Jump to content


Fotografije

Gravel bike


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
368 odgovora na ovu temu

#41 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4636 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 19 February 2017 - 05:33 PM

Znaci prodali su ti i dodatne rucice za kocnice :)

Ne moras meni da govoris da je "ovakav" tip bicikla najuniverzalniji i dobar za sve jer i sam vozim takav samo vam kazem ne padajte na to izmisljanje tople vode, zbog toga i imas tri bicikla pa ne znas koji ti treba.

Zapravo, imam 7 bicikala trenutno, a tri su u ovoj kategoriji, pa se troumim između ta tri, koji da ostavim.

Jedino jos nisam prelomio da li i drumaša da prodam, jer mislim da će da postane suvišan ako uzmem jedan par lakših disk točkova na kojima će da budu namontirane 25mm gume za drumašenje.

Meni stvarno nije bitno da li je 5mm ovde ili onde duze ili kraće dok god se osećam udobno na bajsu.

Takođe, pridruzujem se misljenju da su te marketinske fore koje nam serviraju proizvođaci potpuno besmislene i otrcane, ako i rade posao te modifikacije i poboljšanja su toliko proste i primitivne, minimalno uticu na voznju a bezobrazno su skupe.





Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#42 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3216 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 05:53 PM

Kada je u pitanju konkretno drumski biciklizam, ja sam bio šokiran podatkom koji je jedan od članova pre nekoliko meseci postavio ovde na forumu, a tiču se prosečnih brzina na Tour De Francu od tipa pre 35 godina pa do danas. Brzine su i rasle i padale ali krajnji ishod govori u prilog tome da se nisu baš tako drastično menjale na gore, koliko recimo mnogi proizvođači tvrde da su bicikli enormno evoluirali od pre 30 godina. Konkretno je najveći izum u poslednjih 30 godina to što su izmislili clipless pedale koje su svakako bezbednije od kaiševa u slučaju bilo kakvih nezgoda i potrebe za brzim izvlačenjem noge iz pedale, kao i semi kompakt i kompakt pogoni koji su na brdima omogućavali lakše penjanje. U prilog penjanju svakako ide i masa bicikala koja je pala za nekih 2 do 2,5 kg, ali sto tako uzmite u obzir da dok danas i dalje imate rasnih drumskih trkačkih biciklova od pre 35 godina u mint stanju (bilo restauriranih ili ne), pitam se kako će za 30 i više godina izgledati ovi savremeni bicikli od lepljenih karbonatnih vlakana i hoće li uopšte uspeti da zauzmu ikonosno mesto u istoriji sportskog biciklizma kao što su to uradile dobre stare neuništive čeličane. :)

 

 

Izmišljaju li izmišljaju toplu vodu, ali nikako da bude stvarno toplije. :) 

 

 

P.S. Izvinjavam se na off topicu. :) 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#43 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 06:38 PM

Zanimljivo je videti perspektivu ovde, gde ljudi prvenstveno dolaze sa MTB, u odnosu na strane forume gde ljudi koji kupuju gravel bicikle prvenstveno dolaze sa drumaša. Tako taj volan, onome ko je odrastao na MTB, ravan volan je "normalan", a drumski služi samo za sprintanje i brzinu, dok je nekome ko dolazi sa drumaša takav volan "normalan", dok ravan služi samo za ludovanje po tehnički veoma zahtevnom terenu. Ko dolazi sa MTB, visinu pogona u kontekstu preskakanja kamenja i balvana, dok drumaš na to gleda u kontekstu visine centra mase, i tako dalje.

 

Ono što je činjenica koju je lako bilo ispratiti u prethodnih nekoliko godina, je da je prvo nastala potreba, a tek onda ponuda drumskih bicikala za vožnju po neasfaltiranim putevima. Vožnje kao što je D2R2 postoje već decenijama, sajtovi kao gravelbike.com već više od pet godina. Sam dizajn bicikala po pitanju mnogo stvari sada prolazi sličan put kao planinski bickli pre dvadesetak godina, ali se čini da ima i nekih specifičnosti. Ja se nadam da će se razvoj nastaviti bar još nekoliko godina, jer mi je vrlo drago kad vidim da se na tržištu pojavljuju baš onakvi bicikli kakve sam razmišljao da bih voleo da vozim. Doduše, sigurno još neko vreme neću kupovati ovako nešto, dok se standardi malo ne stabilizuju.


  • 1

#44 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14881 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 06:50 PM

Ne drumski volan vec dropovi na drumskom volanu sluze za sprint, uostalom vecina drumasa vozi gore na hvatovima. Ravan volan je "normalan" zbog polozaja rucica kocnica. Ovo je volan za brzinu

 

3460.jpg

Ovakve hipster kocnice su prodali Vidaku jer mora tu da drzi volan na tehnicki zahtevnom terenuIMG_9438-copy-450x300.jpg

 

a ovako su izgledali stari "gravel" bicikli http://velo-orange.b...emans-bike.html


  • 1

#45 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4636 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 19 February 2017 - 07:04 PM

Perspektiva i budućnost im je svetla, masa ljudi kupuje trekere, a želja im je drumaš. Medjutim kada razmisle o (ne)praktičnosti drumaša i univerzalnosti trekera, odlucuju se za trekera.
Upravo tu uskace Gravel i premošćava tu razliku.
Mislim da ova kategorija bicikla tek počinje da osvaja i vrlo brzo će preuzeti veliki deo tržišta kao primarni izbor rekreativaca i vikend avanturista.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#46 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 07:06 PM

Ono sto je mozda najzanimljivije kod ovog gravel (sreca sto koristimo stranu rec inace kod nas bi bio soder) bajsa je to da ti daje mogucnost da ga sklopis po svom ukusu. Evo i ja sam poceo da se lozim iako realno nemam potrebu za takvim bajsom. Ako me inspiracija dovoljno dugo bude drzala sklopicu jedan, a za to mi treba samo ram i tockovi.


  • 0

#47 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4636 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 19 February 2017 - 07:16 PM

Ono sto je mozda najzanimljivije kod ovog gravel (sreca sto koristimo stranu rec inace kod nas bi bio soder) bajsa je to da ti daje mogucnost da ga sklopis po svom ukusu. Evo i ja sam poceo da se lozim iako realno nemam potrebu za takvim bajsom. Ako me inspiracija dovoljno dugo bude drzala sklopicu jedan, a za to mi treba samo ram i tockovi.

To bre, navlakusa teska, iz istog razloga sam i ja sklopio prvi!!! Najveći problem je ubosti ram i naći road kočnice za disk, ostalo je sve standardno!

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#48 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 07:38 PM

To bre, navlakusa teska, iz istog razloga sam i ja sklopio prvi!!! Najveći problem je ubosti ram i naći road kočnice za disk, ostalo je sve standardno!

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

On najverovatnije po definiciji nece biti gravel bajs, ali sklopicu ga po mom ukusu i nazvati ga "Gravel".


  • 0

#49 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3216 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 07:55 PM

Zanimljivo je videti perspektivu ovde, gde ljudi prvenstveno dolaze sa MTB, u odnosu na strane forume gde ljudi koji kupuju gravel bicikle prvenstveno dolaze sa drumaša. Tako taj volan, onome ko je odrastao na MTB, ravan volan je "normalan", a drumski služi samo za sprintanje i brzinu, dok je nekome ko dolazi sa drumaša takav volan "normalan", dok ravan služi samo za ludovanje po tehnički veoma zahtevnom terenu. Ko dolazi sa MTB, visinu pogona u kontekstu preskakanja kamenja i balvana, dok drumaš na to gleda u kontekstu visine centra mase, i tako dalje.

 

 

 

Apsolutno tačno. 

 

S tim da ja vozim drumaš tek tri sezone, lako je primetiti da ako korman bilo MTB ili drumskog bicikla posmatramo kao iz jednog komada izliven deo metala, shvatićemo da je drumaški drop korman u itekako prednosti jer ima tri opcije hvala kormana, a promena položaja ruku u vožnji je ta koja doprinosi poboljšanju udobnosti. 

 

 

Dalje, u biciklističkoj industriji, kao i u bilo kojoj drugoj, pre nego što nešto krene da se proizvodi najpre se vrši ispitivanje tržišta. Dakle gleda se da li neki proizvod koji treba da krene u serijsku proizvodnju, zaista ima pubiliku koja će ga na tržištu dočekati i opravdati njegove troškove proizvodnje te konkretno napraviti profit. S obzirom da Gravel bicikli polako kreću u serijsku proizvodnju, očigledno je da interesovanje za njih postoji. Možda ne toliko još uvek kod nas, ali u svetu generalno svakako postoji... 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#50 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 08:10 PM

Definicije u biciklizmu su vrlo rastegljivi pojmovi. Bitno je da tebi odgovara i ništa više.

 

Inače mislim da će gravel bicikala biti sve više na ulicama. Možda su najbolji kao turnig sprave, ali imaju svoje vrline i kao svakodnevni rekreativni bicikli. U suštini priča o gravelima je na neki način nastavak priče o diskovima na drumašima. Tamo smo se uglavnom složili da su diskovi za profesionalce dominantno glupost. Na gravelima vidimo njihovu primenu u punom sjaju.

 

+1 za drop bar kao najudobniji volan


  • 0

#51 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14881 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 08:10 PM

Ja rekao ravan volan sa MTB polozajem kocnica, mozda sam trebao da napisem klasican ali mislim da onda ne biste znali na sta sam mislio. Bitno je bilo da volan nema dropove i da su kocnice tako postavljene da se ne koci iz dropova. Ovo mi pomalo lici da ljudi koji su vozili drumase hoce da voze van asfalta Sire gume sa kramponcicima? - moze Disk kocnice? - moze Ravan volan - to nikakooooo  :) to je MTB :) Da malo podignemo BB da ne kacite pedalama u krivinama po neravnom terenu? - Blasfemija


  • 0

#52 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 08:22 PM

1993. godine zive sam i radio u inostranstvu. Te godine mi je prijatelj predlozio da pocnem da pravim ramove za bicikle. Tada me bicikl u zivotu nije interesovao a i za posao sam ga koristio pa mi se dodatno ogadio. Mnoge danas poznate firme su tada pocele sa proizvodnjom ramova pa danas sa ponosom slave 20-25 godina rada i postojanja. Ako ti ramovi stvarno imaju neku geometriju koja ih izdvaja od drugih bicikala, i budu neka buducnost, eto ideje da nekog da krene da ih proizvodi.


  • 0

#53 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 08:45 PM

Kada smo kod volana, mislim da su najudobniji volan uboli još na safety bicycle-u :D:

img01.jpg

 

I da bi najbolji bajs za sve prilike (od odlaska do pijace, preko treniranja, pa do dalekih putovanja) bio nekakav treking sa manje agresivnim položajem od gravel bajsa. Eventualno sa dva seta točkova. I kormanom koji liči na nešto kao na slici iznad. Zbog toga mi je gravel "pao" na 4. mesto na listi sledećeg bicikl-projekta. Ako ostane u modi do tada :D. Inače, izgledaju baš lepo.


  • 0
Pozdrav

#54 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 19 February 2017 - 10:11 PM

Da li je neko probao da napravi gravel na ramu 26" u koji moze da stane tocak 622. I napred da se stavi kruta viljuska koja ima nosac za kociona kljesta  a da je za 622.


  • 1

#55 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 20 February 2017 - 09:56 AM

Dusan011, on 19 Feb 2017 - 7:50 PM, said:snapback.png

Ne drumski volan vec dropovi na drumskom volanu sluze za sprint, uostalom vecina drumasa vozi gore na hvatovima. Ravan volan je "normalan" zbog polozaja rucica kocnica. Ovo je volan za brzinu

...

 

Ovakve hipster kocnice su prodali Vidaku jer mora tu da drzi volan na tehnicki zahtevnom terenu

...

 

a ovako su izgledali stari "gravel" bicikli http://velo-orange.b...emans-bike.html

 

Zašto misliš da dropovi služe samo za sprint? Protiv koga sprintaju brevetaši posle hiljadu kilometara, tamo negde u predgrađima Pariza u povratku iz Bresta? Ili turisti na svojim natovarenim Trekovima 520? Da li može biti da dropovi imaju i neku drugu svrhu? A kako to koče kad voze gore na ručicama kočnica, ako je položaj ručica nenormalan?

