Taj trek 520 mi se veoma dopada. Ipak, par stvari:
To što je Smasher linkovao nije tako zgodno za agresivnu vožjnu po off-roadu zbog bar end menjača. Ali sasvim upotrebljivo - i dalje bolje od DT šiftera.
Za grad je isto manje zgodan - ako treba često menjati brzine u gustom saobraćaju.
Ipak, uz ovakav (skup) dodatak, dobija se win-win kombinacija:
https://gevenalle.com/
Druga mana je nedostatak nosača za v-brejk na ramu. Po meni bi idealan turistički ram morao imati kombinaciju mehaničkih diskova i nosača za v-brejk. Uz ručice koje povlače sajlu za MTB mehaničke diskove i V-brejk - dakle za drumski korman, ali da povlače više sajle. Ovako nešto:
https://www.amazon.c...t/dp/B003UWJO0W
Koliko sam shvatio, prethodno linkovani proizvođač (Gevenalle) za dosta novca radi to da malo razbuši te Tektro ručice i montira nosač za stare frikcione MTB menjače. Ima(li su) u ponudi i ručice za v-brejk kočnice i za drumske.
Razlika u geometriji je osetna i postoji. Ništa drastično, ali može se primetiti - po tome kako se bicikl ponaša. Tih 15 mm ume da napravi razliku. Mislim, suštinski se slažem sa Dušanom, ko se baš ne trka, bolje je da zadnji točak bude dalje - ništa se drastično ne gubi, a dobija se nešto veća udobnost i mogućnost da se stave bisage (ko želi).
Ipak, Fiery je u pravu. Ko ne veruje, neka proba sa ramom turističke geometrije da brzo menja pravac i smer. Polukružni okret u krugu tipične novosadske biciklističke staze (ovo je internacionalna mera, prihvaćena po ISO standardima, molim lepo... ) nemoguće je izvesti sa touring ramom, dok sa nekim sportskije geometrije ide bez ikakvih problema.
Sa druge strane, vožnja po kaldrmi i džombama, uz istu vrstu guma, osetno je udobnija što je veće međuosovinsko rastojanje, pogotovo utiče rastojanje zadnjeg točka od osovine pogona (i šipke sica). Tu je neka magična granica upravo tih 450 mm, sve ispod toga je neudobnije, a ta dužina i malo preko (na hard-core touring ramovima) je udobnija... uz pomenuto sporije manevrisanje.
Naravno, za mene se zna - uvek retro, uvek turistički orijentisan, pre tih sportskih kombinacija.