Nisam ni rekao da nisu bitni, al su gume prioritet kao jedina kontaktna tačka između podloge i bicikla, zato se izborom istih treba ozbiljnije pozabaviti. Daleko više zavisi kakav će osećaj biti na bajsu od njegovih kvaliteta i performansi, geometrije, klase opreme, težine itd...
@Brancko, nisi napisao u kom cenovnom rangu se krećeš, jer je veoma bitno da za tako duge ture imaš kvalitetan bicikli, koji te pre svega neće izdati 120km od kuće a koji će biti relativno lagan i udoban za vožnju i naravno bezbedan. Ima po berzi 29ki po 200-300e, koji pored toga što su znatno teži od sličnog bicikla sa manjim točkovima, imaju većinom nekvalitetne točkove, pa se krive ko blesavi pod opterećenjem i stalno zahtevaju centriranje. Takođe poseduju "suspenziju" koja zapravo nije suspenzija nego najobičnija opruga u cevi, i imaju težinu jednog prosečnog betonskog stuba.
Možda ne bi bilo loše da okačiš neki predlog bicikla koji bi hteo da pazariš. Raspravljati na temu 29vs27.5vs26 možemo do sutra, jer u teoriji svaki od ovih standarda ima svoje prednosti i mane koje će nekom odgovarati a nekom ne... Al to se odnosi samo na točkove a ne na kompletan bicikli.