Jump to content


Fotografije

DIY dropout alignment tool


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
9 odgovora na ovu temu

#1 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8935 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 February 2017 - 03:10 PM

Pošto gotov alat (i Park Tool i Unior) košta k'o Svetog Petra kajgana, ostaje uradi sam varijanta.

Original:

FFG19.jpg

 

FFG13.jpg

 

Meni je za tu namenu poslužila šipka sa M10 navojem (prečnika 10 mm). Nekoliko uskih i širokih plotni, M10 matica, nekoliko leptir matica i nekoliko samo... ma, one matice sa plastikom u sredini što neće same da se odvrću kad stoje, čak i bez kontra matice.

 

16300510_925005044297164_483242158582836

 

Prvo je cev isečena. Matice su poslužile da se drži u stegi pri sečenju, a kasnije su zloupotrebljene za DIY pročišćavače navoja, posle sečenja oba kraja šipke (matice su ostavljene u sredini).

 

16463646_925005067630495_463880313562516

 

Gotovi "merači" posle montiranja svih potrebnih delova. Drop ide između dve najšire plotne, posle se sa spoljne strane zategne leptir maticom. Po želji se sa unutrašnje strane mogu staviti i dve matice, da se taj deo zabravi kontra stezanjem, ali mislim da će u praksi to biti više cimanje, nego neka prednost.

 

16463875_925005050963830_109696105373193

 

Na kraju je napravljena i "poluga" za ispravljanje. Pošto je M10 šipka dosta mekana i savitljiva, kako bi se merači sačuvali, odlučio sam da od restla napravim posebnu polugu. Sve isto, samo oblepljeno keper trakom za bolji hvat. U mlađim danima sam to ispravljao samo sa dva prsta, malim i domalim, a sad, onemoćale ruke...  :)


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2 x_Dario_x

x_Dario_x
  • Members
  • PipPipPip
  • 89 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 01 February 2017 - 03:14 PM

Old school... :)
  • -3

#3 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 02 February 2017 - 12:11 AM

Kod strugara bi prosao pola cene od uniora, a dobio bi ozbiljnu alatku. Ne bih da te obeshrabrim ali ovo sa stafovima je ok varijanta za mekse ramove, za one tvrdje treba jaca poluga. Navojnu sipku od koje si napravio alatku sam sa koristio te dosao do zakljucka da je krta i neotporna na savijanja. Ponekad kad mi zatreba nesto sa duzim navojem, a jace od navojne sipke, napravim od armature na koju narezem navoj.


  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#4 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5533 posts

Postavljeno 02 February 2017 - 12:52 AM

grbic, on 02 Feb 2017 - 12:11 AM, said:

...Navojnu sipku od koje si napravio alatku...

ni navojna sipka nije uvek navojna sipka, tj nisu sve iste iako izgledaju isto :)

Mogu da se nadju u raznim kvalitetima: 4.6, 5.6, 8.8 a ponekad i 10.9 ili cak i od A2 (A2.70) prohroma

od kojih bi 8.8 i 10.9 trebalo da zadovoljavaju potrebe ovog alata


  • 0

#5 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8935 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 February 2017 - 05:10 AM

grbic, on 02 Feb 2017 - 12:11 AM, said:

Kod strugara bi prosao pola cene od uniora, a dobio bi ozbiljnu alatku. Ne bih da te obeshrabrim ali ovo sa stafovima je ok varijanta za mekse ramove, za one tvrdje treba jaca poluga. Navojnu sipku od koje si napravio alatku sam sa koristio te dosao do zakljucka da je krta i neotporna na savijanja. Ponekad kad mi zatreba nesto sa duzim navojem, a jace od navojne sipke, napravim od armature na koju narezem navoj.

 

Tako i meni deluje. Već razmišljam da te merače ostavim kakvi jesu, a deo za ispravljanje napravim od nekog jačeg materijala. Duži šraf veće tvrdoće, ili nešto slično.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#6 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 02 February 2017 - 08:09 AM

IgorN, on 02 Feb 2017 - 12:52 AM, said:

ni navojna sipka nije uvek navojna sipka, tj nisu sve iste iako izgledaju isto :)

Mogu da se nadju u raznim kvalitetima: 4.6, 5.6, 8.8 a ponekad i 10.9 ili cak i od A2 (A2.70) prohroma

od kojih bi 8.8 i 10.9 trebalo da zadovoljavaju potrebe ovog alata

 

Jock, nisu ali jos nisam naleteo na istu u kvalietu doduse nisam nesto ni trazio ;)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8935 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 February 2017 - 08:52 AM

Tvrd šraf bi trebalo da može da izdrži?

 

Da li je 8.8 dovoljno, ili da vijam 10.9?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#8 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 02 February 2017 - 09:33 AM

Ne znam, to Igor moze bolje da ti odgovori.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#9 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5533 posts

Postavljeno 02 February 2017 - 12:12 PM

grbic, on 02 Feb 2017 - 09:33 AM, said:

Ne znam, to Igor moze bolje da ti odgovori.

bilo bi bolje 10.9, to je kvalitet/standard navojne veze za automotiv industriju

dok je kod nas na trzistu najastupljeniji 4.6 sto je upola mekse i manje zilavo.


  • 1

#10 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 02 February 2017 - 01:35 PM

8.8, 10.9 su prilicno zilavi. Naprave odlican spoj priteznom silom, gledao sam preporucene sile zatezanja. Moje pitanje se odnosi uvijanje, koji nastaje pritiskom u cilju ispravljanja dropova, na duzinu 25-30cm gde je navojna sipka fiksirana u jednom kraju. Zasto pitam, u dosta slucajeva dropove nije mogu ispraviti na "0" samo potezanjem alata, u razlicitim smerovima, vec mora da se koristi lagano "kuckanje" otvorenim dlanom po vrhu alata.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika