dropovima a ne o celom drumskom volanu, kada mi kazete gravel bicikl mislim na bicikl koji ce se voziti po makadamskim putevima kao lagani offroad a ne po asfaltu i u toj relaciji komentarisem potrebu dropova. Ako ih retko koristite po asfaltu jos cete ih manje koristiti pri offroad-u. Ja sam uveren da je za voznju po neravnom terenu bolji polozaj rucica kocnica koji koriste obicni bicikli da ne kazem MTB.


  • 0

#64 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14996 posts

Posted 20 February 2017 - 05:30 PM

@Vidak Znam ja za sta tebi treba obican bicikl kao i svima nama ali kazem da takvi odavno postoje i da nisu nove geometrije projektovane po najmodernijim dostignucima nauke vec su prepravili drumase i stavili teze tockove. I to su uradili lose ako ce da se voze po makadamu.
  • 0

#65 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Posted 20 February 2017 - 06:18 PM

@carobnica   Stavi ovakvu viljusku (link), taman ces da podignes ugao vrata viljuske na "gravelskih" 70 i kusur i spustis visinu BB ne nesto slicnije obicnim biciklima.

Popeo sam se na sprat kuce nekim drugim poslom i video neke bicikle koje tu cuvam (a iskreno sam i zaboravio da ih imam), pa sam nabacao tockove na ram samo radi slikanja. Nisam se jos uvek toliko primio na gravel tehnologiju.


  • 0

#66 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 20 February 2017 - 09:05 PM

Auh. Da probam da pokrijem redom...

 

Dropovi na drumskom volanu nude položaj koji je niži od onog na šamaraljkama, a iz kog kočnice i menjači i dalje mogu da se dohvate; ne postoji ni jedan drugi oblik volana koji ima ovako nešto. Šta nam znači taj niži položaj? Prvo, aerodinamičniji je (jeste, možeš da saviješ laktove na ručicama kočnica, ali možeš isto tako i u dropovima, pa si još niži). Drugo, stabilniji je (niži centar mase, pod uslovom da je položaj dobar i da odgovara fizičkoj spremi vozača). Treće, jednostavno je drugačiji (mišići u nogama se drugačije aktiviraju, istežu se leđa, skida se težina sa sedla i prebacuje na ruke).

 

Naravno da cikloturisti i dugoprugaši ne biraju drumski volan zbog drumskih komponenti, to je netačno na više nivoa. Ako je nekome do drumskog pogona i kasete sa ravnim volanom, drumski menjači za ravan volan odavno postoje, ali nešto mislim da su takvi u ovoj priči u manjini. Rekreativcu koji vozi hiljadu kilometara u cugu, ili koji vozi deset dana za redom sa pedeset kila opreme na biciklu trebaju niski prenosi, uz dovoljno gust raspored da može nađe pravu kadencu za umorne noge uz poslednje brdo ili u pedeset kilometara vetra u grudi. Rekao bih da je njima nekompatibilnost drumskih i planinskih komponenti problem sad kada se teško nalazi tripl za drum, to i jeste jedan od razloga zašto Trek 520 dolazi sa bar end menjačima.

 

Oni koriste drumski volan baš zbog gorenavedena tri razloga. Nije bitno gde je volan postavljen u odnosu na sedlo, mogu šamaraljke da budu u visini sedla ako je tako najudobnije - i dalje će dropovi da daju aerodinamičniju poziciju uz vetar, stabilniju nizbrdo ili samo promenu na par minuta, da se lakše pregura sedmi sat u sedlu. Iskreno, meni nije pitanje zašto bi iko vozio drumski volan, već zašto ne bi (na primer, zato što se vozi tehnički zahtevan teren pa je potrebna kontrola koju nudi ravan volan, ili zato što se voze kraće deonice bez preterane žurbe, pa je jako uspravan položaj udobniji).

 

Opet se pitam da li si nekad gledao neku ciklokros trku, ako misliš da nema iznenadnog ili jakog kočenja. Zapravo, ravan volan bi realno bio praktičniji za uslove CX trka, kao i bar malo šire gume, možda i neki laganiji amortizer. CX bicikli izgledaju tako kako izgledaju samo zbog propisa koji čuvaju tradiciju. Na svu sreću, 90% neasfaltiranih puteva nisu ni blizu tako zahtevni kao staze za ciklokros. Može to da se vozi i na čistokrvnom drumašu ako treba (pogledaj Strade Bianche ili Tro Bro Leon), ali je na prilagođenom biciklu ipak brže i ugodnije.

