Vratismo se i mi pre desetak dana sa ture, utisci su se slegli, pa mogu da napisem i kratak izvestaj, za ljude koji bi planirali ovako nesto da izvedu.
@caneee
Tvoje savete videh tek nakon povratka, i mogu reci da se vidi da imas dosta iskustva po tim krajevima, dobro bi mi došlo da sam video post pre polaska.
Elem, zbog malih izmena u hodu, imali smo zapravo 5 dana aktivnije vožnje, i jedan dan lagane turističke, pa je tura izgledala ovako:
1. dan – put kombi prevozom od Beograda do Graca, kratak obilazak grada biciklom i noćenje
2. dan – vožnja od Graca do Maribora, obilazak grada, odlazak u kamp 5km od grada: 112km
3. dan – vožnja od Maribora do Ljubljane, prenoćište u hostelu 2-3km od centra grada (jer je kamp kod Ljubljane skup kao otrov): 140km
4. dan – vožnja od Ljubljane do Trsta, obilazak grada, odlazak u kamp nekih 5km od grada: 93km
5. dan – pauza u Trstu zbog loših vremenskih uslova (jak vetar, i jaka kiša tokom celog dana)
6. dan – vožnja od Trsta, uz more, preko Slovenačkog primorja (Koper, Izola, Strunjan, Piran, Portorož), pa do Umaga, odlazak u kamp južno od Umaga: 103km
7. dan – vožnja od Umaga preko Novigrada i Poreča do Vrsara, odatle prelaz Limskog zaliva brodićem do prvog kampa, nastavak vožnje preko Rovinja, do Pule: 91km
8. dan – turistička vožnja po centru Pule, obilazak Verudele i Verude: 24km
9. dan – povratak kombi prevozom iz Pule za Beograd
U totalu prevezeno nekih ~560km, uz prosečnu brzinu oko 18km/h (podaci sa VDO-a), što je prilično ok uzevši u obzir dosta spore "a la trotinet vožnje" kroz stare gradiće istre, i pentranje po brdima Slovenije sa prilično natovarenim biciklima:
Highlights, i neki komentari koji mogu biti od koristi ljudima koji reše da voze sličnu turu ili neki njen deo:
- Deo u Austriji je očekivan i u skladu sa mojim prethodnim iskustvom vožnje u ovoj zemlji – najvećim delom biciklistička staza je potpuno odvojena od saobraćaja, a u delovima u kojima nije prolazi kroz jako male gradiće i sela pa je utisak potpuno relaksirana vožnja kroz jako lepe predele.
- Slovenija, brdski deo – u nekim delovima ima bici staza, u drugim se vozi po putevima, ali nije bilo previše deonica na kojima je saobraćaj problem. Vozači su dosta tolerantni. Mi smo na deonicama Maribor – Ljubljana i Ljubljana – Trst prošli kroz mnoštvo prelepih brdskih i poluplaninskih predela, kroz koje je zaista uživanje voziti. Ali valja napomenuti da ima dosta uspona i da je put prilično brdovit, što je u nekim trenucima bilo dosta naporno uzevši u obzir sav prtljag koji smo nosili (bisage, šator itd). Pomenuo bih i kamp kod Maribora koji je fenomenalan i prilično povoljan (ne znam da li je ok bilo koga reklamirati pa neću ovde pisati imena kampova).
- Italija – Deo od slovenačke granice do Trsta je solidan, ima lepih delova, ali čim se priđe Trstu oseti se haotična vožnja Italijana, koji jure i prolaze dosta blizu biciklista. Zato je savet što pre hvatati neke putice sa strane, ili trotoare gde je to izvodljivo. Tek kada se prođe Trst, I kada krene staza direct pored mora, kreće pravo uživanje, koje traje sve do Umaga, pa i dalje. Kamp kod Trsta – old school kamp, ne baš naročito sređen.
- Slovenija, primorje – fenomenalno, staze ima gotovo celim putem do granice sa Hrvatskom, i uglavnom ide pored mora, a i tamo gde je nema prolazi se ne preterano opterećenim putevima kroz fenomenalne predele (posebna preporuka prolazak kroz Strunjan i uspon na vidikovac sa kojeg je pogled fenomenalan). Preporučio bih i obilazak veoma lepih gradova usput – Koper, Izola, Piran
- Hrvatska – Mi smo se trudili da veći deo vozimo uz obalu, ali smo neke delove i sekli magistralom, što definitivno ne preporučujem, pogotovo u letnjoj sezoni, kada turisti voze kao sumanuti. Magistrala je potpuno nepredviđena za bicikliste, jer nema nimalo “viška betona” nakon desne linije, i jako je usko. Znači, preporuka je hvatati put uz obalu ili što bliže njoj, i usput obići gradove: Umag, Novigrad, Poreč, Vrsar. Između Vrsara i Rovinja postoji Limski zaliv, preko kojeg se može preći brodićem iz Vrsara za ne tako malu cenu (100 kuna po osobi), a alternative je vožnja oko ovog zaliva. Nama je delovalo da je jedini put magistrala, a to smo želeli da izbegnemo po svaku cenu, pa smo platili ceh prevoza. Napomenuo bih da je prvi kamp preko zaliva kamp Valalta, i ako vam predloži tu da vas ostavi, zahtevajte da vas ostavi negde posle kampa, jer se radi o privatnom nudističkom kampu. Mi smo se nekako provukli uz dogovor sa obezbeđenjem, ali nije prijatno iskustvo. Obavezno posetiti nakon toga Rovinj koji je jedan od najlepših gradova na ovoj obali, a nakon toga dalje ka Puli se može magistralom, a može se i jednom od istarskih bici ruta koje vode kroz vinograde i seoca kao što su Barbariga, Peroj (jako lepo mestašce), Fažana… Jedino bih dodao da je početni deo ove rute prilično offroad, vozi se po tucaniku I dosta je truckavo, ali se vozi kroz šumske predele i lepo je. Jedna guma je morala biti zamenjena nakon ove avanture. Kampovi u Umagu i Puli su se dobro pokazali, jedino što su dosta natrpani u sezoni, ima baš baš dosta ljudi.
Sve u svemu, dosta sadržajna tura – obilazak par većih gradova (Maribor, Ljubljana, Trst), dosta planinskih i šumskih predela, uglavnom asvalt, malo makadam, dosta fenomenalne vožnje uz more, i obilazak fantastičnih istarskih primorskih gradova. I naravno plaže i kupanje po Istri. J Iskrena preporuka!