Dusan011, on 19 Feb 2017 - 7:50 PM, said:
Ne drumski volan vec dropovi na drumskom volanu sluze za sprint, uostalom vecina drumasa vozi gore na hvatovima. Ravan volan je "normalan" zbog polozaja rucica kocnica. Ovo je volan za brzinu
...
Ovakve hipster kocnice su prodali Vidaku jer mora tu da drzi volan na tehnicki zahtevnom terenu
...
a ovako su izgledali stari "gravel" bicikli http://velo-orange.b...emans-bike.html
Zašto misliš da dropovi služe samo za sprint? Protiv koga sprintaju brevetaši posle hiljadu kilometara, tamo negde u predgrađima Pariza u povratku iz Bresta? Ili turisti na svojim natovarenim Trekovima 520? Da li može biti da dropovi imaju i neku drugu svrhu? A kako to koče kad voze gore na ručicama kočnica, ako je položaj ručica nenormalan?
Ah, interapter ručice (mada su to na slici klasične ručice za gradski bicikl, pretpostavljam da misliš na ove). Pomoćni točkići za ljude koji prelaze sa MTB na drumaša, dok ne nauče da nameste položaj volana kako treba OK je to za duge i/ili sporije vožnje kada hoćeš uspravniji položaj malo za promenu, ali postoji razlog zašto ih nećeš videti na ozbiljnim trkačkim CX mašinama na primer, koje se stvarno voze po tehnički zahtevnom terenu. To je najnestabilniji položaj koji postoji na drumskom volanu. (Da, znam da se ove ručice pojavljuju na trkačkim biciklima za Pariz-Rube, ali vožnja na pravcu po kaldrmi je potpuno druga priča.)
Zašto misliš da taj Velo Orange ima ikakve veze sa ovom pričom? Pa i u samom opisu, u prvoj rečenici piše "elegant city bike". Zna se šta je ekvivalent, i dobrim delom uzor, današnjim gravel biciklima. To su stari francuski bicikli za duge, brze vožnje sa laganim prtljagom, tzv. randonneur. Vozili su se po makadamskim i zemljanim putevima prosto zato što tada nije bilo mnogo asfaltiranih, a izgledali su ovako.
Dusan011, on 19 Feb 2017 - 9:10 PM, said:
Ja rekao ravan volan sa MTB polozajem kocnica, mozda sam trebao da napisem klasican ali mislim da onda ne biste znali na sta sam mislio. Bitno je bilo da volan nema dropove i da su kocnice tako postavljene da se ne koci iz dropova. Ovo mi pomalo lici da ljudi koji su vozili drumase hoce da voze van asfalta Sire gume sa kramponcicima? - moze Disk kocnice? - moze Ravan volan - to nikakooooo to je MTB Da malo podignemo BB da ne kacite pedalama u krivinama po neravnom terenu? - Blasfemija
Jesi gledao nekad neku ciklokros trku? Kako oni koče? Pomoć prijatelja: većinom ne iz dropova.
Današnji gravel bicikli nastali su od bicikala za ciklokros, a ne od planinskih bicikala. I danas se na organizovanim vožnjama po neasfaltiranom putu CX bicikli voze i više nego pravi gravel bicikli jednostavno zato što su dostupniji (a i mnogo više nego MTB, zato što su za te uslove praktičniji). Jedna od glavnih odlika CX bicikala je baš taj visok pogon, ali u praksi se pokazalo da ono što funkcioniše na specifičnim stazama za ciklokros nije idealno na običnim neasfaltiranim putevima. Moglo bi se čak reći da su gravel bicikli vraćanje vrlo specijalizovanih CX bicikala nazad na nešto univerzalniju upotrebu. Ne zaboravi da su gravel bicikli prvo pravljeni po meri i specifikaciji na osnovu iskustava iz vožnje, tek kasnije je došla masovna proizvodnja. Kao što rekoh, ponuda je došla tek kad je upostavljena potražnja.