@FalloutBoy
Da ne citiram tvoj prethodni post, bilo bi preveliko...
Normalno da u mom postu nije bilo ironije, s obzirom da tako zaista i mislim.
Što se podešavanja tiče, normalno je da sam primenio ono što već navodiš i još ponešto.
Ako govorimo o spomenutoj seriji 7, tu je uvek bio problem što se javlja previše krivina na putu šamaraljka-zadnji menjač. Kad izvadiš staru sajlu prilikom zamene, vidiš da se ona već u samoj šamaraljci savija u dve ravni i pravi neko prostorno S. Dalje, ispod kepera duž upravljača, ponovo se pravi dupla krivina. Jedno od mogućih ublažavanja jeste motanje kepera što je kraće moguće prema luli i ostavljanje što većeg radijusa izlazne krivine bužira. Takođe je poboljšanje uvođenje bužira na oslanjače sa suprotnih strana A-hed cevi i postavljanje sajli ukršteno duž kose cevi, kao na tvojoj slici, ali to je moguće samo kod ramova sa spoljnjim vođenjem sajli, dok kod internog rutiranja nije (ruku na srce, to interno rutiranje zaista doprinosi boljem radu, pre svega zbog manjeg prljanja salje). Burenca za podešavanje su zaista potrebna, pogotovo za prednji menjač, bilo da su prolazna na bužiru ili na oslanjačima na ramu. Zatim i vođica sajle ispod BB i na kraju krivina bužira do zadnjeg menjača. Zaista mnogo krivina i usporavajućih mesta. Još kad vidim čak i na nekim fabrički pakovanim biciklima keper namotan skoro do same lule i uvođenje bužira u interni kanal rama skoro pod pravim uglom, mogu da zamislim kako to teško i bez osećaja radi.
Dalje, šta se zaista ne sme zanemariti, jeste kvalitet sajli i bužira, detalj koji mnogi zanemare prema ceni same mehanike. Uzeti standardnu sajlu za menjač 1,2 mm i 1,6 mm za kočnice, znatno povećava otpor kretanja. Čak i neke teflonske mogu da usporavaju, pre svega zbog većeg prečnika. Ako izuzmemo Dura Ace sajle, koje su i znatno skuplje, meni se u odnosu cena/kvalitet najbolje pokazala Aligator nerđajuća polirana sajla, 1,1 mm za menjač i 1,5m za kočnice. Pa bužiri, ako se zanemare neke egzotične garniture koje zaista nisu jeftine, od šimanovog SP 41 sam odustao, jer je nekako preuzak i nabavio neki teflonski na metar koji su koristili u klubu i koji je ispao sasvim pristojan i povoljan u nekim periodičnim zamenama. I na kraju. čistoća samog sistema je zaista bitna, pogotovo ako su sajle spoljnje ispod kose cevi, jer točak nabaci dosta prljavštine na njih.
Dakle, tu zaista ima dosta problema, pa mogu da zamislim kako se situacija pogoršava kod prelaza na sistem sa jednom brzinom više, zbog zahteva za većom preciznošću.