Upravo tako. Sad malo zalazimo u off topic:
Što veći točak, to je udobniji i to se brže kotrlja. S tim što sa povećanjem točka slabi snaga same konstrukcije, a i ima više materijala - težine, a i teško se smesti u ram normalne veličine. Posle nekih 100 godina biciklizma, točak prečnika 622 mm (poznat kao 28", a od skoro i i 29er) se pokazao kao optimalan za većinu namena. Dovoljno velik, ali ne i previše. Tako da se, sa istim modelom i širinom gume, istim položajem sedenja, istim uloženim naporom, na bajsu sa 622 mm točkovima po ravnom ide koji km na sat brže. Ništa spektakularno, ali ipak brže. Na 10ak km po ravnom asfaltu, razlika između 26", trekinga i drumskog bajsa je po neka 2-3 minuta (tako da se drumašem stigne za nekih 5 minuta brže nego 26" MTB-om, nekim umerenim naporom vožnje).
26" točak (559 mm prečnik) je napravljen da se maksimizuje snaga točka - za velike džombe. Takođe, manji prečnik obruča dozvoljava da i na manjem ramu ostane dovoljno mesta da se uglave veoma široke gume, a da se prstima, ni pri oštrim manevrima pri maloj brzini, ne kači prednji točak. I, što kolega Dusan011 reče: lakše se pakuje bajs zbog manjih točkova.
Još kraći osvrt na 29-ere, što je već bliže temi. Kod njih su ramovi napravljeni tako da mogu prihvatiti točkove 622 mm prečnika, sa sve veoma širokim gumama. Takođe, ramovi su obično i dosta ojačani (samim tim i nešto otežani), za vožnju po džombama. Geometrija je nešto drugačija u odnosu na treking bicikle. Tako da će 29er, čak i sa užim, ćelavim gumama, na asfaltu biti nešto sporiji od treking bicikla. Na neravnom drumu će, sa odgovarajućim gumama, biti najudobniji i najbrži od svih pomenutih bajseva.
Ovde sam pisao o razlikama kod samih MTB bicikala - između standarda 26, 27,5 i 29":
http://www.bikegreml...275-vs-29-29er/