 

Ah, interapter ručice (mada su to na slici klasične ručice za gradski bicikl, pretpostavljam da misliš na ove). Pomoćni točkići za ljude koji prelaze sa MTB na drumaša, dok ne nauče da nameste položaj volana kako treba :razz: OK je to za duge i/ili sporije vožnje kada hoćeš uspravniji položaj malo za promenu, ali postoji razlog zašto ih nećeš videti na ozbiljnim trkačkim CX mašinama na primer, koje se stvarno voze po tehnički zahtevnom terenu. To je najnestabilniji položaj koji postoji na drumskom volanu. (Da, znam da se ove ručice pojavljuju na trkačkim biciklima za Pariz-Rube, ali vožnja na pravcu po kaldrmi je potpuno druga priča.)

 

Zašto misliš da taj Velo Orange ima ikakve veze sa ovom pričom? Pa i u samom opisu, u prvoj rečenici piše "elegant city bike". Zna se šta je ekvivalent, i dobrim delom uzor, današnjim gravel biciklima. To su stari francuski bicikli za duge, brze vožnje sa laganim prtljagom, tzv. randonneur. Vozili su se po makadamskim i zemljanim putevima prosto zato što tada nije bilo mnogo asfaltiranih, a izgledali su ovako.

 

 

Dusan011, on 19 Feb 2017 - 9:10 PM, said:snapback.png

Ja rekao ravan volan sa MTB polozajem kocnica, mozda sam trebao da napisem klasican ali mislim da onda ne biste znali na sta sam mislio. Bitno je bilo da volan nema dropove i da su kocnice tako postavljene da se ne koci iz dropova. Ovo mi pomalo lici da ljudi koji su vozili drumase hoce da voze van asfalta Sire gume sa kramponcicima? - moze Disk kocnice? - moze Ravan volan - to nikakooooo   :) to je MTB  :) Da malo podignemo BB da ne kacite pedalama u krivinama po neravnom terenu? - Blasfemija

 

Jesi gledao nekad neku ciklokros trku? Kako oni koče? Pomoć prijatelja: većinom ne iz dropova.

 

Današnji gravel bicikli nastali su od bicikala za ciklokros, a ne od planinskih bicikala. I danas se na organizovanim vožnjama po neasfaltiranom putu CX bicikli voze i više nego pravi gravel bicikli jednostavno zato što su dostupniji (a i mnogo više nego MTB, zato što su za te uslove praktičniji). Jedna od glavnih odlika CX bicikala je baš taj visok pogon, ali u praksi se pokazalo da ono što funkcioniše na specifičnim stazama za ciklokros nije idealno na običnim neasfaltiranim putevima. Moglo bi se čak reći da su gravel bicikli vraćanje vrlo specijalizovanih CX bicikala nazad na nešto univerzalniju upotrebu. Ne zaboravi da su gravel bicikli prvo pravljeni po meri i specifikaciji na osnovu iskustava iz vožnje, tek kasnije je došla masovna proizvodnja. Kao što rekoh, ponuda je došla tek kad je upostavljena potražnja.


  • 3

#56 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 20 February 2017 - 02:26 PM

 

 

 

 Da li može biti da dropovi imaju i neku drugu svrhu? 

 

 

 

 

Koju?


  • 0

#57 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14881 posts

Postavljeno 20 February 2017 - 03:26 PM

Da li dropovi sluze samo za sprint? Zavisi na koju se visinu postave (link) ali ako govorimo o trkackim biciklima da, pod sprintom ne podrazumevam samo zavrsnicu trke kroz ciljnu liniju vec kratkotrajnu voznju punom snagom. Koristis ih kad vozis nizbrdo ali uglavnom zato sto jedino tu mozes cvrsto da drzis volan i kocis svom snagom a ne zato sto je to idealan polozaj.

Ne sprintaju brevetasi i turisti vec moraju da voze drumske volane jer koriste uglavnom komponente za drumase koji su prilagodjeni za dugacke voznje zbog broja zuba napred i pozadi.

Kod drumskog volana kad drze ruke gore na rucicama koce, tacnije usporavaju koriscenjem dva prsta koja povlace rucicu kocnice pri samom korenu poluge sto rezultuje daleko manjom silom kocenja nego kad se koci svim prstima iz dropova.

Kao sto sam ranije napisao dropovi nisu potrebni ni zgodni za offroad, zato kako si napomenuo CX trke voze gore na volanu a posto nema potrebe za iznenadnim kocenjima mogu da dozvole sebi luksuz i usporavaju sa dva prsta. Voze volane sa dropovima jer retko ko pravi lagane ramove bez amortizera koji po geometriji mogu da prime ravan volan i odgovarajucu lulu.

Nisam ja ni rekao da su danasnji gravel bicikli nastali od MTB postavio sam sliku starog MTB da vidite u kom smeru se razvijaju CX/gravel bicikli. Danasnji gravel bicikli su nastali od CX bicikala koji su nastali od drumskih bicikala koji su nastali od obicnih bicikala tipa Trek 520 sto se i vidi po geometriji koja identicna osim duze zadnje viljuske koja je cak i bolje resenje za voznju po neravnom terenu. Ako su uspeli da vas ubede da tezi tockovi, deblje gume i povecanje duzine zadnje viljuske sa 410mm na 435mm ne utice na voznju vec da cete na ovom biciklu isto uzivati u voznji kao i na drumasu a pride ce biti i udobniji i moci cete da vozite po makadamu onda veruj mi ona trekova viljuska a i ova sa moga od 454mm ne kvari nista od osobina bicikla, cak stavise. Uspeli su da vas ubede da su napravili nove specijalne bicikle iako takvi postoje jos odavno. Hej oces da kupis ovaj bicikl od pre 50 godina ali nov? Neee hvala nisam zainteresovan prevazidjeni su. Hej oces da kupis gravel bicikl? Sta je to gravel bicikl? To je najnovije tehnicko dostignuce mogu da se voze svuda. Ma da li je moguce, pa takav trazim celog zivota, daj odmah dva ~ tri komada.

Inace MTB koriste "ravan" volan jer moraju laktovi stalno da rade kod udaranja o neravnine a mnogo je prirodnije i udobnije kad se laktovi sire u stranu sa onoliko sirokim volanom.


  • 0

#58 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4636 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 20 February 2017 - 03:49 PM

Da li dropovi sluze samo za sprint? Zavisi na koju se visinu postave (link) ali ako govorimo o trkackim biciklima da, pod sprintom ne podrazumevam samo zavrsnicu trke kroz ciljnu liniju vec kratkotrajnu voznju punom snagom. Koristis ih kad vozis nizbrdo ali uglavnom zato sto jedino tu mozes cvrsto da drzis volan i kocis svom snagom a ne zato sto je to idealan polozaj.

Ne sprintaju brevetasi i turisti vec moraju da voze drumske volane jer koriste uglavnom komponente za drumase koji su prilagodjeni za dugacke voznje zbog broja zuba napred i pozadi.

Kod drumskog volana kad drze ruke gore na rucicama koce, tacnije usporavaju koriscenjem dva prsta koja povlace rucicu kocnice pri samom korenu poluge sto rezultuje daleko manjom silom kocenja nego kad se koci svim prstima iz dropova.

Kao sto sam ranije napisao dropovi nisu potrebni ni zgodni za offroad, zato kako si napomenuo CX trke voze gore na volanu a posto nema potrebe za iznenadnim kocenjima mogu da dozvole sebi luksuz i usporavaju sa dva prsta. Voze volane sa dropovima jer retko ko pravi lagane ramove bez amortizera koji po geometriji mogu da prime ravan volan i odgovarajucu lulu.

Nisam ja ni rekao da su danasnji gravel bicikli nastali od MTB postavio sam sliku starog MTB da vidite u kom smeru se razvijaju CX/gravel bicikli. Danasnji gravel bicikli su nastali od CX bicikala koji su nastali od drumskih bicikala koji su nastali od obicnih bicikala tipa Trek 520 sto se i vidi po geometriji koja identicna osim duze zadnje viljuske koja je cak i bolje resenje za voznju po neravnom terenu. Ako su uspeli da vas ubede da tezi tockovi, deblje gume i povecanje duzine zadnje viljuske sa 410mm na 435mm ne utice na voznju vec da cete na ovom biciklu isto uzivati u voznji kao i na drumasu a pride ce biti i udobniji i moci cete da vozite po makadamu onda veruj mi ona trekova viljuska a i ova sa moga od 454mm ne kvari nista od osobina bicikla, cak stavise. Uspeli su da vas ubede da su napravili nove specijalne bicikle iako takvi postoje jos odavno. Hej oces da kupis ovaj bicikl od pre 50 godina ali nov? Neee hvala nisam zainteresovan prevazidjeni su. Hej oces da kupis gravel bicikl? Sta je to gravel bicikl? To je najnovije tehnicko dostignuce mogu da se voze svuda. Ma da li je moguce, pa takav trazim celog zivota, daj odmah dva ~ tri komada.

Inace MTB koriste "ravan" volan jer moraju laktovi stalno da rade kod udaranja o neravnine a mnogo je prirodnije i udobnije kad se laktovi sire u stranu sa onoliko sirokim volanom.

Pa čekaj sad, jel se ti to ljutiš na nas? Ne volimo ravne kormane, volimo one sa dropovima, ne volimo šiftere udobnije nam šamaraljke, volimo disk kocnice kad padne kiša i kad jurimo nizbrdo.

Nekad nam trebaju tanke, a nekad debele gume.
S vremena na vreme volimo i da nakacimo paktreger i bisage, odemo u neku avanturu u nedođiju,a kad je lose vreme nakačimo i blatobrane.
Uzelimo se sprinta i treninga pa se spustimo u dropove, opeglamo 100km utegnuti u likru i gledamo jedan drugom u dupe, kadencu i puls na ciklokompjuteru.

Povremeno nam se smuči da gledamo u dupeta jedni drugima, svidi nam se ono sunce sto sija sa druge strane pa makadamom moramo na tu stranu, namontiramo deblje gume, slameni šešir, sandale, na nasip pa na kupanje i riblju čorbu u Titel.

Sve nam to omogućava jedan Gravel bike.
Znaci nije sve to samo marketing, ima upotrebnu vrednost.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 2

#59 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3216 posts

Postavljeno 20 February 2017 - 04:03 PM

@Dusan,




Nisi u pravu sto se tice kocenja sa gornjeg hvata samaraljki. Standardne i losije kocnice na drumasu ce stvarno raditi tako kako si opisao, ali klesta sa 105 ili ultegre bilo starije ili novije grupe ce napraviti drasticnu razliku. Takvu da sa hoodova mozes da samo malo jacim stiskom kocnice sa 2 prsta bez problema blokoras tocak. Ako kocis sa obe ruke baca te iz sedla. A ako kocis jako iz dropova... e to iskreno ne znam jer na spustu od skoro 70 km/h nikad iz dropova nisam kocio sa obe kocnice, uglavnom samo prednjom.

Dalje Fiery je opet u pravu sto se dropova tice. Ne koriste se samo za sprintanje. Kada se spustis u dropove onda se dobar deo tezine tela prebacuje sa sedla vise na ruke i posle visecasovne voznje kada malo dupe utrne od sedla ta promena raspodele tezine itekako prija...

Dalje i na drumasu naravno da mozes da drzis laktove malo povijene (sto bi uvek i trebalo) i tako preko ruku upijas neravnine sa puta. Ima onih koji drze laktove skroz ispruzene u voznji ali ni cudo sto su takvima drumasi neudobni.

Jedini aspekat u kojem je mtb korman bolji od drumskog je to sto je siri i upravljiviji. Udobnost i prakticnost su ipak na strani dropova. Ko ne proba nek oplete sa drumaskom kormanom jedno 1000 km i vise se nece nikad vratiti na klasican ako ne mora...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#60 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 20 February 2017 - 04:29 PM

Da li je neko probao da napravi gravel na ramu 26" u koji moze da stane tocak 622. I napred da se stavi kruta viljuska koja ima nosac za kociona kljesta  a da je za 622.

DSCI6701.JPG DSCI6702.JPG DSCI6703.JPG DSCI6704.JPG DSCI6705.JPG DSCI6706.JPG DSCI6709.JPG

Gravel u pokusaju. Ram 26, tockovi 28.


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika