Jesam, nisam mu odmah rekao "nemoj nikako 1x, to je pomodarstvo", nisi mu dao ni da razmisli
Jasno sam stavio do znanja da je to moje (lično) mišljenje. Napisao šta bih ja uradio - tako i rekao.
Mada, kad smo već kod toga
Sviđa mi se moderan izgled bez prednjeg menjača, šiftera, lančanika, sajli...
Generalno, 1x naspram 3x sistema:
+ Nema prednjeg menjača (zgodno za vožnju po blatu, ne skuplja se).
+ Manja masa - jedan menjač, ručica menjača, bužir i sajla manje. Kao i lančanik-dva manje
+ Za off-road trke veoma zgodna stvar - manja šansa za spadanje lanca, jednostavnije menjanje brzina.
+ Moderan (pomodarski ) sistem.
+/- Nema ekstremno velikih skokova u stepenu prenosa (kad se menja na prednjem menjaču, na 10ak zuba manji / veći lančanik). Ovo je nekad prednost, nekad mana.
- Žrtvuje se ukupni raspon stepena prenosa, ili gustina raspoloživih stepena prenosa. Često i jedno i drugo. Ovo je najveća mana ovakvih sistema.
- Uslovno vezano s prethodnim: potrebno je više zupčanika pozadi (što je skuplje i manje robusno) za iole pristojan izbor stepena prenosa, osim ako se vozi samo, uvek i isključivo po ravnom asfaltu, pa je dovoljno 4-5 stepeni prenosa
- Lanac je više ukošen u najvišem i najnižem stepenu prenosa, što dovodi do većih mehaničkih gubitaka i bržeg habanja pogonskog sklopa.
- U praksi izađe skuplje u odnosu na 3x sistem koji je sličnog (nešto većeg) opsega stepena prenosa i slične (nešto veće) gustine stepena prenosa. Ako se uzimaju sistemi sličnog cenovnog ranga - tipa poređenje 1x10 i 3x10, onda su razlike u ceni čak i u korist 1x sistema, ali gustina i raspon stepena prenosa se ne mogu porediti - 3x duva konkurenciju tada.
Broj pluseva i minuseva je potpuno nebitan. Samo je bitno kakvi su čoveku prioriteti i šta želi.