U principu, kupovina bicikla na slepo je uvek zaebana stvar, sem ako ne kupuješ novo i za to imaš i garanciju i mogućnost da zameniš ako ti ne odgovara. U drugim slučajevim uvek je bolje sesti na bicikl, probati ga par km, i steći neki celokupni utisak koji se ipak ne može steći preko fotografija.
U principu, takav nov bicikl košta oko 800 eura. U najboljem slučaju, da je do 2 godine star i da je u perfektnom stanju, retko ko bi ga opet prodao ispod 500. Ti si ga dobio za 300 jer ima izvesne tragove korišćenja i to je jednostavno neminovno da se desi tokom godina. Nemoj da te to opterećuje. Bitno je da nema nekih ozbiljnih oštećenja i ulubljenja koje bi mogle da prouzrokuju ozbiljne probleme i dovedu u pitanje tvoju bezbednost na biciklu pri većim brzinama.
Što se menjača tiče, čak i Šimanove entry level klase su dosta pouzdane u radu i uglavnom ih je teško pokvariti sem ako stvarno nisi neki sivonja koji bi i nakovanj uspeo da pokvari. Šifteri i menjači uglavnom dugo traju kad se sa njima normalno rukuje i kad se eto, s vremena na vreme podmažu i došteluju.
To što korman stoji "ukrivo" nemoj da te brine, jer sam siguran da se sa nekoliko odvrtanja i dovrtanja imbus šrafova može lako rešiti. Štelovanje menjača se radi najpre preko sajle jednostavnim okretanjem burenceta odnosno zatezača sajle, i to je jako jednostavan i lak posao koji bi svaki biciklista trebalo da zna da uradi. Ako je problem druge prirode, i on se rešava odvrtanjem i zatezanjem graničnih šrafova na menjaču što je takođe jednostavan posao koji zahteva samo malo volje i vremena. Svejedno je hladno i nije vreme za dugu vožnju, pa zašto se ne bi malo pozabavio time? Ionako na ovom sajtu a i na youtube imaš gomilu videa sa objašnjenjima šta i kako.
I još jedna važna stvar... Gumu moraš biti sposoban sam da zameniš i ako to ne možeš, nemoj odlaziti biciklom dalje od svog mesta/grada. Šta ćeš ako ti se zadesi gumi defekt na 50 - 100 km od kuće? Koga ćeš onda zvati da ti pomogne i zameni gumu? I to je isto jednostavan i lak posao koji zahteva samo malo prakse i veštine, ali ponajviše volje.
Prema tome, treba samo da se opustiš i da budeš srećan što si napokon kupio bicikl, ali i da budeš svestan da si kupio korišćenu stvar. Bez obzira na to, ona može perfektno da funkcioniše kad joj posvetiš malo vremena, pažnje i ljubavi. Te sitne ogrebotinice koje te muče će da iščeznu prvog momenta kad se vratiš sa vožnje od 50+ km i budeš srećan i zadovoljan što si na tom malom govancetu od 10-ak kila, uz pomoć isključivo snage svog tela, svuda bio i prošao. Pa kad počneš da se više i više voziš i uživaš, sve će ti manje biti bitno gde se nalazi koja ogrebotina, dok god te bicikl služi kako treba. Sportski pozdrav i u zdravlje da te služi!