Jump to content


Photo

Rotor češe kod skretanja u levo


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 21 October 2016 - 03:58 PM

Da li je neko imao sličan problem i šta bi mogao da bude razlog da rotor češe paknu samo kod skretanja u levo?

Kad vozim pravo ili skrecem desno sve je normalno i ne čuje se ništa.

U pitanju je prednji točak.

Kočnica: Avid BB5

Nabla: Shimano Alivio

Vila: RS Tora

 

Svi delovi su kupljeni novi i montirani pre dve godine. Točak deluje kao da nema lufta ali ga nisam detaljnije proveravao.


  • 0

#2 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4643 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 21 October 2016 - 04:02 PM

Mozda prekratak buzir pa se zategne buzir i povuce kocnicu kada se smota volan.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#3 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 21 October 2016 - 04:10 PM

Sreo se sa tim problem par puta.
Uzroci su bili:
- lose podesena celjust
- popustene zice na tocku
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#4 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 21 October 2016 - 04:11 PM

Da li je točak legao dobro u dropove?

Otpustiti osovinu dok bajs stoji na točkovima, mrdnuti malo točak, pritisnuti bajs odozgo da lepo legne, pa stegnuti.

 

Da li je osovina dobro zategnuta?

 

Da li ima lufta u točku?

(Uhvatiti točkove pri vrhu i mrdati levo-desno u odnosu na ram. Ne bi smeli da šetaju. Ako su ležajevi loši, osećaj pod rukom je kao mala klackalica – točak će se mrdati u stranu. Nekad je ovo jako blago izraženo, ali se oseti)

 

Da li su čeljusti dobro zategnute i podešene kako treba?

 

Što kolega reče - bužir i sajla su možda prekratki?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#5 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 21 October 2016 - 04:12 PM

Sreo se sa tim problem par puta.
Uzroci su bili:
- lose podesena celjust
- popustene zice na tocku

 

Ne sporim, samo me zanima kako žice utiču na kretanje rotora, kada je on vezan za samu osovinu?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#6 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 21 October 2016 - 04:28 PM

Ne sporim, samo me zanima kako žice utiču na kretanje rotora, kada je on vezan za samu osovinu?


Bocno (lateralno) opterecenje tocka prilikom skretanja.
  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#7 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 21 October 2016 - 07:10 PM

Hvala na odgovorima.

 

Vise puta sam otpustao i zatezao tocak tako da to nije u pitanju.

Tocak sam pokusavao da pomerim levo-desno i rekao bih da nema lufta.

Grbicu, ne znam na sta mislis kad kazes lose podesena celjust?

 

U prvi mah sam odbacio ideju da je problem sa buzirom jer su buziri menjani prosle godine ali sam se setio da sam pre 10-ak dana nesto pomerao i premestao buzire ( predugacak mi je buzir za lock out ) a problem se javio otprilike u to vreme tako da bi to mogao da bude problem. Sutra cu to da proverim pa javljam.


  • 0

#8 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 21 October 2016 - 09:53 PM

Grbicu, ne znam na sta mislis kad kazes lose podesena celjust?


Ponekad se desi da celjust "pobegne" prilikom zatezanja pa je potrebno rucno podesiti Takodje srafovi koji drze celjust znaju da popuste pa se usled sile kocenja celjust pomeri. E sad desava se i da je rotor kriv pa hoce usled bocnog opterecenja da udari u plocice. Pokusaj da prepodesis celjust, proveri rotor, proveri zategnutost zica. Inace ista problematika se javlja i na hidraulici.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#9 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 22 October 2016 - 04:44 PM

Problem i dalje nije resen a probao sam sledece:

1. Drugar, koji se malo razume u servisiranje, je skinuo prednji tocak i proverio ga. Nema lufta i zbice su ravnomerno zategnute.

2. Sajlu prednje kocnice sam potpuno otpustio i problem je ostao isti tako da nije problem do buzira.

3. Celjust je savrseno centrirana. Nakon zatezanja srafova rotor nigde ne dodiruje pakne. Kada se tocak zaustavi, sam se vrati za gotovo pola kruga unazad.


  • 0

#10 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Posted 22 October 2016 - 05:04 PM

...3. Celjust je savrseno centrirana. Nakon zatezanja srafova rotor nigde ne dodiruje pakne....

sta znaci "savrseno centrirana"?

Koliko se secam kod BB5 rotor treba da stoji asimetricno (nesto tipa1/3-2/3) izmedju pakni

jer je samo jedna pakna pokretna dok je druga fiksna...tako...

...da li si dosledno pratio uputstvo?


  • 0

#11 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 22 October 2016 - 05:33 PM

1/3-2/3 vazi za BB7.

Meni je celjust savrseno centrirana kada kocnica dobro koci a pri tome rotor ne dodiruje pakne.


  • 0

#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 22 October 2016 - 05:43 PM

1/3-2/3 vazi za BB7.

Meni je celjust savrseno centrirana kada kocnica dobro koci a pri tome rotor ne dodiruje pakne.

 

Ako me sećanje ne vara, i kod BB5 samo jedna pakna šeta, druga je statična. Tako da se obično podesi da ta statična stoji relativno blizu diska, ali ne preblizu (1/3-2/3). Možda treba samo taj statični deo čeljusti odmaknuti malo od rotora i problem će biti rešen (ako rotor nije kriv). Tipa stavljanje kreditne kartice između njega i rotora, pa onda stezanje čeljusti.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#13 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1431 posts

Posted 22 October 2016 - 05:45 PM

Imao sam slican slucaj gde je problem bio u skoro neprimetnom luftu i rotoru koji je bio kriv...


  • 0

#14 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Posted 22 October 2016 - 05:48 PM

@lucky_13     Sta imas na biciklu Toru i Quando nablu?


  • 0

#15 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 22 October 2016 - 06:02 PM

Nabla: Shimano Alivio

Vila: RS Tora 318


  • 0

#16 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Posted 22 October 2016 - 06:33 PM

1/3-2/3 vazi za BB7....

koliko se secam vazi i za bb5, tj za vecinu disk celjusti sa jednom fiksnom paknom.

 

Evo sta kaze na sajtu (copy-paste):

 

BB5: Turn the brake pad adjustment knob until the desired lever feel is achieved,

and the gap between the rotor and the inboard pad is twice the amount of gap at the outboard pad.

 

link:

https://sram-cdn-pul...ev_a_bb3bb5.pdf

 

tako da cu da ponovim pitanje

samo iz razloga da se bolje razumemo, nista vise...

a tebe molim da odgovoris, ako ti nije tesko

pa cemo onda mozda moci i da pomognemo:

 

...da li si dosledno pratio uputstvo?

Da li je celjust savrseno "centrirana" po upustvu 1/3-2/3

ili je savrseno "centrirana" po sredini ?


  • 1

#17 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Posted 22 October 2016 - 06:48 PM

Moze biti da je problem sto na Tori useci u koje se ubacuje osovina vise nisu paralelni. Izvadi iglu iz prednje glave pa stavi tocak da i leva i desna strana osovine potpuno nalegnu u useke a onda pogledaj da li je tako postavljen tocak u centru Tore.

Ako nije to ne znaci da treba da menjas Toru ali moraces onda da namestis celjust kocnice i paknove tako da u toku voznje ne cesu rotor makar to znacilo da kad sidjes sa bicikla i rasteretis ga paknovi pocnu da nalezu na rotor.

Iskusniji MTB vozaci uvek izaberu "thru" nable sa debljim osovinama jer je tada cela konstrukcija viljuska-tocak stabilnija na savijanje.


  • 0

#18 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 22 October 2016 - 06:51 PM

Definitivno nemam instrument niti bilo kakvo pomagalo kojim bih mogao da proverim ta rastojanja.

Kod podesavanja uglavnom se drzim postupka objasnjenog na 8 strani: http://cdn.sram.com/...nd7_English.pdf


  • 0

#19 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Posted 22 October 2016 - 07:28 PM

Definitivno nemam instrument niti bilo kakvo pomagalo kojim bih mogao da proverim ta rastojanja.

Kod podesavanja uglavnom se drzim postupka objasnjenog na 8 strani: http://cdn.sram.com/...nd7_English.pdf

yap!

 

Na tom uputstvu kaze "even"

na ovom drugom kaze "twice"

 

Ovo tvoje uputstvo je od 2006te znaci staro je 10 godina

a ti si kocnice kupio pre 2 godine. Nove, u radnji?

Moguce je da imas noviji tip kocnica drugacije konstrukcije

koje zahtevaju drugacije podesavanje :(

 

Nemam pojma...jedino sto znam je da

ako mi "even" radi posao...super...drzim se toga...ali...

ako mi ne radi...probao bih "twice"...mozda pomogne :)

 

a od instrumenata je dovoljno dobro osvetljenje, list belog papira koji se podmetne ispod celjusti radi kontrasta i pronalazenje dobrog ugla za pogled.


  • 1

#20 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 23 October 2016 - 05:17 AM

Na 7. strani u tom uputstvu isto stoji 1/3 2/3.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users