Znaci da je taj ram mali odnosno kratak za vozaca tvoje visine iako zbog nestandardne duzine sedalne cevi rama onima koji gledaju koliko je visoko sediste podignuto izgleda kao da je sve u redu. Normalne dimenzije Cinelli i Specialized drumskog rama su visina 530~540 a duzina 560 za L velicinu a Nishiki u toj velicini ima dimenzije 560 visina i 560 duzina. Tvoj ram ima visinu ~530 a duzinu 540 pa kad gledaju samo koliko je visoko podignuto sediste misle da ti velicina odgovara jer pretpostavljaju da je ram dimenzija kao ostali normalni drumski bicikli.
bol u donjem delu ledja i zadnjoj lozi, pomoc...
#42
Postavljeno 15 June 2016 - 06:57 AM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#43
Postavljeno 15 June 2016 - 07:30 AM
Normalne dimenzije Cinelli i Specialized drumskog rama su visina 530~540 a duzina 560 za L velicinu a Nishiki u toj velicini ima dimenzije 560 visina i 560 duzina. Tvoj ram ima visinu ~530 a duzinu 540 pa kad gledaju samo koliko je visoko podignuto sediste misle da ti velicina odgovara jer pretpostavljaju da je ram dimenzija kao ostali normalni drumski bicikli.
Samo si "zaboravio" jednu sitnicu. Mere koje si naveo za Cinelli i Specialized (mozes i za Trek, Scott...) su mere za sloping ram. "SItnica" je da Nishiki nije sloping (ili je vrlo mali sloping) pa mere kako pisu nikako nisu za uporedjivanje. Druga stvar, Nishiki u M velicini nije dugacak 54 kako ti kazes, nego 55 cm sto je prilicna duzina obzirom na visinu. A ako se malo bacis na geometriju (matematicku) jasno je da je duzi ram na manjoj visini prakticno mnogo veci nego sto stvarno pise.
I nemoj coveku vise da unosis zabunu sa teorijom sa neta, on i onako ima problem koji sigurno nece resiti vecim tj. duzim ramom.
#44
Postavljeno 15 June 2016 - 07:47 AM
Aj da se malo ispravim. Mozda mu ram nije prevelik, ali mu veci milion posto ne treba. A i za sloping ram je zare u pravu. Ja sam visok 184 cm, vozim 54 i skoro mi je na granici da mi bude velik, a 56 sa flat top tube mi odgovara. Ima tu razlike velike.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#45
Postavljeno 15 June 2016 - 08:28 AM
Nisam "zaboravio" vec sam napisao dimenzije horizontalne (efektivne) duzine cevi za sva tri modela, na taj nacin uporedjujes ram bez obzira na tip. Takodje sam obratio paznju i na ugao vratne cevi koja je kod Nishikija 72 dok je kod drugih 73,5. Koliko sam ja video Nishiki drumski ramovi 4 modela u M velicini imaju horizontalnu duzinu cevi 540, samo dva rama za kros kantri su duzi za 5 milimetara a to i dalje nije 550 kako ti kazes. Da li ste mozda razmisljali da covek jos ne zna da podesi sediste i polozaj uopste umesto sto ste zakljucili da ako je sediste pomereno skroz napred to mora da je profesionalac namestao i da mu je ram zbog toga kako stoji sediste sigurno velik?
#46
Postavljeno 15 June 2016 - 10:27 AM
Probaj takodje da bar 2 puta nedeljno radis po 4,5 serija onih ledjnih kontrakcija sto jacaju donji deo ledja. Povrediti se ne mozes jer radis sa svojom tezinom, a moze mnogo da pomogne....
Povrediti se ne moze, ali pojacati bol moze. Za ledja najbolje da se rade trbusnjaci i eventualno privlak u pretklonu bez opterecenja (sa zamisljenom ili praznom sipkom).
#47
Postavljeno 15 June 2016 - 12:19 PM
Ja nešto mislim da je davanje ikakvih preporuka na osnovu slike bicikla bez vozača jalov posao. Daj da vidimo kako čovek sedi na biciklu, bez toga ničeg nema. Možda bi sve probleme mogao da reši korekcijom sopstvenog položaja, uz potencijalno promenu sedla (kako reče zare, nekad neodgovarajuće sedlo sprečava da se zauzme optimalan položaj već se celo telo krivi da se smanji neudobnost).
Zanimljivost što se tiče diskus hernije i drugih problema s kičmom je što nekad ekstremniji položaj sa dužim dohvatom i nižim volanom može više da prija od uspravnog položaja. Horizontalniji torzo uz adekvatan ugao karlice isteže kičmu i smanjuje opterećenje na donji deo leđa. Ne važi isto za svakog, ali čitao sam iskustva nekoliko ljudi kojima je to pomoglo.
#48
Postavljeno 15 June 2016 - 12:23 PM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#49
Postavljeno 15 June 2016 - 03:19 PM
Ne moze da dovede kad su trbusnjaci medju glavnim misicima kad su u pitanju problemi sa lumbalnim delom. Oni su ti koji drze sve i svasta. Takodje pricam iz licnog iskustva. Ili neko od nas dvojice lupeta ili sve zavisi od osobe do osobe.. Meni je od kontrakcija bilo jos gore, pomazu mi samo trbusnjaci + privlak i fino istezanje na lopti posle svega.
#50
Postavljeno 15 June 2016 - 06:41 PM
au jbt koje su ovo price sad ... anatomija, matematika, geometrija, fizika... pa to sad samo jos vise kvari uzitak voznje koju ja smatram samo zabavom i rekreacijom...
mislim, hvala svima sto pokusavate da pomognete, zahvalan sam... ali mislio sam da ce biti jednostavnije
sto se tice trbusnjaka, nisam bas u nekoj vrhunskoj formi ali daleko od toga da sam mlohav, mislim da je sa te strane sve sasvim ok
#51
Postavljeno 15 June 2016 - 06:59 PM
Što se vežbi tiče: ravnoteža između mišića s obe strane kičme je važna. Jačanje samo jednih (bilo trbušnih, bilo leđnih) može da dovede do problema.
Podjednako je važno i dobro i pravilno istezanje posle treninga. Sve to ako je čovek zdrav i nije došlo do uklještenja živca (na šta sumnjam zbog trnjenja noge). Ako je nešto uklješteno, izmešteno, prvo dobar fizioterapeut (ili dobar "kostolomac"), pa vežbe, oporavak, uz preporuku stručnjaka. I joga. Uvek joga.
Što se rama tiče: veći ram će rezultovati i nešto više postavljenim kormanom (ako se uzme i viljuška s odgovarajućom dužinom vrata), a kraćom lulom i compact kormanom se lako kompenzuje duži top tube. Opet, dok se ne vidi slika vozača na bajsu, teško je proceniti.
Na kraju, što kaže Fiery - nekad i spuštanje kormana može dovesti do udobnijeg položaja, mada sumnjam (barem po slici) da je to ovde slučaj.
#52
Postavljeno 16 June 2016 - 06:45 PM
Kao sto sam se hvalio ranije imam digitron i jedna od mogucnosti je unos i prikaz slike na displeju, malo sam se cudio cemu to moze da koristi dok nisam video da na taj nacin mere dimezije nekog objekta ili predmeta oznacavajuci neku poznatu dimenziju na slici a zatim menjanjem razmere dobijaju prave dimenzije i ostalih linija. Prvo sam uneo sliku Nishiki road master-a iz 2014, zatim oznacio linije i uglove koje me interesuju i naredio digitronu da mi pokaze dimezije. To je ova prva slika, u desnom gornjem uglu zaokruzeno zelenim krugom je pocetna razmera, digitron uvek pocinje merenje sa razmerom 1cm. Posto sam hteo da budem objektivan za utvrdjivanje pravih dimenzija sam izabrao duzinu chainstay (roze linija na slici) jer sam znao da je u razmeri 1:1 ta duzina 410mm. Menjanjem razmere u gornjem desnom uglu pocinju da se menjaju i sve ostale velicine istovremeno, kod vrednosti razmernika od 5.19 dobio sam duzinu roze linije od 41cm sto sam i hteo. Rezultati ostalih dimenzija koje odgovaraju biciklu prikazane su na drugoj slici. Posto je ovo slika na kompjuteru mogao sam da fotosopujem ali nisam pa ko ne zeli da mi veruje ne mora, uglavnom prezadovoljan sam digitronom, kao sto sam rekao samo kafu sto ne kuva. Iznenadio me ugao vratne cevi, mislio sam da je 72 stepena a ispade da je jos ostriji. Crvena linija duzine 51cm oznacava priblizan polozaj sedista do volana kako je vozac trenutno postavio sto u poredjenju sa plavom linijom 54cm znaci da se sa svojih 180cm visine covek jos vise savio na ionako malom ramu pa ne cudi sto ga bole ledja.
Poslednja slika je Nishiki u L velicini preporucen za vozace izmedju 175~183cm visine, obratite paznju na mesto spajanja horizontalne i kose cevi sa vratnom cevi.
#55
Postavljeno 16 June 2016 - 08:14 PM
Dusan011 koji si ti kralj, brate...
e sad, posto si usao u problematiku sa te matematicko-geometrijske... strane, sta predlazes?
ima li resenja za ovaj moj problem sa polozajem na bajsu, posto ne mogu sad da kupim veci ram...
sta da spustan, dizem, razvlacim, pomeram... ?
#56
Postavljeno 17 June 2016 - 01:06 AM
Седиште подигнеш и помериш мало уназад у "нормалан" положај да раван део шина буде на средини шапе а што се математике тиче требала би ти лула волана дужине 135мм окренута на горе. Али да не би џабе бацао паре можеш за почетак да пробаш са овом од 120мм (линк) исто је окрени на горе. Провери пре куповине луле да ли димензија рупе на њој одговара пречнику цеви волана.
5 članova čita ovu temu
0 članova, 5 gosta, 0 anonimnih korisnika