#1
Posted 29 May 2016 - 09:11 AM
#3
Posted 29 May 2016 - 10:43 AM
Dobar dan. Do sada sam vozio mtb (stevens mira) imao je 24 brzine(3x8). Posto vecinu vremena provodim da cementiranom putu odlucio sam da kupim drumasa. Nasao sam 2-3 bicikle koje mi odgovaraju. Zivim u Kraljevu(Raski okrug). Tako da se pitam da li da uzmem drumasa sa 2(2x10) ili 3(3x10) sajbne
Ima na forumu "kontroverzna" tema gde sam objasnio zašto ja izbegavam drumaške nx10 kombinacije, zašto mislim da su 8, a i 9 i 11 sretnija rešenja.
3 ili 2 šajbe su stvar izbora. Za hard kor drumaša je nešto praktičnije kad su napred dve, manje misliš o prednjem menjaču, dok tri šajbe napred pružaju veći raspon brzina i lanac je obično manje ukošen kad imaš tri šajbe (češće postoji kombinacija željenog prenosa sa pravijim lancem).
#6
Posted 29 May 2016 - 11:24 AM
Ima onih koji na usponu od preko 10 posto voze na velikoj sajbi, ali malo je takvih kao sto je Fabio Kancelara.
Salu na stranu, uvek je dobro kad imas po koji sitniji prenos za back up ako se jako umoris. A ako si u super formi lako ces ti voziti u visem stepenu prenosa. Problem je kad ti zafali manji a nema ga....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#13
Posted 29 May 2016 - 05:02 PM
Ako si rekreativac i umeren amater koji vozi uglavnom manje zahtevna brda, imas po koji kg viska i nisi u zavidnoj formi, ili uzmi tripl ili kompakt i jos plus mtb kasetu ako ti.menjac ima dugi kavez. U protivnom ces na ozbiljnijim brdima skomolati.
Ima onih koji na usponu od preko 10 posto voze na velikoj sajbi, ali malo je takvih kao sto je Fabio Kancelara.
Salu na stranu, uvek je dobro kad imas po koji sitniji prenos za back up ako se jako umoris. A ako si u super formi lako ces ti voziti u visem stepenu prenosa. Problem je kad ti zafali manji a nema ga....
Tako nekako. S tim što kompakt ne legne svakome - povelik raspon u broju zuba između prednjih lančanika.
#15
Posted 29 May 2016 - 07:36 PM
I sam sam bio u dilemi oko broja sajbni...
Kad sve stavis na papir, a pod uslovom da nisi takmicar po meni najpristupacnije resenje jeste 2 x napred i 11-36T nazad.
Sa time si u potpunosti pokrio ravno, sve uzbrdice i nizbrdice, kao i asfalt.
Naravno ako si takmicar ili vozis 80% van puteva u brdima onda je 1 x 10 ili 1 x 11 pravo resenje...
Mada kad pogledas neki xc takmicarski youtube snimak primetices da na kraju sprintuju sa kadancom od "200" a jedva idu... tu se lako primeti nedostatak druge vece sajbne napred...
#16
Posted 29 May 2016 - 07:52 PM
I sam sam bio u dilemi oko broja sajbni...
Kad sve stavis na papir, a pod uslovom da nisi takmicar po meni najpristupacnije resenje jeste 2 x napred i 11-36T nazad.
Sa time si u potpunosti pokrio ravno, sve uzbrdice i nizbrdice, kao i asfalt.
Naravno ako si takmicar ili vozis 80% van puteva u brdima onda je 1 x 10 ili 1 x 11 pravo resenje...
Mada kad pogledas neki xc takmicarski youtube snimak primetices da na kraju sprintuju sa kadancom od "200" a jedva idu... tu se lako primeti nedostatak druge vece sajbne napred...
Sa triplom napred može se uzeti "gušća" "drumska" kaseta, recimo 12-25, uz isti raspon prenosnih odnosa.
#17
Posted 29 May 2016 - 08:25 PM
Mada kad pogledas neki xc takmicarski youtube snimak primetices da na kraju sprintuju sa kadancom od "200" a jedva idu... tu se lako primeti nedostatak druge vece sajbne napred...
Pa oni su takmicari, znaju da je jedna sajbna zakon .
Malo sutra znaju nego treba prodati glupost koju je neko smislio za uzimanje para pa to moraju da voze. Da bi onaj koji je to smislio uzeo pare. A oni neka vrte.
#18
Posted 29 May 2016 - 09:07 PM
Uuuuuuupsss...
Sad citam da kolega trazi savet za drumasa...
Tu nemam iskustva, mada verujem da 2x sitem i utoj prici pokriva sve, i sigurno nema potrebe za 36T zadnjim lancanikom...
Slazem se zare da iza 1 x 10 ili 1 x 11 stoji marketing, ali mi se cini da je za mtb 1 x 12 prava stvar, gde je najmanji zadnji lancanik 10T a najveci veci po izboru...
No cekamo da sem srama i shimano izbaci svoje vidjenje ove stvari.... a taman cemo do tada iztrositi izgustirati 2x sisteme...
#19
Posted 30 May 2016 - 12:07 PM
Uzmi pogon 50/34 i kasetu 11-28 pozadi. Posto imas svega 73kg to ti je sasvim dovoljno da se popnes bilo gde. Ako bas vozis neka ekstremno teska i duga brda onda 12-30, a za vise od toga stvarno nemas potrebe. Triple nije los ali ima i svojih mana koje su detaljno objašnjene u drugim temama na ovom forumu.
#20
Posted 30 May 2016 - 02:36 PM
Kada ti zafali manji a nema ga... postajes biciklista. Ako ti zafali manji a imas ga... onda postajes maunitbajker .
A šta su mauntibajkeri ako nisu biciklisti? Skejtborderi, trotinaši? U čemu je poenta omalovažavti nekoga ko preferira tu vrstu bicikla?
Ja znam jako dobro kakav je osećaj kad te uhvati uzbrdica na kojoj nemaš taj sitniji prenos koji ti treba, pa umesto da vrtiš, moraš na pedale, pa sa noge na nogu dok ti butine gore, srce silazi u pete, pluća ostanu bez vazduha a znoj izbija na oči. Međutim, ne mora značiti da svako ko vozi bicikl želi da tako nešto iskusi. Štaviše, mnogo je više onih koji preferiraju biciklizam kao laganu rekreaciju, više nego kao ekstreman sport. Onaj ko zaista vozi da voli brzo i daje sve od sebe u vožnji, naporno trenira i voli osećaj kada mu posle vožnje pulsiraju vene na listovima, sigurno je da zna šta hoće i neće mu ovde biti potreban savet. Međutim, više je onih kojima je bicikl ipak samo alternativna rekreacija po lepom vremenu, i takvima sigurno ne treba preporučivati sivovonjske pogone i prenose koji su ipak namenjeni ljudima u malo ozbiljnoj formi, jer će im se od toga na uzbrdicama i planinama bicikl pre zgaditi neo svideti. Ako grešim, ispravite me.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users