Zanimljivo je da sam pre mesec dana zamenio lanac, osmofazni na nekom bajsu koji ovako drndam skoro svaki dan, od tačke A do tačke B, znači nikakva ozbiljna rekreacija, samo da se zabavno i relativno brzo prevezem do posla, teretane (dok je radila), malo provozam ćerku na sedištu. Bajs sam kupio polovan i ima 1x7 brzina. Čim sam ga uzeo, premerio sam lanac alatom i video da nije još upao ni na 0,75 pa ga posle nisam ni merio. Što se održavanja tiče, čistio sam i podmazivao sam lanac jednom mesečno, možda jednom u 2 meseca, faktički samo sam gledao da su gume manje više redovno napumpane. Sa njim sam za nešto više od godinu dana prešao cirka nekih 1200 do 1300 km, i pre mesec dana proverim da vidim u kakvom je stanju lanac, kad ono upada i na 0,75 a i na 0,1. Zamenio sam lanac ali nikakvu promenu na kaseti nisam promenio. 90% vremena je vožen samo na 2 brzine na kaseti, najviše je to bila četvrta i treća brzina. Ipak, sa novim lancem baš na tim najčešće korišćenim brzinama lanac radi sasvim dobro, iako teorija kaže da bi sad i kaseta trebalo da je pojedena, zar ne?
To je moguce, 01 ne radi bas po principu ON-OFF, to jest ne moze do ove sekunde nije preskakao, a od ove sekunde preskace. Ima tu neke tolerancije. Drugo kako se meri, da li alat sam lako upada u lanac pa cak i ima malo hoda levo-desno ili ga ti gurnes prstima. Ja sam imao slucaj da nece da udje a vidim da je tu blizu, zapnem sa dva palca kolko mogu i alat udje. Naravno nisam ja tu razvukao lanac, nego sam u rolnicama lanca sabio speknuto ulje i prasinu.
Drugo ima veze i ko proba, ja kada probam retko kada mi preskoci lanac, nekako nezno krecem i drzim visoke kadence, dok jedan moj drug u startu zapne kao sivonja, imam utisak da bi i nove komponente pod njim preskocile. I tako dalje, da ne duzimo.