Jump to content


Fotografije
- - - - -

Voznja u nocnim uslovima


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
55 odgovora na ovu temu

#21 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 August 2016 - 09:24 AM

Dok je offroad po vedroj noci i punom mesecu nesto najlepse sto sam vozio :)
  • 0

#22 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 09:30 AM

Biciklista sa zadnje strane mora da bude sto vise uocljiv.Da ga vozaci vide sa 100-200m udaljenosti.Prednje svjetlo ti osvjetljava put i vazno je.Ali ako te neko ugrozi sa prednje strane uvijek ti ostaje opcija silaska sa puta.Sa zadnje strane ako te ugrozi to ne vidis i ne mozes izbjeci. 

Upravo to sam i napisao.


  • 0

#23 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 09:47 AM

Svidja mi se ovaj ugao gledanja i iznosenja zapazanja sto je uradio Milentze.Kao vozac automobila.Vecina nas vozi i automobil ili drugo motorno vozilo.Kada vozim auto ucim da bezbjednije vozim bicikl,a kada vozim bicikl ucim sta moram da ispravim u voznji auta.


  • 0

#24 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 08 August 2016 - 10:18 AM

Biciklsta treba da bude osvetljen je stvar lične bezbednosti, kulture i zakona, a opet dosta korisnika to ne poštuje. 


  • 1

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#25 ZareSD

ZareSD
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 236 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 10:32 AM

Svidja mi se ovaj ugao gledanja i iznosenja zapazanja sto je uradio Milentze.Kao vozac automobila.Vecina nas vozi i automobil ili drugo motorno vozilo.Kada vozim auto ucim da bezbjednije vozim bicikl,a kada vozim bicikl ucim sta moram da ispravim u voznji auta.

Bas tako👍ja otkad sam se aktivirao u voznji bicikle, svaku voznju kolima koristim da uocim greske biciklista koje cesto i sam pravim i obratno kada vozim bajs....to se odnosi i na signalizaciju...
  • 1

#26 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 August 2016 - 12:10 PM

prednje svetlo je podjednako vazno kao i zadnje. oduzimanje prvenstva, preticanje - to su sve situacije kada dobro prednje spasava glavu.

prsluk je kao didatak uz svetla, ali ne treba se oslanjati na isti - vec obavezno dobra, uocljiva svetla.

napred je posebno vazno da bude bar jedno svetlo koje ne trepce, a da ni jedno ne zaslepljuje vozace - tako im je puno lakse proceniti brzinu i pravac kretanja bicikliste.

katadiopteri na predjem tocku su isto dobra stvar.

ja sam stavio i par samolepljivih fluorescentnih traka na ram.
  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#27 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3208 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 12:20 PM

Ono što takođe mislim da je dosta važno, jeste da kada vozimo na putevima van naselja, da je uvek bolje imati konstantnu poziciju nego onu koja treperi. Nisam siguran, ali čini mi se da je čak i u zakonu propisano da biciklsta mora imati prednje i zadnje KONSTANTO svetlo. Uglavnom, kad je pozicija u pitanju, što veće to je bolje. Danas to bar nije problem sa svetlima koja imaju nekoliko led sijalica, svetle kao novogodišnja jelka, a troše bateriju minimalno. Prsluk je naravno veliki plus, ali pod obavezno dva izuzetno jaka, konstantna svetla, i bezbednost je podignuta na drugi nivo. 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#28 vladags

vladags
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 12:31 PM

Pošto sam ja bio u postu sumnjivač za noćnu vožnju, uverili ste svojim iskustvom I mene da je to ipak sasvim bezbedno uz dobra svetla.

Hvala svima koji su komentarisali.

Volim da čujem, a I prihvatim mišljenje koje mi se učini logičnim.

 

Ovo sa svetlima I ostveljnjem samog bicikliste, apsolutno ima smisla.

Uzgred u ovih par dana sam video po Beogradu bicikliste sa baš jakim prednjim svetlima, ali mi bilo glupo da ih zaustavljam da pitam

o čemu se radi.


  • 0

#29 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 361 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 08 August 2016 - 01:15 PM

Jedna anegdota:
Nasim putevima ne volim da vozim danju a nocu ni u ludilu. Kada sam pravio kalkulaciju za prolecni brevet bilo je prilicno nategnuto da li cu da zavrsim pre mraka i vagao sam da li cu da idem. Na kraju smo nas trojica stigli na Banstol u 8 kada se nije video prst pred nosom. Sva trojica smo imali prsluke i dobro osvetljenje. Niko nam nije svirao niti blicao a frekvenicija je neverovatna. Nije bilo 15 sekundi da ne prodje vozilo.
Na poslednjem usponu pred Petrovaradin odjedanput neko pocne da prica pored mene. Jedva uocim siluetu. Covek na biciklu, BEZ IJEDNOG SVETLA. Razmenio je nekoliko recenica sa nama i otisao ispred nas. Nije bio ucesnik breveta nego lokalac.
Konstatovali smo, da u slucaju da ga neko pregazi taj bi imao puno pravo da trazi nadoknadu stete od njegove zaostavstine.


  • 0

#30 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 August 2016 - 01:28 PM

Ono što takođe mislim da je dosta važno, jeste da kada vozimo na putevima van naselja, da je uvek bolje imati konstantnu poziciju nego onu koja treperi. Nisam siguran, ali čini mi se da je čak i u zakonu propisano da biciklsta mora imati prednje i zadnje KONSTANTO svetlo. Uglavnom, kad je pozicija u pitanju, što veće to je bolje. Danas to bar nije problem sa svetlima koja imaju nekoliko led sijalica, svetle kao novogodišnja jelka, a troše bateriju minimalno. Prsluk je naravno veliki plus, ali pod obavezno dva izuzetno jaka, konstantna svetla, i bezbednost je podignuta na drugi nivo. 

 

Tako je, po zakonu mora i napred i pozadi biti barem jedno svetlo koje ne trepće. Ipak, po meni je napred puno važnije da svetlo konstantno sija. Sa zadnje strane vozači imaju puno više vremena da primete, procene, a i onda si obično direktno ispred njih. Dok kod prednjeg svetla, u slučaju da pretiču, ili se uključuju sa sporednog puta, biciklista često bude puno kraće u vidnom polju jer je zaklonjen (druga vozila, bandera, stub šofer šajbne  i slično).


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#31 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 01:39 PM

Pošto sam ja bio u postu sumnjivač za noćnu vožnju, uverili ste svojim iskustvom I mene da je to ipak sasvim bezbedno uz dobra svetla.

Hvala svima koji su komentarisali.

Volim da čujem, a I prihvatim mišljenje koje mi se učini logičnim.

 

Ovo sa svetlima I ostveljnjem samog bicikliste, apsolutno ima smisla.

Uzgred u ovih par dana sam video po Beogradu bicikliste sa baš jakim prednjim svetlima, ali mi bilo glupo da ih zaustavljam da pitam

o čemu se radi.

I sam sam prije gledao da zavrsim putovanje prije noci.Par puta sam vozio nocu i nije mi se toliko svidjelo.U junu sam cijeli dan lijepio gumu i za taj dan od zacrtanih 150 km izvezao 20-tak.Onda sam odlucio da vozim 100km u nocnim uslovima.I sada sam koristio priliku da tri dana zavrsavam oko ponoci i poslije.Iznenadilo me ponasanje vozaca.Mnogo su obazriviji i ne obilaze biciklistu po svaku cijenu.Skoro svi prolaze oko 1m od bicikliste,sto mislim da je neko pisao da je zakonski minimum.U toku dana cesto me obilaze tik pored mene,cak i kada je druga traka prazna.

Drago mi je sto je dosta kolega iznijelo svoja iskustva,zbog ljudi koji ce od ovoga sto procitaju nesta da primjene.Ja da ponovim ne preporucujem nocnu voznju,ali ko odluci da vozi neka se opremi kako treba.Ja hocu.


  • 0

#32 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 01:45 PM

Tako je, po zakonu mora i napred i pozadi biti barem jedno svetlo koje ne trepće. Ipak, po meni je napred puno važnije da svetlo konstantno sija. Sa zadnje strane vozači imaju puno više vremena da primete, procene, a i onda si obično direktno ispred njih. Dok kod prednjeg svetla, u slučaju da pretiču, ili se uključuju sa sporednog puta, biciklista često bude puno kraće u vidnom polju jer je zaklonjen (druga vozila, bandera, stub šofer šajbne  i slično).

Po mom misljenju,kada te obilazi kolona,treba imati nekakvu oznaku u visini ramena.Prsluk na rancu ili na tijelu je dovoljno visok.Onda te i vozaci u vozilima koja su 5. ili 6. od tebe vide kroz stakla auta ispred njih.


  • 0

#33 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 August 2016 - 01:51 PM

Po mom misljenju,kada te obilazi kolona,treba imati nekakvu oznaku u visini ramena.Prsluk na rancu ili na tijelu je dovoljno visok.Onda te i vozaci u vozilima koja su 5. ili 6. od tebe vide kroz stakla auta ispred njih.

 

+bela kaciga - dosta povećava uočljivost na otvorenom putu (od svih boja je najuočljivija za na glavi nositi).

 

Fluo oprema svakako pomaže, jedino ljudi nekad hoće da se oslone samo na nju, bez svetala, to je pogrešno, posebno ako ima kiše, magle i slično.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#34 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4437 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 August 2016 - 07:12 PM

Biciklsta treba da bude osvetljen je stvar lične bezbednosti, kulture i zakona, a opet dosta korisnika to ne poštuje. 

Hmm, noću ne volim da vozim bajs. Što se tiče NEosvetljenih biciklista.. ima ih mnogo. Nije mi jasno da rizikuju život zbog 200din koliko košta jedna bljeskalica kod Kineza.. nije neka ali ipak je uočljiva. 

 

Što se tiče propisno osvetljenih biciklista to pozdravljam. E sad, rizik postoji ali ne možemo se prema tome upravljati.. mada, i mnogi vozači su neodgovorni te sa svojim postupcima u saobraćaju ugrožavaju bicikliste.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#35 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 08 August 2016 - 07:54 PM

Hmm, noću ne volim da vozim bajs. 

Ja volim leti... mir, tisina... može se nazvati hedonizmom :D

 

 

Što se tiče NEosvetljenih biciklista.. ima ih mnogo. 

 

Ima ih i previse... Situacija petak vece. Krenuo sa boljom polovinom oko 21 da se napravimo krug NBG-Zemun, kad... Nema javne rasvete, napravismo krug sa povratkom preko bici staze na potezu Brankov most-juga... Staza inače neosvetljena, a sa nedostatkom javne rasvete mrkli mrak. Sreća pa smo osvetljeni solidno jer na stazi smo se mimoisli sa 9 (brojao sam) biciklista koji nemaju ni treptalicu... Kako voze tako pojma nemam.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#36 Qzma

Qzma
  • Members
  • PipPipPip
  • 141 posts
  • LocationSD

Postavljeno 08 August 2016 - 07:55 PM

prednje svetlo je podjednako vazno kao i zadnje. oduzimanje prvenstva, preticanje - to su sve situacije kada dobro prednje spasava glavu.

prsluk je kao didatak uz svetla, ali ne treba se oslanjati na isti - vec obavezno dobra, uocljiva svetla.

napred je posebno vazno da bude bar jedno svetlo koje ne trepce, a da ni jedno ne zaslepljuje vozace - tako im je puno lakse proceniti brzinu i pravac kretanja bicikliste.

katadiopteri na predjem tocku su isto dobra stvar.

ja sam stavio i par samolepljivih fluorescentnih traka na ram.

Je l' mogu reflektujuća creva za žbice umesto klasičnih katadioptera?

Negde sam našao da se pominje da je bitno da je žute ili bele boje.


  • 0

#37 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 08 August 2016 - 08:01 PM

Je l' mogu reflektujuća creva za žbice umesto klasičnih katadioptera?
Negde sam našao da se pominje da je bitno da je žute ili bele boje.

To moze da bude samo dodatno.I crveno poziciono svjetlo sto ide na sticnu je nisko.Mora da bude nesto sto reflektuje svjetlo bar u visini ramena,da vide dalja auta ako je kolona iza tebe koja te stize velikom brzinom.
  • 0

#38 Qzma

Qzma
  • Members
  • PipPipPip
  • 141 posts
  • LocationSD

Postavljeno 08 August 2016 - 08:17 PM

Nisam lepo napisao u prethodnoj poruci. Mislio sam samo na katadioptere za točkove, da li umesto njih mogu da se stave reflektujuća creva za žbice?

Meni su dosta uočljivija, i lepše izgleda bicikl preko dana.


  • 0

#39 Aca_Mladenovic

Aca_Mladenovic
  • Members
  • PipPipPip
  • 111 posts
  • LocationSmederevo

Postavljeno 18 June 2017 - 10:42 PM

Ja obicno vozim u selu i malo okolina ( Smederevo ).Najbolja voznja je nocu, nekako je opustujuca.Evo par slika bajsa. Neki su mi rekli da ide neki motor a ne bicikla koje sam sretao :) (Ova u sredinu)
Na viljuskama je vodootporna led traka :)
Gore led baterijske lampe

Attached Thumbnails

  • IMG_20170610_213254.jpg

  • 0

#40 Aca_Mladenovic

Aca_Mladenovic
  • Members
  • PipPipPip
  • 111 posts
  • LocationSmederevo

Postavljeno 18 June 2017 - 10:46 PM

.

Attached Thumbnails

  • IMG_20170617_211143.jpg

  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika