#2
Postavljeno 05 June 2016 - 12:47 PM
Vozi, vozi i samo vozi! Kad krenes uz neki veci uspon ne silazi dok ga ne savladas makar crk'o. Kad srce preti da iskoci iz grudi i kad vise nemas daha pogledaj koliko je lepa priroda oko tebe i seti se svih onih mucenika koji u rade u fabrikama u najgorim uslovima i pomisli koliko si srecan sto imas slobodnog vremena i mozes da ga provedes na bajsu u prirodi. Bice ti lakse sigurno. Meni uvek bude. "Nikad nemoj odustati" je najvaznija biciklisticka, a i zivotna deviza. Uzivaj!
#3
Postavljeno 05 June 2016 - 12:52 PM
Vozi, vozi i samo vozi! Kad krenes uz neki veci uspon ne silazi dok ga ne savladas makar crk'o. Kad srce preti da iskoci iz grudi i kad vise nemas daha pogledaj koliko je lepa priroda oko tebe i seti se svih onih mucenika koji u rade u fabrikama u najgorim uslovima i pomisli koliko si srecan sto imas slobodnog vremena i mozes da ga provedes na bajsu u prirodi. Bice ti lakse sigurno. Meni uvek bude. "Nikad nemoj odustati" je najvaznija biciklisticka, a i zivotna deviza. Uzivaj!
Hmm, zavisi koliko ima godina. Ako je manje od 25, onda svakako, inače baš čekanje da srce iskoči nije uvek pametno.
Generalno, ako voziš bajs s brzinama, pomiri se s tim da ideš sporo i vozi tako da ne umreš, nego da možeš da nadišeš. Vremenom, ako redovno vežbaš, dobro se hraniš i odmaraš, sve brže ćeš ići sa istim uloženim naporom. Pedalanje stojeći brzo crpi organizam, može da se radi kratko, a posle opet u niži stepen prenosa, sedeći i polako.
#4
Postavljeno 05 June 2016 - 01:01 PM
Trening za izdrzljivost se stice vremenom. Ne mozes odmah da vozis velike kilometraze.
Prvo i osnovno pravilo je da bajs vozis sve dok ti prija, preterivanje u treningu moze samo da dovede do povrede i nazadujes.
Napravi sebi plan po kojem bi trenirao. Naravno nije samo voznja bajsa izdrzljivost nego i trcanje i plivanje. Svi aciklicni sportovi.
Prvo kreni sa malim deonicama, a kasnije povecavaj rutu. Bilo bi dobro da koristis puls metar kako bi pratio rad srca u toku treninga, da vidis u kojoj si zoni, da li tvom organizmu prija napor itd.
#5
Postavljeno 05 June 2016 - 01:10 PM
Kad krenes uz neki veci uspon ne silazi dok ga ne savladas makar crk'o. Kad srce preti da iskoci iz grudi i kad vise nemas daha pogledaj koliko je lepa priroda oko tebe...
Gluplji savet na ovom forumu mislim da nisam do sada procitao. Sta treba, da okrece dok se ne prevrne na nekom usponu po vrucincini? Tako ce pre nabiti srcani problem nego sto ce povecati izdrzljivost.
Vozi koliko mozes, a kad se zamore noge ili pluca, zaustavi se na minut, pij vode, pa nastavi dalje. Vremenom ce svaki uspon traziti krace i redje pauze, ali izdrzljivost se ne moze pospesiti preko noci.
#7
Postavljeno 05 June 2016 - 01:14 PM
Gluplji savet na ovom forumu mislim da nisam do sada procitao. Sta treba, da okrece dok se ne prevrne na nekom usponu po vrucincini? Tako ce pre nabiti srcani problem nego sto ce povecati izdrzljivost.
Vozi koliko mozes, a kad se zamore noge ili pluca, zaustavi se na minut, pij vode, pa nastavi dalje. Vremenom ce svaki uspon traziti krace i redje pauze, ali izdrzljivost se ne moze pospesiti preko noci.
#8
Postavljeno 05 June 2016 - 01:31 PM
To je figurativno receno. Sustina cele price je poslednja recenica, da ne sme odustati ako misli ozbiljno voziti bajs. Momka sam hteo da ohrabrim da vozi, posto mi se cini da prilikom gubitka energije na usponu gubi i volju da savlada isti. Iz njegove prve recenice nisam stekao utisak da je malouman i da ce dozvoliti da umre na bajsu. Zasto morate bukvalno shvatiti svaku rec napisanu na forumu?
#14
Postavljeno 05 June 2016 - 03:06 PM
To je figurativno receno. Sustina cele price je poslednja recenica, da ne sme odustati ako misli ozbiljno voziti bajs. Momka sam hteo da ohrabrim da vozi, posto mi se cini da prilikom gubitka energije na usponu gubi i volju da savlada isti. Iz njegove prve recenice nisam stekao utisak da je malouman i da ce dozvoliti da umre na bajsu. Zasto morate bukvalno shvatiti svaku rec napisanu na forumu?
Ne znam za ostale, ali moj komentar je bio vezan za godine i fizičku spremu kolege - o kojoj barem ja ne znam još ništa. 0 bodova.
Što više godina ima čovek, kao i što je telo nepripremljenije na napore, to je gore forsirati jak trening - može da dođe do povrede, ili više puta pomenute srčke.
Do 25. godine mi je samo bilo pitanje volje, mogao sam raditi treninge toliko naporne da bacam peglu posle istih.
Kako sam prešao 30 godina, srce i pluća, kao i volja nisu problem, ali su mišići, čak i kad sam zagrejan, počinjali da prave probleme pri prenapornom treningu. Neke stvari sam morao izbaciti, neke smanjiti.
Posle 40, čak i uz zdrav život, neki prejak napor na junskom suncu nije baš najbolja stvar za srce. Neka me isprave stručniji ako grešim.
S tim što sam se ceo život bavio sportom, aktivno. Ljudi koji nisu utrenirani, čije telo i mišići nisu naviknuti i pripremljeni na napore, pa makar bili i u cvetu mladosti, ne treba da krenu sa jakim forsiranjem. Rizikuje se povreda, a i efekat treninga je lošiji. Ima ovde i difovaca koji će to bolje objasniti, da ne širim sad priču.
#16
Postavljeno 05 June 2016 - 03:59 PM
Ja bih ti predlozio da prvo odradis lekarski pregled, mozda imas neko st®anje koje otezava fizicku aktivnost.
Obrati paznju na ishranu, nemoj jesti hranu koja se tesko vari pre voznje.
Slusaj svoje telo - tj gledaj da dominiras i da se boris sa regularnim umorom i nedostatkom snage i to bez preterivanja, ali ako krene srce da lupa ili da gubis vid, ulagani. Gledaj da vozis na 60-80% snage sto vise mozes i sto duze.
Podesi bajk prema svom telu i stilu voznje, to je jako bitno.
#18
Postavljeno 05 June 2016 - 06:16 PM
Vremenom ce svaki uspon traziti krace i redje pauze, ali izdrzljivost se ne moze pospesiti preko noci.
Upravo tako, nije to nesto sto se dobija preko noci. Ako trazis savet oko treninga za kondiciju mimo voznje, izguglaj malo o tabata treningu. Ukratko, to je trening od 4 vezbe (nije pravilo, mozes raditi i samo jednu) po 30 sekundi. 20 radis, 10 odmaras, s tim da radis sa 100% snage i tako 8 puta (4 minuta). Za pocetak uzmi 4 razlicite vezbe kako bi se odredjena grupa misica odmarala dok druga radi i napravi pauzu posle prvih 2 minuta. Ima mnogo vezbi koje mozes kombinovati, neke od njih su skok-sklek, visoki i niski skip, kan-kan, cucnjevi, itd... Treninge uvek treba prilagodjavati svakoj osobi u zavisnosti od fizicke spremnosti i godina, pa tako napravi vecu pauzu posle prvih 2 minuta, kasnije ces lako smanjivati pauzu. I nikako ne raditi tabata trening nezagrejan. On se obicno radi u toku duzeg treninga pri samom kraju.
#20
Postavljeno 07 June 2016 - 10:01 AM
Imaš na ovom forumu dosta tema vezanih za tvoje pitanje.
Na primer ova: http://www.2bike.rs/...je-kako-koliko/
Neke osnovne smernice koje bi ti dao su da nabaviš pulsmetar (ako ga nemaš) i da uvek ostaneš u aerobnoj zoni čak i kad penješ najstrmije brdo.
Vremenom ćeš ulaziti u sve bolju formu tj. proizvodićeš više wati uz manji puls i samim tim bićeš brzi a imaćeš osećaj da lakse ideš. Još ako skineš par kila primetićeš osetnu razliku.
Samo treninzi moraju biti redovni. Nema ono tipa sad ću mesec dana da se razbijem od treninga pa onda mesec dana lađenja jaja i jedenja
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika