Jump to content


Fotografije

Elektricni KTM-ovi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
35 odgovora na ovu temu

#1 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 13 July 2016 - 11:43 PM

Evo cime sam se ja bavio u poslednje vreme, krenuo od dva rama kupljena na cikloberzi:

 

KTM Ultra Trail 26" + Magic Pie 3 1000W + LiFePo4 54,5V 20Ah:

 

https://www.youtube....HV0qcVT&index=1

 

https://www.youtube....HV0qcVT&index=2

 

https://www.youtube....HV0qcVT&index=3

 

https://www.youtube....HV0qcVT&index=4

 

https://www.youtube....HV0qcVT&index=5

 

Max. brzina ogranicena na 50km/h, domet sa jednim punjenjem oko 80km na mesovitom terenu sa vozacem 95kg pun gas 90% voznje, normalna voznja sa vozacem 60kg, gas do 80% preko 120km (ostalo jos oko 4ah, vreme punjenja 4h 30min do 100%). Tezina motora oko 8kg, baterija 9kg. Motor na eksternom kontroleru radi na 3KW kontinualno bez grejanja. Ja nisam imao uslove za dalja testiranja, ali sam siguran da ovaj motor moze jos mnogo vise pre burnouta, totalno je predimenzionisan. Na deklarisanih 1000W (u praksi malo vise, zavisi od baterije) motor je u najgorem slucaju mlak na dodir i posle najvecih opterecenja i duge voznje. MP3 je piece of art, najbolji hub motor ikada, sve ostalo su igracke. Ovaj bicikl bolje ubrzava, koci i ima vecu maksimalnu brzinu od vecine 4T 50ccm skutera, a i dalje je laksi bar 20-30kg. I ne trosi nista sem malo struje.

 

KTM Outland 26" + GNG mid drive + BLDC cntrl 48v + LiIon 54,5V 9,6Ah:

 

https://www.youtube....aytogl8W8K1t3UW

 

https://www.youtube....8K1t3UW&index=2

 

https://www.youtube....aytogl8W8K1t3UW

 

https://www.youtube....8K1t3UW&index=4

 

Max brzina 48km/h na pravcu, domet sa jednim punjenjem oko 30km na mesovitom terenu sa vozacem 95kg pun gas 90% voznje, normalna voznja sa vozacem 60kg, gas do 80% oko 65km (ostalo oko 1,8Ah, vreme punjenja 2h 40min do 100%). Tezina motora 4,5kg, baterija 5kg. Ovaj motor je redak zver u svakom smislu te reci, mogao bih studiju o njemu da napisem, tim pre sto sam bio prinudjen da ga rastavim do poslednjeg srafa.

 

Sledeci projekat je KTM Chicago 27,5" (ovo ne sklapam od nule, imam ceo bajk za promenu) + Bafang BBSHD ili BBS02 mid drive (sta mi prvo dopadne ruku) + LiFePo4. Mada mislim da tesko da ista moze da nadmasi GNG, na njemu mora mnogo da se radi jer je pun glupavih resenja, ali kada jednom proradi kako treba, nema boljeg odnosa snage i potrosnje.

 

Takodje sam se zezao i sa drugom i trecom generacijom BionX hub motora, posto ih ima na svakom buvljaku i oglasima na lopate jer nicemu ne vrede i uglavnom su im spaljeni fetovi na internim kontrolerima. Uspeo da ih poteram na eksternom bldc kontroleru na radnom stolu jos uvek, i to radi vrlo fino i besumno u svim rezimima rada. Sada sam u fazi ispitivanja koliko koji moze da podnese bez pregrevanja, ali je to svakako mnogo vise od deklarisanih 250W. Bez ikakvog grejanja prvi motor koji sam rastavio i izbacio interni kontroler radi na 54V i 12A kontinualno, uz malo ferofluida i dobro zaptivanje motora cenim na moze na 1,2KW kontinualno i 2KW u pikovima bez problema. A to je bas dosta. Bar za bicikl, a i za format ovog motora koji je tezak samo 4kg. 

 

Ukoliko vas zanimaju detalji, ne ustrucavajte se.


  • 4

#2 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 904 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 12:27 AM

Svaka cast! Koliko brzo mogu da idu oba bicikla bez ogranicenja brzine sa tvojih (pretpostavljam) 95 kg?


  • 0

#3 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 12:49 AM

Kad ja vozim MP3 na 3kw ide do 65km/h, verovatno i preko, ali nije bilo smisla dalje. Na 1KW zakucava na 45km/h, sa laksim vozacem 50. GNG gura do 48km/h, sa laksim i jednako agresivnim vozacem uz pametno saltanje i bez maltretiranja baterije moze da nagura do 55km/h. Ali cilj nije brzina ni kod jednog, ni kod drugog bajka. Ultra Trail je zamena za skuter, fantastican gradski prevoz velikog dometa, udoban i lak za voznju. Outland je brutalan, krut i pomalo unfriendly bike za jahanje po terenu, mid drive koncepcija to omogucava za razliku od hub motora, tu je bitniji obrtni moment i opet saltanje nego max brzina. Uostalom, kada sam sa MP3 kocio sa 65km/h, obrijao sam do pola potpuno nove zadnje plocice za 50 metara kocenja. Bicikl nije za vise od 50km/h, bar ne MTB. Na elektro bajku posebno nema smisla zbog toga sto svako zavrtanje gasa urnise bateriju.


  • 0

#4 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 14 July 2016 - 06:41 AM

Bravo! 

 

 

nibelung, on 14 Jul 2016 - 12:49 AM, said:

Uostalom, kada sam sa MP3 kocio sa 65km/h, obrijao sam do pola potpuno nove zadnje plocice za 50 metara kocenja. 

 

Vec sam imao spremno pitanje ali si vec odgovorio ;)

Moraces na kombinaciju sinterovane plocice i odgovarajuci rotor jer organik nece trajati dugo.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#5 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1444 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 08:36 AM

Respect!!!


  • 0

#6 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 July 2016 - 08:46 AM

Svaka cast,na trudu i umecu!
  • 0

#7 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 09:14 AM

Hvala svima na podrsci :)

 

 

grbic, on 14 Jul 2016 - 06:41 AM, said:

Moraces na kombinaciju sinterovane plocice i odgovarajuci rotor jer organik nece trajati dugo.

 

 

Kad budem pravio downhill elektrifikaciju (ako budem naisao na pravi bajk), svakako planiram sinter plocice. Kod ovih bicikala za tim nema potrebe, osim ako ne vozi manijak. U tom slucaju, nove plocice su dostupne u Planet Bike-u, a oni se obraduju svakoj novoj musteriji koja voli neumereno da koci :). Kazem opet, bajs nije za preko 50, ko god to pokusava, treba da razmisli o motocklu. Preko zime cu najverovatnije poceti da gradim nesto na bazi cross motocikla, jos uvek trazim dovoljno laganog donatora, posto je to skoro jedini kriterijum. Sa dvoklipnim Brembo kocnicama pozadi i napred i sinter plocicama moze da ide i 200, kocenje vise nece biti problem.


  • 0

#8 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 July 2016 - 09:19 AM

Zasto bi radio DH bajk? On ide dole pa ide,dovoljan je sam sebi za spustanje... Jedino ako bi ubacivao motor za lakse penjanje... Druga stvar,koliko je sve to osetljivo i pricvrsceno (baterija i motor),ima to 10 ak kg kako kazes,kako ce to da se ponasa pri doskocima i agresivnoj DH voznji?Jedno je voznja po ravnom a drugo je downhill...
  • 0

#9 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 11:10 AM

Posto znam da svi motate pedale, da vam malo razjasnim neke stvari po pitanju razlicitih koncepcija za izgradnju e-bajkova:

 

Najzastupljeniji i to ubedljivo su hub motori. Oni zauzimaju mesto nable u zadnjem ili prednjem tocku, mogu biti direct drive (kao Magic Pie), sto je bolja varijanta, ili geared, sto znaci da imaju internu redukciju (obicno plasticnim) zupcanicima. Takodje, dele se na one namenjene za montazu u prednji tocak i one za zadnji pogon. Razlike u konceptima su prilicne.

 

Prednji pogon ne bih preporucio nikome, zbog nedostatka trakcije, relativno komplikovane montaze za iole jaci motor i smanjene upravljivosti bicikla. Zadnji pogon je uobicajen, i to u svim rasponima snaga, od 250W do 10KW. Nisu retki ni slucajevi 2WD, narocito kod sve popularnijih fat bajkova. Ipak, ovaj koncept ima brojne mane: tezina motora utice na stabilnost bicikla, dropoutovi na viljusci su u stalnoj opasnosti od ostecenja ukoliko se ne koriste torque armovi a ni to nije garancija da cete na duzi rok sacuvati bicikl, efikasnost je daleko manja nego kod mid drive motora i tako dalje.

 

Iz mog iskustva, sve preko 1.5KW na zadnjem tocku je overkill, vec je 750-800W dovoljno da savlada svaku uzbrdicu bez asistencije vozaca teskog do 80kg. Hub motor od 5KW je tezak najmanje 12kg, dakle ceo bicikl u zadnjoj nabli, nema to bas mnogo smisla. Na to jos dodajte tezinu baterije koja mora da bude bar 48v i 15Ah za iole ozbiljniji domet i C-rate, a to je bar 8kg za LiIon.

 

Bicikli opremljeni hub motorima mogu da budu prilicno brzi, zapravo svi brzinski rekordi su uvek obarani sa njima, ali oni u principu uopste nisu namenjeni za jurnjavu, vec za udobnu gradsku voznju, kao alternativa motociklima i automobilima. Najpoznatiji proizvodjaci su BionX za factory sisteme, od 'slobodnjaka' Nine Continent, Crystalite, Mac, Golden Motor (proizvodjac Magic Pie) i hrvatski Cromotor, ubedljivo najbrzi i najjaci od svih, verovatno najbolji hub motor danasnjice (trenutno gura do 8KW, ali ga i dalje unapredjuju).

 

Lepe i sjajne kineske no name hub motore koji se pojavljuju po domacim oglasima u formi kitova za zadnji tocak 250-1000W slobodno preskocite. Ili da vas upozorim, ako trazite djavola, ovde cete ga sigurno pronaci. Bacicete pare i vozicete krs dok se ne pokvari, a ni na to necete cekati dugo. BLDC motor nije bas tako jednostavna stvar iz perspektive tehnologije, kako se to cini na prvi pogled.

 

Sledeci su mid drive motori. Oni su svi geared, odnosno, svi imaju redukciju,obicno primarnu i sekundarnu. Ove redukcije su najinteligentnije konstruisane kod Bosch mid drive motora, ali su jako komlikovane i skupe za kopiranje, pa su se braca kinezi odlucili da primarnu redukciju obavljaju preko zupcanika, a sekundarnu preko lanca. Buduci da su ovde zupcanici jos manjih dimenzija nego kod hub motora, a i dalje su plasticni, ovo resenje u eksploataciji ume da zaboli po novcaniku kada se redukcija pokvari, a hoce sigurno, obicno kad se tome najmanje nadate.

 

Izuzetak je GNG sa svojim mnogobrojnim derivatima i kopijama (mislim da niko ne vozi izvorni fabricki kit, svako je morao da izmeni bar po nesto), kod koga primarna redukcija ide preko zupcastog kaisa, a sekundarna preko lanca. Mozda malo nezgrapno izgleda i vecih je dimenzija od geared motora, ali se kais menja bez otvaranja motora za 2 minuta.

 

Kada zupcanici popucaju, sve mora da se skida i motor mora da se otvori, bar do pola. Neki korisnici su zamenili plasticne zupcanike aluminijumskim, fabricku tovatnu mast grafitnom, i to bi trebalo da je znatno bolje resenje, ali novi svi stizu sa plastikom i losim mazivom. Mid drive motori su znatno komplikovaniji za montazu i stelovanje i nisu preporucljivi za nekoga ko nije dobro potkovan znanjima iz mehanike i elektronike, ali su zato znatno laksi i mnogo efikasniji od hub motora, pre svega zato sto omogucavaju aktivno koriscenje zadjeg menjaca u voznji.

