Zasto downhill-eri koriste road kasete i kratki menjac, sta se time dobija (prednosti i mane)?
I da li ih koriste i freerideri?
poz
Kaseta i zadnji menjac
Started By
BojanNS
, Sep 09 2008 06:41 PM
3 replies to this topic
#2
Posted 09 September 2008 - 07:25 PM
CITAT
"Pogon 44-22 sledi> 44-22=22 (zubca razlike napred)
kaseta 34-11 sledi> 34-11=23 (zubaca razlike nazad)
Dakle 22+23=45 zubaca ukupne razlike,tzn "total capacity" (45z capacity-SGS kavez,iliti "dugacki")
Da li ce kapacitet biti manji ili veci,zavisi samo i jedino od duzine kaveza.
Ako uzmemo sada za primer samo dva lancnika napred,a na mesto treceg ide "bashring" dakle standardna downhill/freeride varijanta ili vec po zelji ..
Pogon 32-22 sledi> 32-22=10z
kaseta 34-11 sledi> 34-11=23
10+23=33z ! slucajnost mozda ?
Stavimo sad kratki kavez(33z kapacitet) na tu prvu kombinaciju:
Pogon 44-22 >> 44-22=22z
Kaseta 34-11 >> 34-11=23z
hmmm,imamo 22+23 sto je 45,a mi imamo samo 33 ?
Desava se sledeca stvar:
22+11=33 dakle nazad je dozvoljena razlka od samo 11zubaca izmedju najmanjeg i najveceg.
11z je najmanji,dodajmo 11z koliko imamo lufta do 33z
11+11=22z
ako lanac podje na vise od zubcanika od 22 zuba
(naravno podrazumevamo da je duzina lanca podesena pravilom "veliki+veliki+1link" i da je napred na najvecem lancaniku)
vec na zubcaniku od 23z lanac preteze menjac,i dolazi do opisane lomljave.
23 zuba,koja to bese brzina na kaseti ? Uzmimo Shimano LX/XT kao primer.
Treca brzina je 24z,cetvrta 21.
Dakle ubacite u trecu sa lancem na najvecem zubcaniku i lomljava.
Koliko cesto bivate u trecoj brzini nazad sa lancem na najvecem lancaniku napred ? Dovoljno cesto,a oni koji "ne vole" da menjaju veoma veoma cesto ..
Ko ima bicikala i para na bacanje,neka proba sam ako ne veruje.
Naravno,mogu da se naprave raznorazne kombinacije velicina i broja zubcanika na pogonu/kaseti
ali moraju svi da budu u okviru kapaciteta kaveza menjaca.
Moze naravno da se on "zaobidje",kao sto je taj lik sa svojim cetvrtim lancanikom napred,ali kako ubodes pogresno brzine - dovidjenja,prijatno.
Ne zaboravimo koja je jedina i osnovna funkcija kaveza:
da se "obracuna" sa viskom lanca,koji nastaje kod menjenja vrzina,
tj. da ga SKRACUJE
Kod svake kombinacije koja je manja od veliki/veliki,kavez intervenise.
Kako se smanjuju zubcanici na pogonu i kaseti,
tako se kavez pod uticajem opruge pomera u nazad,
i "mota" lanac u oblik slova Z
sto se vise smanjuju zubcanici,
to se vise "zatvara" to slovo Z
E kada dodje do kraja svojeg kapaciteta,
ide jos dalje,i donji tockic(plasticni zubcanik na kavezu menjaca)
pocinje da biva iznad gornjeg,i tada lanac cese sam o sebe,
ili se visak lanca mlitavi na dole,potpuno nekontrolisano,
jer ga nista ne zateze.
Svako normalan ko se malo zagleda u svoj menjac
dok okrece pedale i menja brzine ce to da vidi.
Nije to nikakava nauka. "
Napisao Igor Ralić http://www.freebiking.net
"Pogon 44-22 sledi> 44-22=22 (zubca razlike napred)
kaseta 34-11 sledi> 34-11=23 (zubaca razlike nazad)
Dakle 22+23=45 zubaca ukupne razlike,tzn "total capacity" (45z capacity-SGS kavez,iliti "dugacki")
Da li ce kapacitet biti manji ili veci,zavisi samo i jedino od duzine kaveza.
Ako uzmemo sada za primer samo dva lancnika napred,a na mesto treceg ide "bashring" dakle standardna downhill/freeride varijanta ili vec po zelji ..
Pogon 32-22 sledi> 32-22=10z
kaseta 34-11 sledi> 34-11=23
10+23=33z ! slucajnost mozda ?
Stavimo sad kratki kavez(33z kapacitet) na tu prvu kombinaciju:
Pogon 44-22 >> 44-22=22z
Kaseta 34-11 >> 34-11=23z
hmmm,imamo 22+23 sto je 45,a mi imamo samo 33 ?
Desava se sledeca stvar:
22+11=33 dakle nazad je dozvoljena razlka od samo 11zubaca izmedju najmanjeg i najveceg.
11z je najmanji,dodajmo 11z koliko imamo lufta do 33z
11+11=22z
ako lanac podje na vise od zubcanika od 22 zuba
(naravno podrazumevamo da je duzina lanca podesena pravilom "veliki+veliki+1link" i da je napred na najvecem lancaniku)
vec na zubcaniku od 23z lanac preteze menjac,i dolazi do opisane lomljave.
23 zuba,koja to bese brzina na kaseti ? Uzmimo Shimano LX/XT kao primer.
Treca brzina je 24z,cetvrta 21.
Dakle ubacite u trecu sa lancem na najvecem zubcaniku i lomljava.
Koliko cesto bivate u trecoj brzini nazad sa lancem na najvecem lancaniku napred ? Dovoljno cesto,a oni koji "ne vole" da menjaju veoma veoma cesto ..
Ko ima bicikala i para na bacanje,neka proba sam ako ne veruje.
Naravno,mogu da se naprave raznorazne kombinacije velicina i broja zubcanika na pogonu/kaseti
ali moraju svi da budu u okviru kapaciteta kaveza menjaca.
Moze naravno da se on "zaobidje",kao sto je taj lik sa svojim cetvrtim lancanikom napred,ali kako ubodes pogresno brzine - dovidjenja,prijatno.
Ne zaboravimo koja je jedina i osnovna funkcija kaveza:
da se "obracuna" sa viskom lanca,koji nastaje kod menjenja vrzina,
tj. da ga SKRACUJE
Kod svake kombinacije koja je manja od veliki/veliki,kavez intervenise.
Kako se smanjuju zubcanici na pogonu i kaseti,
tako se kavez pod uticajem opruge pomera u nazad,
i "mota" lanac u oblik slova Z
sto se vise smanjuju zubcanici,
to se vise "zatvara" to slovo Z
E kada dodje do kraja svojeg kapaciteta,
ide jos dalje,i donji tockic(plasticni zubcanik na kavezu menjaca)
pocinje da biva iznad gornjeg,i tada lanac cese sam o sebe,
ili se visak lanca mlitavi na dole,potpuno nekontrolisano,
jer ga nista ne zateze.
Svako normalan ko se malo zagleda u svoj menjac
dok okrece pedale i menja brzine ce to da vidi.
Nije to nikakava nauka. "
Napisao Igor Ralić http://www.freebiking.net
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...
o__
_.>/ _
(_) \(_)
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...
o__
_.>/ _
(_) \(_)
#3
Posted 09 September 2008 - 10:55 PM
Da probamo sa 'dobijaju veće rastojanje menjača od zemlje - manje šanse za lom, drumska kaseta je zadovoljavajuća za nzibrdo, a s njom nema gore opisanih problema zbog malog broja zuba'?
#4
Posted 10 September 2008 - 07:52 AM
Evo ovako vrlo prosto bez racunjanja.
Koristimo road kasetu jer idemo samo nizbrdo i nema potreba za velikim zupcanicima koji koriste MTB bajkovi.
Kratki kavez jace zateze lanac od dugog kaveza. Duzi kavez ima veci krak pa zato i landara vise, a tako non stop onda udara po ramu i bespotrebno ga ostecuje. Dakle kratki kavez zateze lanac, plus se nista ne cuje pozadi.Naravno ako vise landara postoji vise sansi da spadne sa pogona i pored dobro nastelovanog chain device-a.
Da li i Freerajderi koriste to, odgovor je da iz istih razloga, stime sto vecina njih ipak ostaje sa standardnom mtb kasetom ali se trudi da ne tera na najveci zupcanik iz razloga navedenih u predjasnjem postu, znaci da ne bi sve popucalo kad ram pocne da ispurucuje 200mm pozadi.
Koristimo road kasetu jer idemo samo nizbrdo i nema potreba za velikim zupcanicima koji koriste MTB bajkovi.
Kratki kavez jace zateze lanac od dugog kaveza. Duzi kavez ima veci krak pa zato i landara vise, a tako non stop onda udara po ramu i bespotrebno ga ostecuje. Dakle kratki kavez zateze lanac, plus se nista ne cuje pozadi.Naravno ako vise landara postoji vise sansi da spadne sa pogona i pored dobro nastelovanog chain device-a.
Da li i Freerajderi koriste to, odgovor je da iz istih razloga, stime sto vecina njih ipak ostaje sa standardnom mtb kasetom ali se trudi da ne tera na najveci zupcanik iz razloga navedenih u predjasnjem postu, znaci da ne bi sve popucalo kad ram pocne da ispurucuje 200mm pozadi.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users