 

Na kraju, geometrija. Ne znam ko je tebe šta ubeđivao, ali ja nisam video nikog ko tvrdi da teži točkovi, duža zadnja vila i međuosovinsko i druge promene ne utiču na vožnju, naprotiv. Cela poenta je da se gravel bicikl ne ponaša isto kao CX bicikl, koji se ne ponaša kao putnički bicikl, koji se ne ponaša kao standardni drumski bicikl. Ne razumem se baš u finese planinskog bicikla, ali da probam da napravim paralelu: enduro bicikl može lepo da se vozi i niz planine i po livadama i planinskim stazama, pa to ne znači da su DH ili XC bicikli samo plod marketinga. Ili ti misliš da jesu?

 

Niko ne tvrdi ni da je ta geometrija nešto novo i nikad viđeno. Činjenica je samo da već dugo nečeg takvog nije bilo na tržištu, a sada postoji. Moglo je da se nabudži kombinovanjem raznih novih, polovnih, i delova rađenoj po meri, ali nije moglo da se kupi u prodavnici, novo i kompletno. Kažeš, Mason Bokeh je kao stari MTB, samo sa fensi vilom. Pa, pre pet godina nisi mogao da kupiš bicikl koji je kao stari MTB, samo sa modernim alu ramom, karbonskom vilom i drumskom garniturom sa hidrauličnim kočnicama. Samo me živo zanima šta je to urađeno pogrešno da ljudi koji godišnje prelaze hiljade kilometara po makadamu i koji imaju decenije iskustva u dizajnu bicikala to ne vide, pa neko ko ne zna čemu služe dropovi na drumskom volanu treba da ih nauči.


  • 0

#67 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Posted 20 February 2017 - 09:26 PM

@Dusan

 

 

 

 

 

O tome i ja tebi pričam. Poenta je da se može ista sila kočenja postići i stiskanjem kočnica sa hoodova i iz šamaraljki, samo je potrebna malo veća snaga na hoodovima. Međutim, što je kvalitetnija čeljust kočnice sa jačom polugom u pitanju, tu su i te razlike manje. Razlog zašto se na drumašima koči po malo sa dva prsta je to što nema toliko potrebe za kočenjem jer ona usporava vožnju i prosek u vožnji, pogotovo na otvorenom putu. Inače jedan kolega ovde sa foruma koji vozi drumaša, često na spustevima ne koči iz dropova nego isto sa hoodova. Meni je uvek sigurnije iz dropova na spustu iz razloga jer mi korman čvršće leži u ruci na većoj brzini, a ne zato što je kočenje tada isključivo bolje..

 

A pazi, pri tome govorimo o kočenju na nekim brzinama od preko 30, ili čak 60, 70 km na čas. Teoretski, u off road vožnji ćeš ići sporije jer ti teren neće dozvoljavati brže (makadam, trava, pesak), zatim imaćeš šire gume, manje naduvane koje će imati veći kontakt sa podlogom, a sve to zajedno rezultira još boljim kočenjem po suvom vremenu. A ako u tome dodamo u prilog upotrebu mehaničkih diskova koje Gravel bicikli koriste, pa to je tek šlag na tortu jer bilo morko ili suvo, uvek rade isto. Siguran sam da već ima i Gravel Bicikala sa hidrauličnim kočnicama ali je to po meni nepotrebno jer niti se krećeš tako zahtevnim terenima na Grael bike-u niti su brzine na tim terenima nešto impozantne da te toliko brzo mora zaustaviti. 

 

MTB nije adekvatno porediti sa Gravel Bicklima, jer to kuda jedan kvalitetan MTB sa dobrim amortizerom može da prođe, Gravel ne može ni da prismrdi. Iskreno da ti kažem, kad gledam te snimke ljudi koji se spuštaju sa MTB-ovima po koejekakvim stenama i džombama podiđe me jeza. Ja stvarno ne bih imao mooda za tako nešto, a MTB je po tom pitanju životinja jer je skoro pa nerealno kakvu eksploataciju može da izdrži .

Gravel je više za penzionerski, lagani turistički offroad u kojem se samo malo više oznojiš jer brže pedalaš. I da ne moraš da se non stop plašiš probušene gume jer ćeš imati adekvatnu obuću i uz to će i vožnja po takvom terenu biti prijatnija. Ni više a svakako ne manje od toga. 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#68 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14996 posts

Posted 20 February 2017 - 09:37 PM

To je sve vec vidjeno ali vi niste videli...

 

(link) (link)


  • 0

#69 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4677 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 20 February 2017 - 09:41 PM

To je sve vec vidjeno ali vi niste videli...

(link) (link)

A gde su diskovi?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#70 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14996 posts

Posted 20 February 2017 - 09:45 PM

Ne uklapaju se u geometriju, he, he, he,  Valjda su u to vreme ljudi bili sto se kaze od cvrsceg kova, nisu izvoljevali nego su vozili sta god im bude izmedju nogu.


  • 0

#71 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 20 February 2017 - 10:13 PM

Gravel je više za penzionerski, lagani turistički offroad u kojem se samo malo više oznojiš jer brže pedalaš. I da ne moraš da se non stop plašiš probušene gume jer ćeš imati adekvatnu obuću i uz to će i vožnja po takvom terenu biti prijatnija. Ni više a svakako ne manje od toga. 

Nije to baš tako. Može tako da se vozi, naravno, nema razloga da ne, ali tradicionalne, organizovane gravel vožnje su veoma duge, veom naporne, i veliki deo učesnika vozi najbrže što može

 

To je sve vec vidjeno ali vi niste videli...

 

(link) (link)

 

Interesantni bicikli, gde mogu da se kupe?


  • 0

#72 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14996 posts

Posted 20 February 2017 - 10:15 PM

Mogu da se kupe ovde

 

http://www.trekbikes...p/1432009-2017/

http://www.ibiscycle...hakkalugi_disc/


  • 0

#73 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 20 February 2017 - 10:26 PM

Hakkalügi je kul, sličan kao Kona samo skuplji. Ima i skoro identičan marketing, ali pretpostavljam da ti to manje smeta jer nije novo.

 

Trek je besmislen za nenatovatrene vožnje kad za iste pare može da se uzme ovako nešto.


  • 0

#74 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4677 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 20 February 2017 - 11:01 PM

Mogu da se kupe ovde

http://www.trekbikes...p/1432009-2017/
http://www.ibiscycle...hakkalugi_disc/

A gde kod nas ima da se kupi ovo?

Uh sad tek videh da nema...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#75 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14996 posts

Posted 20 February 2017 - 11:52 PM

http://www.pinkbike....uysell/2042579/


  • 0

#76 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 21 February 2017 - 05:33 AM

Nove ručice kočnica, tj. integrisane, šamaraljke, su upotrebljive i kad se ruke drže gore. Stare nisu bile takve, moralo se baš iz dropova kočiti kad se želi jača sila.

 

Za težak teren, agresivniji off, ravan i širi korman jeste ipak stabilniji i bolji.

 

Za gradsku vožnju - ravan korman (samo uzak) je isto praktičniji, jer se taj jedan, uspravniji položaj koristi 99% vremena. Doduše, drumski sa ugrađenim interrupter kočnicama je isto OK za ovo.

 

Za sve ostalo bolji je drumski korman. Nudi više položaja - što za rasterećenje, što za bolju kontrolu (po meni je glavna prednost dropova veća težina na prednjem točku i nekako bolja kontrola bicikla), što za aerodinamičnost (topovi sa laktovima savijenim pod 90% ako teren to dopušta su mislim među aerodinamičnijim položajima, ako je neravan teren, onda dropovi...). 

 

Na kraju, stavite ruke pored tela, a onda ih ispužite ispred sebe. Bez ulaganja svesnog napora, šake će stajati u položaju hvata drumskog, a ne ravnog kormana. :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#77 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 21 February 2017 - 07:39 AM

 

Mango i dalje za iste ili malo veće pare daje nov bicikl koji je lakši i ima moderniju opremu. Sreća pa su gravel bicikli postali popularni, inače ne bi imali takav izbor.

 

 

Ali da prestanemo da ubeđujemo hejtere, da se vratimo na temu. Ne mogu da se ne nasmejem malo kad vidim ovakvu priču:

 

3t-exploro-630x420.jpg

http://exploro.3tcycling.com/

 

Jedino mi je ta opcija za 700c i 650b sa korektnom širinom guma i dalje vrlo dopadljiva. Nadam se da će u narednih par godina da se pojavi više pristupačnijih opcija tog tipa.


  • 0

#78 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5518 posts

Posted 21 February 2017 - 03:24 PM

...Ne mogu da se ne nasmejem malo kad vidim ovakvu priču: http://exploro.3tcycling.com/

u kom smislu "nasmejes"?


  • 0

#79 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 21 February 2017 - 04:06 PM

Pa ta stara Cervelo škola (dizajner je Gerard Vroomen, jedan od osnivača Cervela), "Aero is everything", sledeće je da naprave aero gradski bicikl :)

 

Vroomen jeste napravio revoluciju u aero dizajnu bicikala koja se i dalje oseća, ali lično mislim da mu je ovo korak predaleko. Sve najbolje za projekat, nadam se da su dobro procenili tržište i da ima dovoljno ljudi koje zanima tako nešto, ali kad se setim da u nekim sezonama Cervelo nije mogao da natera svoje sponzorisane bicikliste da odaberu aero S model umesto planinskog R, ne mogu baš sasvim da ih shvatim ozbiljno.


  • 0

#80 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14996 posts

Posted 21 February 2017 - 04:35 PM

363597d1211812795-vintage-650b-build-gt-

 

Triton-29er-Lorenzo-Serra-USA-1.jpg


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users