 

Pored toga, teziste motora je vrlo nisko, stabilnost je izuzetna, a viljuske nisu podlozne nikakvom dodatnom stresu, za razliku od hub motora. Pravi off road e-bike je nezamisliv bez mid drive pogona, hub motor po terenu unistava i sebe i bicikl, primera ovakvih gradnji ima puno, ali je svaki stranputica i to su sve poluproizvodi, bez obzira na performanse. Da ilustrujem, uz pomoc hub motora se jos niko nije popeo uz stepenice, sa mid driveom se to radi bez po muke. Manevarske sposobnosti bicikla sa mid drive motorom su nedostizne.

 

Najpoznatiji proizvodjaci su Bosch, Panasonic, Yamaha za factory sisteme, odnosno Bafang (polufabrikacija) i GNG (potpuno otvoren sistem).

 

Treci koncept, pomalo zaboravljen i napusten, je i najjednostavniji od svih: frikcioni drajv. Danas se za ovu namenu gotovo bez izuzetka koriste jaki RC motori malih dimenzija oslonjeni direktno na prednju ili zadnju gumu, ali su videti build zasnovan na primitivnom motoru sa cetkicama takodje nije retkost. Izgleda bezveze, ali radi, a u nekim slucajevima radi toliko dobro da sam i sam razmisljao da probam da napravim nesto slicno.

 

Naravno, sam koncept ima mnogo boljki, neprimenjiv je na biciklima sa suspenzijom, brze se trosi guma, RC motori se dosta greju itd. Ali ako racunamo odnos ulozeno/dobijeno, rekao bih da je ubedljivo najbolji kod frikcionih bicikala (rade na nizim voltazama pa baterija ne mora da bude skupa, velika efikasnost, mala mogucnost za pregorevanje motora/kontrolera). Ovi bicikli takodje nisu podesni za vece brzine jer se motor, ili bar ono sto je na njegovoj osovini u slucaju da se ne koristi RC, bukvalno ukopava u gumu sve dublje kako se brzina povecava.

 

Proizvodjaca ovakvih sistema vise nema, svojevremeno je neka americka kompanija pravila i prodavala sistem koji se montira na sticnu i u sebi sadrzi bateriju, kontroler i motor, ali su propali pre deset godina. Sada postoji par pokusaja ozivljavanja istog ovog koncepta u mambo dzambo fancy pakovanjima na kojekakvim kickstarter kampanjama, ali je sve to daleko od komercijalizacije. Ovo je dirty diy koncept za ljude koji hoce da elektrifikuju svoj bicikl uz minimum ulozenog truda, znanja i novca, i takav treba i da ostane.

 

Ukratko o baterijama:

 

Olovne, bilo kakve, ukljucujuci i gel, ne dolaze u obzir zbog tezine i C-rate. Dakle, ako ste planirali, zaboravite, svi graditelji elektro vozila brzo shvate da su u pokusaju ustede zapravo samo bacili pare na neodgovarajuce akumulatore. Mozete ih pronaci samo na kineskim prevarama koje nazivaju elektricnim biciklima ili skuterima, a koji se mnoze po domacim oglasima. Ko kupi, zazalice garantovano. Dakle, u nasem slucaju olovne baterije kostaju malo, ali ne vrede nista.

 

LiMn - starija generacija baterija, opasne pri punjenju, dosta se greju i malog su kapaciteta, relativno teske, vise se ne koriste za ove namene. Mozete ih naci na starijim fabrickim biciklima sa BionX, Bosch, Panasonic i Yamaha pogonima.

 

LiIon i podvarijante - uglavnom su prilicnog kapaciteta, opasne pri punjenju, osetljive na spoljnu temperaturu (10-35 stepeni je radni opseg), lagane, mogu imati vrlo visok C-rate, najcesce se koriste za e-bajkove. I dalje su jako skupe, i ukoliko nisu Samsung, Sony, Panasonic, A123 sto kosta kao otrov - opet ne znate na cemu ste. Pokusaji sklapanja baterija od pakovanja za notebook racunare sa djubrista kakvih je pun youtube su hvale vredni, ali su potpuna budalastina, jer cete pored ogromne ustede u novcu i isto tolikog gubitka vremena na inicijalno merenje, punjenje, praznjenje, merenje, sortiranje, spajanje, varenje, vezivanje BMS-a, pakovanje - dobiti bateriju koja je po kvalitetu u potpunom saglasju sa svojim prvobitnim izvorom - bice potpuno djubre. Na zalost, nema besplatnih ruckova u ovom hobiju.

 

LiFePo4 - najnovija generacija, izuzetan kapacitet i C-rate, mogu se puniti i bez nadzora, osetljive na spoljnu temperaturu, lagane. Koriste se u svim vrstama e-vozila zbog velikog broja razlicitih formata u kojima se raspolozive. Po tezini su takodje neprevazidjene, blok 52V 10Ah tezi manje od 4,5kg sa pakovanjem i BMS-om. Mana im je, naravno, visoka cena.

 

Kontroleri:

 

Ovde je Kina majka. Moderni BLDC kontroleri imaju 6-18 fetova i to kosta svuda, sem u Kini, gde je toliko jevtino da je pitanje kvaliteta jednostavno deplasirano. Umesto da kupite Kelly's 18 fet kontroler za 500+ EUR, kupicete kinesku no name kopiju od 50, otvoriti kuciste, prelemiti sve kontakte na ploci, staviti dobru termalnu pastu iza fetova i otvoriti par rupa za dodatno hladjenje, eventualno montirati 12V ventilator za forsirano hladjenje ukoliko su planirana veca kontinualna opterecenja. I sve to ce vas i dalje kostati deset puta manje od originala, a radice isto. Ko kaze drugacije, laze. Ova logika, na zalost, ne vredi za kineske no name motore, oni su potpuni krs.

 

Zicenje:

 

Srbija ima najbolji bakar na planeti. Toliko.


  • 6

#10 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 11:18 AM

Allex, on 14 Jul 2016 - 09:19 AM, said:

Zasto bi radio DH bajk? On ide dole pa ide,dovoljan je sam sebi za spustanje... Jedino ako bi ubacivao motor za lakse penjanje... Druga stvar,koliko je sve to osetljivo i pricvrsceno (baterija i motor),ima to 10 ak kg kako kazes,kako ce to da se ponasa pri doskocima i agresivnoj DH voznji?Jedno je voznja po ravnom a drugo je downhill...

 

Eh, pa zato sto neko treba da ga odgura na vrh pre spustanja :) Mid drive je neosetljiv na doskoke, veza sa ramom je izuzetno cvrsta i tu nema problema. Baterija se takodje moze pricvrstiti kako treba, Outland je propisno izakan po Kosutnjaku za vikend i baterija se nije ni za milimetar pomerila iz nosaca pri spustovima niz sumu, a nosac je poluotvoren i dosta tesan. Sa poluzatvorenim nosacem mogao bih da okrenem bajk naopacke.

 

Mislim da je DH strava za preradu, uz pazljiv odabir motora, baterije i kontrolera moze da se dobije ozbiljna ultra light alternativa cross motociklima za voznju po sumi.


  • 0

#11 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 July 2016 - 11:23 AM

Iako sam pobornik mehanike ( cak sam i protiv el menjaca ) voleo bih da vidim E-DH bajk,samo napred,svaka cast
  • 0

#12 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 11:34 AM

Evo, ovaj tip je objasnio kako se to radi. Doduse, malo je previse otisao u inzenjering i projektovanje (pretpostavljam da nema finansijskih prepreka za ostvarivanje projekta), pogledaj samo taj nosac za motor i baterije, mora da je vlasnika cnc radionice ucinio srecnim covekom:

 

https://www.youtube....h?v=YJ7BOhoqLsU


  • 0

#13 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 July 2016 - 11:40 AM

nibelung, on 14 Jul 2016 - 11:34 AM, said:

Evo, ovaj tip je objasnio kako se to radi. Doduse, malo je previse otisao u inzenjering i projektovanje (pretpostavljam da nema finansijskih prepreka za ostvarivanje projekta), pogledaj samo taj nosac za motor i baterije, mora da je vlasnika cnc radionice ucinio srecnim covekom:

Stvarno zestoko izgleda... Ima ovo do 40kg opusteno,treba znati upravljati time,pri toj brzini...
  • 0

#14 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 12:05 PM

Cela mehanika i baterije su ovde oko 12kg ako se dobro secam, verovao ili ne (kapacitet baterija nije narocito veliki ovde, mislim da ima oko 8Ah). Ne znam koliko je tezak sam bicikl, ali ne verujem da ima preko 15kg. Znaci, ovaj build je ispod 30kg u svakom slucaju. Najlaksi cross 2T 125ccm motori imaju oko 80kg, dakle nema bolje varijante za sumu od elektrifikovanog DH bicikla, bice bar duplo laksi u svakom slucaju.


  • 0

#15 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15162 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 12:12 PM

Ali sigurno postoji neki razlog zbog cega je motorcikl toliko tezak...


  • 0

#16 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 904 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 12:22 PM

Ako bi ovako neki bajk mogao da se napravi sa baterijom koja moze da potraje nekih 40-50 kilometara, ja bih mu izbacio pedale u potpunosti i napravio cisto elektricni pogon.


  • 0

#17 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8945 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 July 2016 - 12:23 PM

Ili kupiš lepo kros i uživaš!  :)

 

Meni ta struja ima smisla da se ne oznojiš na putu do posla. Ili ko je u godinama. Pa da pomogne na usponima.


  • 2

"Let the fence bark back at the dog."
Mostly harmless™ - bikegremlin.com
​​​​​​​


#18 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 12:28 PM

Naravno da postoji razlog. Sam agregat, menjac, elektrika kod 125ccm idu preko 35kg. Vile na kros motociklima nisu igracke kao na biciklima, i obicno su veoma masivne. Uvek mi je bilo interesantno da poredim cene prednje suspenzije za bicikle i kros bajkove. Polovan fox sa 120mm hoda kosta isto koliko polovan White Power za moj Duke :))) Isto vazi i za zadnju viljusku, hidrauliku, celicni ram itd. Zato i razmisljam o elektrifikaciji dh bajka, ima vise smisla od elektrifikacije kros motocikla. Opet, kros motocikl ima ram pogodan za smestanje velike kolicine baterija i veoma snaznog motora, ali je to vec sasvim druga liga. I po krajnjim rezultatima, i po ceni projekta.


  • 0

#19 nibelung

nibelung
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 12:30 PM

FalloutBoy, on 14 Jul 2016 - 12:23 PM, said:

Meni ta struja ima smisla da se ne oznojiš na putu do posla. Ili ko je u godinama. Pa da pomogne na usponima.

 

 

 

Upravo tako. Pored ova dva razloga ja imam jos jedan: u potrazi sam za prevoznim sredstvom za srednje agresivnu voznju po sumi, laksim od kros motocikla i besumnim. Znaci, e-bike je jedina solucija.


  • 0

#20 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 14 July 2016 - 01:29 PM

svaka cast, trudio sam se da ispratim sve ove podatke, ali moje skromno poznavanje elektronike me sputava i iskreno nemam pojma o cemu se ovde radi, tj. kapiram do negde, podela, tipovi motora, baterija itd. ali me komponente vise zanimaju, znaci konkretno cemu sluzi kontroler (kapiram da kontrolise ali sta) jel tu postoji neka podela, koji displej se uparuje sa cime ili je i on deo kontolera, vidim neku providnu kutiju zakacenu za ram i neke kablove sta je to, kako se to sve postavlja da radi i da li je potrebno neko programiranje posebnim uredjajem ili kompjuterom i softverom da bi to radilo itd.
Voleo bih da vise napises o konkretnim problemima na koje si nailazio i sta je sve potrebno od delova i opreme (alata) da bi se sklopio jedan ovakav bajs i da li se isplati obzirom na cene vec gotovih bicikala koji su u ponudi na oglasima.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika